بازدید 35621
با یک بسیج عمومی «سرباز فراری‌ها» به استرالیا می‌روند؛

از شرط سردار کمالی تا درخواست وزیر از سرلشکر فیروزآبادی

همان طور که پیش‌بینی می‌کردیم، با نزدیک شدن به جام ملت‌ها، شاهد تغییر لحن‌هایی در مسئولان کشورمان در خصوص پرونده کارت‌های پایان خدمت فوتبالیست‌ها هستیم، به گونه‌ای که بعد از اظهار‌نظرهای یکی دو روز اخیر، سرانجام سردار کمالی، امروز آب پاکی را روی دست همه ریخت که متخلفان می‌توانند در جام ملت‌ها بازی کنند.
کد خبر: ۴۶۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳ 27 December 2014
‌همان طور که پیش‌بینی می‌کردیم، با نزدیک شدن به جام ملت‌ها، شاهد تغییر لحن‌هایی در مسئولان کشورمان در خصوص پرونده کارت‌های پایان خدمت فوتبالیست‌ها هستیم، به گونه‌ای که بعد از اظهار‌نظرهای یکی دو روز اخیر، سرانجام سردار کمالی، امروز آب پاکی را روی دست همه ریخت که متخلفان می‌توانند در جام ملت‌ها بازی کنند.

به گزارش «تابناک»، سرانجام مشخص شد، ‌قدرت کارلوس کی‌روش در ایران بسیار بیشتر از برخی مسئولان وطنی است و او سرانجام توانست حرف خود را به کرسی بنشاند و ستاره‌های محبوب خود را به استرالیا ببرد. وقتی در آخرین لحظات روز پنجشنبه او لیست نهایی تیم ملی را با دو جای خالی معرفی کرد، همگان حدس می‌زدند که مرد پرتغالی به ‌دنبال این است تا در یکی دو روز آتی، ستاره‌های محبوب و البته متخلف خود را به تیم اضافه کند؛ اما برای مشخص شدن این واقعیت نباید چندان زیاد به انتظار می‌نشستیم.

سردار موسی کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح امروز در خصوص پرونده بازیکنان متخلف توضیحاتی ارائه دادند که در خلال آن، وضعیت مهم‌ترین متخلف این پرونده یعنی مهرداد پولادی را مشخص کرد. از ابتدای بررسی پرونده کارت‌های پایان خدمت تا کنون مهرداد پولادی متفاوت‌ترین و البته گستاخانه‌ترین روش را برای برخورد با این مسأله در پیش گرفت است.

او بر خلاف دیگرانی که به اشتباه خود اعتراف کرده و سعی در همکاری با سازمان‌های مربوطه داشتند، ‌سر ناسازگاری گذاشت. لجبازی که علاوه بر توهین ‌آشکار به مردم و کشور، می‌رفت تا سرنوشت فوتبالی خودش را هم نابود کند. بعد از بالا گرفتن این پرونده در ایام بعد از جام‌جهانی، مهرداد پولادی به‌ جای پیگیری وضعیتش و اظهار ندامت از اتفاق رخ داده از کشور خارج شد و به طرز مشکوکی دیگر پایش را در خاک کشورش نگذاشت. او به قطر رفت و بعد از مدت‌ها تیمی برای خود‌ دست و پا کرد و با این حرکت به نوعی اعلام کرد ‌دیگر قصد بازگشت به کشور را ندارد. جدایی عجیب او از پرسپولیس و پا‌درمیانی فیفا برای صدور کارت ITC او هم دلیل دیگری است که مهاجرت پولادی به قطر را چیزی جز «فرار از کشور» ندانیم.

اما با حساس شدن افکار عمومی و رسانه‌ها و موضع‌گیری صحیح مراجع نظامی بعد از اردوی پرتغال بود که پولادی فهمید، دیگر جایی در تیم ملی ندارد و به این ترتیب فوتبال خود را در آستانه نابودی دید. برای همین در ماه‌های گذشته تلاش‌های فراوانی صورت گرفت تا با پا درمیانی او را به تیم ملی باز‌گرداند؛ این پا درمیانی‌ها تا جایی ادامه پیدا کرد که علی کفاشان و فدراسیونش برای آنچه خودشان «فروکش کردن عصبانیت کارلوس کی‌روش» اعلام کرده‌اند بسیج شوند و امکان بازگشت او را به تیم ملی فراهم کنند. به این ترتیب آن‌ها به مقامات عالی نیروهای مسلح کشور نامه زده‌ و درخواست کرده‌اند ‌با حضور سروش رفیعی و مهرداد پولادی در تیم ملی موافقت شود. آن‌ها در نامه‌نگاری‌های خود تعهد داده‌اند که این دو بازیکن پس از حضور در جام ملت‌های آسیا، به خدمت سربازی خواهند رفت.

جواب آن‌ها اما خیلی زود آمد و سردار کمالی امروز با اعلام شرایطی گفت که پولادی می‌تواند برای تیم ملی در جام ملت‌ها بازی کند. سردار کمالی گفت: «اگر پولادی به ایران بیاید و به اشتباه خود اعتراف کند، با تیم ملی و فدراسیون فوتبال همکاری می‌کنیم که بتواند در جام ملت‌ها بازی کند‌».

از سوی دیگر، وزیر ورزش و جوانان هم امروز برای حل این مسأله پادرمیانی کرد و از سرلشکر فیروزآبادی برای حل این مشکل درخواست کمک کرد. به این ترتیب با چنین بسیجی که در میان مسئولان بلند‌‌پایه کشورمان صورت گرفته، خیلی عجیب نیست که فردا یا پس‌فردا شاهد پرواز پولادی با تیم ملی به استرالیا باشیم.

اما در این میان توجه به چند نکته ضروری است؛ نخست اینکه چه ضمانتی هست که پولادی بعد از جام ملت‌ها به خدمت سربازی برود؛ او که بازیکن تیم الشحانیه است و با این تیم قرارداد دارد؟ بازیکنی که بعد از جام جهانی به نوعی از کشور فرار کرده، چطور بعد از جام ملت‌ها به کشور باز‌خواهد گشت و به خدمت سربازی خواهد رفت؟ بنابر‌این احتمال اینکه این بازیکن با توجه به قراردادی که با تیم الشحانیه دارد، باز هم سر تعظیم در برابر قانون فرود نیاورد و از استرالیا به قطر برود، زیاد است. اما سایر بازیکنان مثل سروش رفیعی، شجاع خلیل‌زاده، حسین ماهینی و... شرایط متفاوتی دارند که دست مسئولان را کمی باز می‌گذارد، از آن جهت که هر چند آن‌ها مرتکب تخلفی شدند، باز هم با احترام به قوانین کشور، درمقام پاسخگویی برآمدند.

از سوی دیگر، خیلی واضح است که چنین مماشاتی با متخلفانی از این دست موجب ایجاد نارضایتی در جامعه می‌شود. این درست که فوتبال ورزش پرطرفداری است اما تفاوت نگاه عمومی به این ورزش پرحاشیه در کشورمان به ‌خوبی نشان می‌دهد که طیف بیشتری از مردم خواهان برخورد قانونی با این متخلفان نامدار هستند. در اینجا برای مقایسه نوع برخورد با متخلفان فوتبالیست و سایر شهروندان معمولی، بد نیست مسأله‌ای را یادآوری کنیم.

ماجرای گروگان‌گیری مرزبان‌های ایرانی در سراوان را که به ‌خاطر دارید؟ بعد از آزادی مرزبان‌های کشورمان، یکی از نمایندگان مجلس خواهان تنبیه این چهار سرباز کشورمان شد. اسماعیل کوثری در آن زمان اعلام کرده بود که این چهار سرباز را باید به دلیل کوتاهی در وظیفه تنبیه کرد و آن‌ها از خدمات آزادگان برخوردار نیستند.

چهار سرباز وظیفه‌ای که مثل خیلی از شهروندان ایرانی برای سپری کردن دوران سربازی‌شان به مرزبانی مشغول ‌و توسط یک گروهک تروریستی گروگان گرفته شده ‌و موجی از همدردی ملی را در کشور پدید آورده بودند. گاهی در برخورد با یک کوتاهی در خدمت اینقدر خشک و سخت موضع می‌گیریم و گاهی در برابر یک قانون شکنی آشکار که با دهن‌کجی هم همراه است، اینقدر مهربان و رئوف!

به هر حال به نظر می‌رسد، مهرداد پولادی به تیم ملی نزدک و نزدیک‌تر شده و بی‌شک عصای دست کی‌روش در جام‌ملت‌ها هم خواهد بود؛ اما این بخشش در حق پولادی جفای آشکار در حق جوانان سربازی رفته این کشور است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۵۱۷
انتشار یافته: ۳۱
چه فرقی کرد؟ اگه بخشیده بشن جفا در حق همه سربازانی هست که به خدمت مقدس سربازی رفتن. چه سربازانی که تا در این سرما در لب مرز خدمت می کنند. سایت تابناک نظر سنجی مردم نشان داد که مردم خواهان اجرای قانون هستند. با معذرت خواهی چی درست میشه؟ به ازای یک روز غیبت سه روز اضافه، قانون سربازی
به خدا ما راضي نيستيم اينا برامون بازي کنن. بايد زنداني بشن متقلب با.
یعنی فوتبال هم به قانون ارجحیت داره؟
نامردیه یک تبعیض آشکار و یک بی عدالتی
تابناك بي خيال شو
من به عنوان یک شهروند که 1 به هفتاد میلیونم نسبت به تیم ملی حق دارم حاضرم تیم ایران ببازه ولی پولادی نباشه
من که حلالشون نمیکنم
این خدمت برای ما بی کس و کارها مقدس مال بقیه خرجش چند تا تلفنه
واقعا که ...
فقط متاسفم...
در حالی که تلویزیون خودمان (رسانه ملی) هر روز از تبعیض سیاهپوستان و اعتراضات آنها در آمریکا با چاشنی بزرگنمایی خبر پخش میکنه اینطرف دنیا در یک کشور اسلامی آن هم شیعه اینهمه تبعیض بین جوانان از هر نظر وجود داره.
گاهی اوقات اینجوری میشه که جوانان یک ملت سرخورده و نا امید میشن.
مگه خون این سرباز فراری های ورزشی چقدر پر رنگ تر از بقیه بود ؟؟
نامردیه یک تبعیض آشکار و یک بی عدالتی
ای کاش کلمه بسیج را درست تعریف و تعبیر میکردند تا هر شخصی در هر جایگاهی اجازه برداشت غلط از آن را نداشته باشد.
آخه عفو چند سرباز فراری که مجرم نیز هستند چه ارتباطی به بسیج عمومی داره.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
برادر من اين بسيج با اون بسيج كه تو ذهن شماست فرق داره.الكي به كلمه گير نده.
اين بسيج يعني گسيل شدن..
عجب عدالتی!!!
بسیج عمومی ؟؟؟؟
اونم برای چند تا مجرم !!!!!!!!!
((( متخلفان می‌توانند در جام ملت‌ها بازی کنند.)))
خيانت و پوز خند به قانون است.
ایا چیز عجیبی اتفاق افتاده اگر غیر از این می شد جای تعجب داشت.
کارت پایان خدمت آقای پولادی قهرمان صادر شده، و پس از بازی آسیایی به جدیدشان پست می شود.
متاسفانه اين تحليل يك طرفه وغير واقعي شما فقط از روي عناد با كي روش ونتيجه نگرفتن تيم ملي ايرانه ... متخلفين جاعل هايي هشتند كه مبالغ كلان گرفتن سربازي امثال پولادي درتيم ملي وشكست دادن عربها ست نه بطالت ٢سال از عمر ورزشي
بازهم تبعیض! متاسفم.
ببینید من خودم سربازی رفتم. بخیل هم نیستم. چی گیر من اومد که گیر بقیه بیاد. یک نفر هم نره بتونه جایی دیگه بهتر خدمت کنه مشکلی نداره. بهتر با دید مثبت نگاه کنیم
به امام حسین اگه پولادی بره استرالیا، جفا در حق همه کسانیه که حتی یک دقیقه رفتن سربازی
سودش بیشتر هست یا ضررش؟

سرباز فراری هستند یا مجرم در جعل کارت پایان خدمت؟

فرض کنیم فقط غایب باشند، آیا این کارها قبح قانون شکنی رو کم نمیکنه؟

در عوضش چی بدست میاریم؟
با این کار و حق کشی از فردا دیگر کسی به خدمت سربازی نخواهد رفت . مگر خون این بازیکنان رنگین تر از دیگر جوانان است و قانون فقط برای ضعفای جامعه است . من که اگر اعدامم کنند فرزندانم را نخواهم گذاشت به سربازی بروند .
آقا حالا بیاد بازی کنه شما تونستید آقای خاوری رو از کانادا برگردونید؟آیا زیانی که ایشون به نظام و کشور زده بیشتره یا مهرداد پولادی؟مشکل ما اینه که خیلی جوگیر هستیم و با موجی که به راه میوفته ماهم موج سواری میکنیم. مسئله اینه که یک موضوع چطور در رسانه ها و شبکه های اجتماعی بازتاب پیدا کنه. بسیاری از پدیده های اخیر رو هم مشاهده کنید به این نتیجه میرسید.
افرادی مثل پولادی باید به جرم ارتشا در زندان باشند . قهرمانان ملی ما افرادی هستند که در این شبهای سرد زمستان سلاح بر دست در مرزهای کشور مشغول نگهبانی هستند .
نیک گفتند رهبر انقلاب که نیازی به کنفرانس و اجلاس برای مبارذه با فساد نیست .
آقایان از همین جا شروع کنند و نشان بدهند که به ریشه کنی فساد معتقدند . حتی اگر به قیمت انصراف ایران از حضور در بازی های استرالیا باشد .
به ندرت پیش میاد که با تابناک موافق باشم ولی رفتار فوتبالیست ها توهین به مردم ایرانه.
شوخی شیث رضایی با ورود به کابین خلبان . رفتار زشت بازیکنان پرسپولیس در زمین فوتبال . حالا هم جعل سندی که می تونه زمینه ساز تبدیل کشور به دو قسمت شهروند خاص و شهروند عادی بشه
کلا تو مملکت ما از قانون گریزی حمایت میشه
كسي كه حاضر نيست مثل ميليونها جوان ايراني ديگه دو سال براي كشورش خدمت كنه قطعا توي همون فوتبال مسخره هم اول فكر پول و ساقهاي درآمدزاشه تا به فكر حفاظت از اعتبار و غرور ملي.
جناب كارلوس ما چنين ملي پوشاني نمي خواهيم.بازيكن كم نداريم .از جواناني كه دينشون رو به كشورشون ادا كردن استفاده كن
حالا شما فکر میکنی رفتن اونا تاثیریم داشته باشه؟ با چندتا مساوی، اوت میشیم، تیم ریجکت میشه از استرالیا!!
حیف 15 ماه از جوونی ارزشمندم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر