بازدید 22283

کم درآمدترین شهر ایران کجاست؟

بر اساس آخرین آمار مرکز آمار ایران که در سال 1392 اعلام شده است، استان تهران با متوسط درآمد ماهیانه حدودا 2 میلیون و 400 هزار تومان بیشترین درآمد متوسط ماهیانه و استان مرکزی با درآمد ماهیانه یک میلیون و 200 هزار تومان، کمترین متوسط درآمد ماهیانه یک خانوار شهری را در سال 1392 به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۴۶۱۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲ 28 December 2014
بر اساس آخرین آمار مرکز آمار ایران که در سال 1392 اعلام شده است، استان تهران با متوسط درآمد ماهیانه حدودا 2 میلیون و 400 هزار تومان بیشترین درآمد متوسط ماهیانه و استان مرکزی با درآمد ماهیانه یک میلیون و 200 هزار تومان، کمترین متوسط درآمد ماهیانه یک خانوار شهری را در سال 1392 به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا همچنین بر اساس این آمار هزینه زندگی هر خانوار تهرانی 2 میلیون و 280 هزار تومان است و هر خانوار در استان مرکزی ماهیانه یک میلیون و 384 هزار تومان هزینه می‏‌کنند.

متوسط درآمد اظهار شده ماهیانه یک خانوار شهری کشور در سال 1392، حدود یک میلیون و 700 هزار تومان بوده که نسبت به سال 1391، 22.3 درصد افزایش داشته است. 53.3 درصد این درآمدها از محل درآمدهای متفرقه، 30 درصد از مشاغل مزد و حقوق بگیری و 16.7 درصد از محل مشاغل آزاد تامین شده است.

بررسی متوسط درآمد سالانه خانوارهای شهری، بر اساس فعالیت اصلی محل کار سرپرست خانوار نشان می‏‌دهد، خانوارهایی که فعالیت اصلی محل کار سرپرست آن‎ها، «بهداشت و مددکاری اجتماعی» است با درآمد اظهار شده ماهیانه 3 میلیون و 154 هزار تومان در سال، بیشترین درآمد و خانوارهایی که فعالیت اصلی محل کار سرپرست آن‏ها «خانوارهای معمولی دارای مستخدم» است، با درآمد اظهار شده ماهیانه 971 هزار تومان کم‎ترین درآمد را در سال 1392 داشته‎اند.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۲۲
کاش می نوشتی خانوار چند نفره
مشکل آمار ما اینجاست!
اين كه آمار استان بود نه شهر، پس شهر كو؟
پاسخ ها
هوشنگ خان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
تابناکه دیگه . شهر براش افت داره نوشته استان!
fپس لطفا سری به روستاهای جنوب ایران بزنید، شهرهای جنگی را ببینید، مناطقی که اگر قاچاق نباشد، از گشنگی می میرند، و حتی املای درآمد یک میلیونی را هم بلد نیستند.
کسانی که این آمارها را تهیه می کنند، ظاهرا شناختشان از ایران در حد همان چند استان پیرامون تهران است.
بسیاری از مناطق مرزی تنها درآمدشان از قاچاق است وگرنه باید غزل خداحافظی را بخوانند. یعنی درآمد شهرهای کردستان و بلوچستان از اراک بیشتر است؟؟؟!!!
خط فقر چقدر است ؟
احتمالا این محقق لرستان یادش رفته که کم درآمد ترین مردم داره
خوش به حال تهرانیا
حقوقاشون بالاس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
حقوقاشون بالاس!!!! هزینه هامون خیلی بالاتره...
این درآمدی که الان برای تهران اعلام کردید میشه بگید کجاشه؟
10 درصد مردم این درامد رو دارن که روی خط فقرن الباقی همه زیر خط فقرن اونم اساسی
جالب است که بیش از نیمی از هزینه ها از محل درآمدی های متفرقه صورت پذیرفته است و تنها سی درصد از درآمد حقوق و 16.7 درصد از محل مشاغل آزاد صورت پذیرفته است خوب است توضیح داده شود منظور از درآمدهای متفرقه بجز حقوق و مشاغل آزاد چیست
واقعا متوسط بالاتر از اونچیزیه که درواقعیت می بینیم
من با 650 هزار تومان در تهران دارم کار می کنم
این مبلغ 2 میلیون 300 رو از کجا آوردید؟
ای بابا... مرکز آمار معلومه عاشقها..
استان های گلستان و سمنان اوضاعشون خراب تر از این حرفاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
وضعیت ما که ار خراب هم رد کرده یکسال بیکاری هر جای این دو استان رفتم کار پیدا نکردم همه رابطه هست زد و بند
یه گزارشی رو تابناک منتشر کرد راجع به اینکه تو جنوب شهر یسری نانوایی ها نون مجانی از طریق خیرین می دهن. یعنی ما درآمد 600 هزار تومنی هم تو تهران داریم. حالا چطوری این بنده خدا ماهی باید 2 میلیون هزینه بده فکر نکنم مهندسای ناسا هم بتونن کشفش کنن.
خداییش خیلی از شهرهای ما آماری کمتر ازیک میلیون دارن .اینکه کمترین درآمدشهری یک ودویست اعلام شده،خیلی عجیب است.
ینی آمارهای کشور ما اینجوری گرفته میشه؟!
افسوس
لطفا معیار و شاخص های امار را ابتدا اعلام کنید تا کمترین رنج حقوق مشخص شود
در آمد زیر 5 میلیون تومان برای یک خانواده تهرانی یعنی فاجعه.فکر می کنم اغلب خانواده های تهرانی این در آمد یا حتی خیلی بیشتر از این روداشته باشند.
این آمار اشتباه محض هست چون این آمار فقط بین کارمندان دولت صادق هست . این همه بیکار این همه شغل فصلی اگه میتونید این ها هم به آمارتون اضافه کنید تا میانگینش برای همه جذاب تر بشه
در حالی که خانواده های 4نفره و 5نفره در استان زنجان ماهی هشصد تومان هم درامد ندارند. تعجب اور است که امار استان مرکزی با یک ملیون و دویست کمترین درامد قید شده است. پس امار گیری ها هم ....................
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل