بازدید 1904

اضطراب و روان رنجوری خطر آلزایمر را افزایش می‌دهد

کد خبر: ۴۶۱۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹ 27 December 2014
محققان دانشگاه گوتنبرگ دریافتند که استرس، اضطراب و روان رنجوری خطر بروز آلزایمر را افزایش می‌دهد.

به گزارش فارس، بر اساس مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه گوتنبرگ در سوئد صورت گرفت مشخص شد برخی از خصوصیات اخلاقی مانند استرس، یا مشکلات روحی و روانی مانند روان رنجوری باعث به وجود آمدن بیماری آلزایمر می‌شوند.

روان رنجوری به معنای اختلال ذهنی است که بر اثر آن شخصی به سختی می‌تواند از عهده زندگی و مشکلات آن برآید؛ فردی که از روان رنجوری رنج می‌برد می‌داند در زندگی چه می‌خواهد انجام دهد و از قصد خود در رابطه با افراد و اشیا کم و بیش مفهوم روشنی در ذهن خود دارد.

هرچند به دلایل نامشخص کوشش‌هایش به موفقیت نمی‌رسد. در حالی که می‌خواهد منطقی باشد حرف‌های احمقانه می‌زند. کسانی را که می‌خواهد تحت تاثیر قرار دهد می‌آزارد. همه چیز برایش مشکل آفرین می‌شود و نسبت به دیگران نگرش‌هایی پیدا می‌کند که کاملاً بی‌اساس است و تمام این حالات به دلیل استرسی است که دارد.

روان رنجوری درجه‌های مختلف دارد و نوعی اضطراب و تغییرات عاطفی است که در شخص به وجود می‌آید؛ تغییراتی سریع و قابل توجه در خلق و خو مانند: ناگهانی اشک ریختن از شوق، اعتماد، حسادت یا خشم.

محققان 800 زن که به طور متوسط حدود 46 سال داشتند را از نظر شخصیت مورد ارزیابی قرار دادند و به آنها برگه‌هایی دادند تا به آنها پاسخ داده شود؛ نتیجه اصلی این مطالعه نشان داد زنانی که بالاترین نمره تست روان را گرفتند در مقایسه با کسانی که کمترین نمرات را گرفتند بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر هستند.

این داده‌ها نشان داد افراد روان رنجور بیشتر در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر هستند حتی درونگرایی نیز به عنوان استرس مزمن نقش مهمی در مبتلا شدن به این بیماری ایفا می‌کند.

محققان پس از این آزمایش گفتند: هر فردی توانایی کنترل احساسات خود را دارد و برای مبتلا نشدن به بیماری آلزایمر باید بتواند استرس و اضطراب‌های خود را کنترل کند و کاهش دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان