بازدید 61011

یک مراسم عروسی چقدر تمام می‌شود؟

با شروع فصل جدید و پایان ایام محرم و صفر، برگزاری مراسم‌های عقد و عروسی در شرایطی از سر گرفته شده که زوج‌ها برای برگزاری مراسم جشن با هزینه‌های متفاوتی مواجه هستند.
کد خبر: ۴۶۱۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶ 28 December 2014
با شروع فصل جدید و پایان ایام محرم و صفر، برگزاری مراسم‌های عقد و عروسی در شرایطی از سر گرفته شده که زوج‌ها برای برگزاری مراسم جشن با هزینه‌های متفاوتی مواجه هستند.
 
به گزارش ایسنا برای بسیاری از زوج‌های جوان برگزاری یک مراسم عروسی خاطره انگیز از ضرورت‌های زندگی محسوب می‌شود اما با توجه به اینکه بسیاری از جوان‌ها با مشکلات اقتصادی و محدودیت‌های متعدد مالی مواجه هستند، تامین هزینه‌های مختلف برگزاری مراسم عروسی در آغاز مسیر زندگی برای‌شان معضل است.
 
مطمئنا برای اکثریت زوج‌ها برگزاری یک مراسم عروسی که دارای حداقل کیفیت باشد و از طرفی هم قیمت معقول و متعادلی داشته باشد از اهمیت برخوردار است. با این وجود تالارهای عروسی بسته به امکانات، خدمات، درجه کیفی و منطقه جغرافیایی‌شان دارای قیمت‌های متفاوتی هستند.
 
به طور معمول برگزاری یک مراسم جشن در تالارهای عروسی شامل هزینه‌های مختلفی می شود که از جمله آن‌ها می‌توان به هزینه‌های میوه و شیرینی، شام، اتاق عقد، عکاسی و فیلم برداری، خواننده و موسیقی، گل آرایی و البته ورودی سالن اشاره کرد.
 
در کنار این موارد نیز هزینه‌های جانبی همچون مالیات، پارکینگ و ... به سایر هزینه‌ها اضافه می شود. اما نکته حائز اهمیت در این است که این قیمت‌ها در بین تالارهای مختلف یکسان نیست و تفاوت قابل توجهی میان آن‌ها وجود دارد.
 
حداقل هزینه برای هر نفر در یک عروسی چقدر است؟
 
شام عروسی که بخش قابل توجهی از هزینه‌ها را در برمی‌گیرد بسته به نوع منو غذایی متفاوت است. به طور متوسط منو یک مدل غذا برای هر نفر با مخلفات 18 هزار تومان، منو دو مدل غذا همراه با مخلفات 22 هزار تومان، منو سه مدل غذا با مخلفات 24 هزار تومان و منو چهار مدل غذا با مخلفات 30 هزار تومان است.
 
بخش دیگری از هزینه‌ها که مربوط به میوه و شیرینی است نیز قیمتش بسته به انواع، کیفیت و شیوه سرو متفاوت است؛ به طور متوسط هزینه میوه و شیرینی برای هر میهمان در یک مراسم عروسی بین 5000 تا 10 هزار تومان است.
 
در کنار این موارد که از بخش‌های اصلی محسوب می‌شوند، یک مراسم عروسی می‌تواند شامل بخش‌های جانبی دیگری از جمله گل آرایی، نورپردازی ویژه، موسیقی و .. شود که با اضافه شدن این خدمات میزان هزینه افزایش می‌یابد؛ به عنوان مثال هزینه گل آرایی در یک مراسم عروسی بسته به طبیعی یا مصنوعی بودن، حجم و شکل طراحی بین 250 هزار تا یک میلیون تومان است.
 
به طور میانگین حداقل هزینه برای هر نفر در یک مراسم عروسی در تهران که شامل هزینه تالار پذیرایی، شام و میوه و شیرینی می‌شود بین 23 تا 40 هزار تومان است؛ به طوری که متوسط هزینه یک مراسم عقد و عروسی برای 200 نفر بین چهار میلیون و 600 هزار تومان تا هشت میلیون تومان است. البته این رقم در تالارهای مجلل‌تر و شناخته شده تر برای هر نفر به 50 تا 60 هزار تومان افزایش می یابد.
 
ورودی سالن‌های عروسی از 200 هزار تا 2 میلیون تومان
 
ورودی سالن های عروسی در روزهای تعطیل و غیر تعطیل، وسط هفته و آخر هفته متفاوت است. ورودی سالن ها عروسی در تهران در وسط هفته از حدود 200 هزار تومان آغاز می شود و در آخر هفته به 500 هزار تومان می رسد. البته در سالن های مجلل تر قیمت ورودی تا حدود دو میلیون تومان افزایش می یابد. همچنین برخی سالن‌ها ترجیح می دهند هزینه ورودی شان را در بخش های دیگر خدمات شان در نظر بگیرند و بهای ورودی را به مشتریان تخفیف دهند.
 
به گفته برخی از اداره‌کنندگان تالارهای عروسی قیمت ورودی بسته به امکانات و درجه سالن متفاوت است. این درحالی است که خسرو ابراهیمی‌نیا، رییس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس می‌گوید نرخ ورودی سالن‌ها و تالارهای پذیرایی برای آخر هفته (پنجشنبه‌ و جمعه) و اعیاد 300 هزار تومان و در روزهای عادی 200 هزار تومان است. با این حال به نظر می‌رسد در تعیین قیمت ورودی یک سالن سلایق افراد نقش پررنگی دارد و نمی توان معیار مشخص و تعریف شده ای را برای قیمت گذاری آن تعریف کرد.
 
هزینه اتاق عقد از 200 تا یک و نیم میلیون تومان

همچنین قیمت اتاق عقد در تالارهای متوسط شهر تهران بین 200 تا 500 هزار تومان و در تالارهای گران تر بین 700 تا یک میلیون و 500 هزار تومان است. از جمله مواردی که در کمتر یا بیشتر بودن قیمت اتاق عقد تاثیر گذار است، به نوع تزئینات، شکل و نوع گل آرایی و البته فضای سالن اشاره کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۴
انتشار یافته: ۴۶
فکر می کنم نویسنده تو ایران زندگی نمیکنه....!!! یا آمار مال حداقل 8-9 سال قبله. شما بیا برو سالنارو نگا کن از حداقل نفر 50-60 شروع میشه.
پس چرا میگویند سقوط جمعیتی داریم این هم جواب شما
من با هر دختر و خانواده ای که حرف میزنم میبینم مراسم ساده رو اصلا قبول ندارند!اگر مراسم خوب بگیرم پول ندارم خانه توی تهران رهن بکنم!بخوام خانه بخرم باید برم مسکن مهر اونور دنیا با وامش خانه بخرم ساعت 4.30 صبح از خواب پاشم که 8 صبح تهران سرکار باشم !اینجوری صاحبخانه میشم اما باز پول برای گرفتن عروسی ندارم!هر جور حساب میکنم شرایطم جور نمیشه ازدواج کنم پس ترجیح میدم مجرد بمونم هم با کلاس تره هم دستم جلو کسی دراز نیست هم خونه بابام هستم!تازه من خدا رو شکر بیکار نیستم شغل دارم از این حیث خیلی از همسن و سالانم جلوتر هستم بازم خدا رو شکر!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
دوست عزیز شما قید ازدواج را بزن و از بازار آزاد استفاده کن
یکی از آرزوهای بعضی از دخترا و پسرا، عروسی آنچنانی و به یاد موندنیه!
ولی از اونجایی که اصلاً از این جور عروسیا خوشم نمیاد، امیدوارم همسر آینده منم همین طور باشه و در آرامش و بدون سر و صدای زیادی بریم سر خونه و زندگیمون!!
هزینه های آرایشگاه و گل زدن ماشین و ...
امیدوارم کمپین تحریم مراسم عروسی راه بیفته! این به نفع همه است! یه مانع بزرگ از سر راه جوونا از بین میره! صداوسیما هم میتونه تبلیغ کنه و زندگی بدون عروسی رو مُد کنه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
انشالله راه میفته
عروسی چی هست اصن؟؟ من که چیزی یادم نیست!!
شما رو نميدونم ولي من كه قيد ازدواج و زدم
آدم مگه ديوونه باشه ازدواج كنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
همین حرفها رو میزنید که بعضی ها حساس میشن رو ازدواج و میگن جمعیتو زیاد کنیم آقا ازدواج نکن اعتراض هم نکنت لا اقل آرامش مجردیمونو بهم نزنن
وقتی 8درصد ارزش افزوده گرفته میشه این پرسش مطرح که بحث تشویق به ازدواج وحمایت از اون خیلی مورد توجه نیست
حالا هی داشتن فرزند بیشتر رو تبلیغ کنین.در حالیکه جوونا تو خرج ِ مقدمه اش موندن.فقط بلدین حرف بزنین که راحت ترین کاره
هزینه ورودی را کم گفتید اما هزینه شام هر نفر را زیاد گفتید
خيلي از اين هزينه ها اضافي وتشريفاتي است و براي كم درامد ها چيزي جز بدهي چيزي نداره هرچند كه چشم تو هم چشمي ها زياد شده الان همه ميخوان پز بدن!
سال بعد عروسی باید بگیرم. خدا به دادم برسه...
هزینه یک عروسی متوسط برای پسر 130 ملیون هست
آقا قيمتها مربوط به چند سال پيشه! اگه با همچين قيمتهايي سراغ داريد آدرس بديد دوباره ازدواج كنيم! تمام قيمتها را كه گفتيد حداقل بايد ضرب در 5 كرد.
اگه کسی واقعا ازدواجو از دید اسلامی و کامل کردن دین ببینه اینهمه هزینه لازم نیست،خیلی ساده تر هم میشه کنار هم بود...
مهم دید فرد به ازدواجه
پاسخ ها
Hossein
| Russian Federation |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
mage poshtet por bashe inghadr rahat sohbat koni.
آقا یادتون رفت بگید که رو کل قضیه باید 8 درصد هم مالیات داد!
ای کاش این یه مورد رو معاف از مالیات می کردن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
به علاوع 10 درصد هزینه سرویس دهی
امیدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
ده درصد حق سرویس رو تالار میگیره. ما توقعی ازش نداریم. کاش دولت تدبیر و امید یه تدبیر ساده میزد و بیخیال 8 درصد خودش میشد یه خورده امید ایجاد می کرد.
این 8 درصد مالیات باعث میشه آدم احساس کنه به جرم ازدواج داره جزیمه میشه.
تابناك عزيز باز ادرس غلط دادي اوني كه نداره اساسا" ازدواج نميكنه اگر هم بكنه مراسم فقط مختص تعدادي محدود مگه باباش بخواد خرج كنه!! كه اونوقت ميره باشگاه فرمانيه يا هتل ...كه اصلا" با ارقامي كه ميگي جور نيس
اگر خانواده های زوجین با دید باز به مسئله نگاه می کردن و این هزینه ها رو برای آینده بچه هاشون در نظر می گرفتند چقدر خوب می شد
به امید آن روز
آقا به نظر من هرچی که عروسی و مراسمات قبل وبعد از آن ساده تر باشه و چشم و هم چشمی کمتر باشه زندگیها بهترمیشه

.....مثلا که چی بشه من عروسی بگیرم ملت

بیان غذا و شیرینی بخورن 1000تا حرفم پشت سرم بزنن...همون بهتر نگیرم .....

باورکنین با پول یه عروسی میشه حداقل میشه یه دونه 206 خرید........
والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
حرفت درسته اما هیچ وقت این پول رو نمیدن که داماد ماشین بخره مثلا یارو میره حج 10 میلیون خر ج میکنه پسرش هم دنبال دو میلیون وام ازدواحه اگه به باباش بگه حج نرو یا کمتر خرج کن 2 یا 3 تومنشو بده من که دنبال وام نرم قبول میکنه؟ بابای من که قبول نمیکنه
تو همين مطلبي كه نوشتيد بعضي خرج هاي اضافي وجود داره. مثلا اگه نورپردازي و موسيقي نباشه عروسي سر نمي گيره؟ قديم ترها رسم بود در شب عروسي مدح اهل بيت خوانده مي شد.
البته به قول بعضيا يك شب كه هزار شب نمي شه!
پاسخ ها
ناشناس
| Ireland |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
ان شا الله عروسی دختر و پسر شما مداح میاریم!
هزینه آرایشگاه، لباس عروس، فیلمبرداری، آتلیه عکاسی، شعبده و ژانگولر یا مداح و نور افشانی و .... چه شد؟
اقا عروسی نکنیم راحتریم
یک همایش چقدر تمام می شود $
برگزاری ی مراسم عروسی ساده و بدون ولخرجی حداقل 50 میلیون
پرتي بابا، هزينه يك عروسي ساده با يك غذا متوسط هر نفر ١٥ هزار تومان ، براي ٤٠٠ نفر، بعلاوه ورودي سالن كه ١٢٠٠٠٠٠ هزار تومان است و شيركاكائو هر ليوان ٦٠٠ تومان، بعلاوه ميوه حدود ١.٥ ميليون تومان، يعلاوه شيريني يك ميليون تومان يعلاوه فيلم برداري و لوازم ترقه و ماشين عروس و گل زدن ماشين ، عقد، حدود ١٥ ميليون تومان در يك سالن غير مجلل و ساده در شهرستان همين جمعه قبل برايمان آب خورد
چقدر خوب و قیمتهای خوبی داره خانوم بیا بریم دوباره مهمان دعوت کنیم و پولهایمان را یه مقداری خرج کنیم آخه این همه درامد معلمی را ما کی می تونیم تمام کنیم حداقل اگر یک شب مراسم عروسی بگیریم و 1000نفر را دعوت کنیم شاید بشه حقوق یک ماه از درامدمان خرج بشه
حالا هی بگین چرا جوانان عروسی نمیکنن؟.یکی که حاضر باشه بریم مشهد بجای عروسی من ازدواج میکردم
بعد هی میگید برو ازدواج کن، آخه من که 15 میلیون پول مراسم عروسی ندارم بدم برای چه دختر مردم را بدبخت کنم؟
دستت درد نکنه تابناک....با این وضع تورم فکر کنم همینا که زنده هستند از پس خودشونم بر نیان چه برسه به عروسی و زاد و لد
حالا سرجمع چند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
برای ما همین پنجشنبه یه عروسی معمولی بدون تشریفات آنچنانی و حذف هزینه های جانبی غیر ضروری و ... با کمتر از 300 نفر مهمان حدود 20 میلیون در آمد.
زیاد تمام میشود، زیـــاد.
به خدا یه سفر 2نفره به پاریس + 1 هفته اقامت نهایت میخواد بشه 30میلیون یا 40 میلیون که من میدونم کمتر ازینم میشه.حالا خاطره ازین به یادموندنی تر واسه شروع یه زندگی داریم ؟؟؟ خیلیم شیک و مجلسیه ! تازه شما الان مگه میتونی با 30 40 تومن تو تهران عروسی بگیری ؟؟؟؟؟؟؟؟ این همه پول حیف میشه آخرشم باید حرف بشنوی نمیدونم غذا شور بود زمین کج بود هوا ابری بود و خلاصه کلی ازین داستانا
به عنوان یک جوان مجرد که درامد خوبی نیز دارم به هنگام ازدواج به هیچ وجه پول خودم رو صرف این جور بریز و بپاش ها نمی کنم
اگه همه اینجور فکر کنن کم کم این فرهنگ مسخره از بین میره
امیدوارم که تمام جونهای ایرانی سر و سامان بگیرند منم یکی ازشون ;) . بنده تصمیم گرفتم به هیچ عنوان زن ایرانی نگیرم!! دلیلش هم اسونه نه عروسی آنچنانی و نه مهریه و این داستانها خیال خودمو راحت کردم خدا وکیله. از من هم به شما نصیحت ار خارج از کشور زن بگیرید.
عزیزان من خوشبختی به تالار و هزار جور خرج نیست در یک دلی ست به امید خوشبختی همه جوانان ایران زمین
اینجانب جوان 32 ساله دارای یک فروند پراید و آپارتمان 53 متری در مرکز شهر و در آمد حدود 1 میلیون تومان به دنبال همسری شاغل و اجتماعی تک فرزند و پدر و مادر پولدار میگردم. متقاضیان جهت ثبت نام مبلغ 10 هزار تومان به حساب واریز نموده و منتظر تماس اینجانب باشند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار