بازدید 3032

روزانه چند میلیون لیترسوخت قاچاق می‌شود

معاون حقوقی امورمجلس و بین الملل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: روزانه 20 میلیون لیترازسوخت تولیدی کشورتوسط قاچاقچیان از شبکه توزیع خارج می شود.
کد خبر: ۴۶۱۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸ 28 December 2014
معاون حقوقی امورمجلس و بین الملل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: روزانه 20 میلیون لیترازسوخت تولیدی کشورتوسط قاچاقچیان از شبکه توزیع خارج می شود.

به گزارش ایرنا محمد ایلخانی روز یکشنبه در همایش آموزشی و توجیهی بازرسان مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز، تولید روزانه فرآورده های نفتی کشور را 250 میلیون لیترذکرکرد.

وی با تاکید براینکه درشرایط کنونی تحریم ها ، برای تامین نیازهای داخلی در بخش سوخت ، اقدامات مختلفی انجام شده ، ادامه داد: براین اساس باید در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز گام های موثرتری را برداشت .

ایلخانی خاطرنشان کرد: امروزه با پیچیدگی هایی در عرصه اقتصاد و معادلات تجاری دردنیا مواجه هستیم که فقط با مبارزه فیزیکی و بدون استفاده از تکنولوژی و ایجاد زیرساختها دراین زمینه نمی توان به موفقیت های قابل توجه دست یافت.

این مسوول با بیان اینکه ازسال 81 با تاکید مقام معظم رهبری گام های اساسی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز برداشته شده، افزود: قاچاق پدیده ای مخرب برای تمامی عرصه های جامعه است و تمامی دستگاههای اجرایی مکلف شده اند تا در بحث قاچاق کالا و ارز تلاش های ویژه ای داشته باشند.

معاون حقوقی امورمجلس و بین الملل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: حجم بالای قاچاق کالادر کشوربیانگرآن است که تاکنون ریشه های معضل به خوبی شناسایی نشده است.

ایلخانی ادامه داد: اکنون قوانینی برای مقابله با قاچاق کالا و ارز در کشور اجرایی شده و در این قوانین جدید شاهد تناسبی بین جرم و مجازات هستیم که در گذشته مصداق های قانون قاچاق پاسخگو نبود.

معاون حقوقی امور مجلس و بین الملل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارزکشور تاکید کرد: برای قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز زمان بیشتری نیاز است تا کاملا اجرایی شود و باید برخی زیرساختها را آماده کرد .

وی اظهارامیدواری کرد که در برنامه پنج ساله ششم بتوان 50 درصد قاچاق در کشور را کاهش داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل