بازدید 11592
همزمان با پیروزی‌های چشمگیر ارتش عراق رخ داد ;

تجهیز داعش توسط هواپیمای آمریکایی

یک مسئول عالی رتبه محلی عراقی از اقدام یک فروند هواپیمای نظامی آمریکایی در ارسال سلاح و مهمات به نیروهای داعش در این کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۶۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳ 27 December 2014
 یک مسئول عالی رتبه محلی عراقی از اقدام یک فروند هواپیمای نظامی آمریکایی در ارسال سلاح و مهمات به نیروهای داعش در این کشور خبر داد.

به گزارش تسنیم، یکی از مسئولان محلی عراقی امروز شنبه از اقدام نیروی نظامی آمریکا در فرود آوردن محموله ای از سلاح و مهمات نظامی بر فراز منطقه الخضره که محل استقرار نیروهای سازمان تروریستی داعش است با استفاده از چتر خبر داد و در این زمینه خواستار آغاز تحقیقات شده است.

مهندس "مفید البلداوی" فرماندار شهر بلد در 80 کیلومتری شمال استان صلاح الدین در این باره در گفت وگو با العربی الجدید افزود: یک فروند هواپیمای نظامی آمریکایی وابسته به ائتلاف بین المللی به وسیله چتر و به صورت عمدی یک محموله سلاح و مهمات نظامی را بر فراز منطقه الخضره که تحت سیطره داعش است، فرستاده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: این اقدام هواپیمای آمریکایی شامگاه جمعه در این منطقه روی داد و نیروهای داعشی این محموله سلاح را تحویل گرفتند و این منطقه در واقع از سوی نیروهای امنیتی عراقی و گروه های مردمی در محاصره بوده اما این چتر حاوی سلاح و مهمات که عرض چتر بیش از 5 متر بوده نشان می دهد حامل سلاح و مهمات بسیاری بوده و ساکنان محلی نیز این واقعه را به وضوح مشاهده کرده اند از این رو می بایست در این باره تحقیقاتی آغاز شود.

البته پایگاه خبری محلی "المعلومه" هم به نقل از پایگاه های اجتماعی نواری ویدیویی را منتشر کردند که در آن یک هواپیمای ناشناس نظامی دیده می شود که از آسمان یک چتر بزرگ را که محتویات بسیاری داشته، بر فراز منطقه الخضره فرود می فرستاد.

از سوی دیگر پایگاه خبری المنار لبنان هم در این باره چنین اعلام کرد: در رسوایی که اولین اقدام در نوع خود به شمار نمی آید،‌ نیروهای ائتلاف بین المللی کمک های تسلیحاتی خود را در اطراف شهر بلد واقع در استان صلاح الدین در شمال بغداد برای نیروهای داعش از آسمان فرو فرستادند و این واقعه را منابع میدانی عراقی به المنار در این منطقه گزارش کردند.

کارشناسان مسائل نظامی در عراق می‌گویند، ائتلاف بین المللی مبارزه با تروریسم داعش هر زمان که نیروهای عراقی در صدد شکست این گروه تروریستی در هر نقطه از عراق هستند، اقدام به ارسال کمک‌های تسلیحاتی نظامی به داعش می‌کنند تا معادله نبرد به نفع داعش تغییر یابد.

خبرنگار المنار از منطقه درگیری‌ها در نزدیک شهر بلد در استان صلاح الدین در این باره گزارش داد که نیروهای عراقی در حال شکست دادن داعش در منطقه روستای "البوهریر" در جنوب شرق شهر بلد در استان صلاح الدین بودند و نظامیان ارتش عراق و نیروهای مردمی نیز در حال حرکت از مناطق الضلوعیه در استان صلاح الدین به سمت نیروهای تکفیری بودند که ارسال کمک‌های نظامی آمریکایی به داعش روی داد.

بر اساس گزارش رسانه های عراقی، رزمندگان نیروهای مردمی در بلد و ناحیه الضلوعیه امروز اعلام کردند: هواپیماهای آمریکایی دو چتر بزرگ که احتمال می رود در داخل آن سلاح وجود داشته باشد در منطقه الحضیره الشرقیه میان الضلوعیه و بلد به زمین انداختند.

رزمندگان عشیره الجبور در الضلوعیه و دیگر منابع وابسته به نیروهای مردمی در بلد افزودند: این موضوع طی ماه های قبل نیز تکرار شده است و هر گاه که داعش در منطقه معینی محاصره می شود این نوع چترها انداخته می شود و پس از آن داعش نبرد را ادامه می دهد و به طور حتم این چترها حامل سلاح و مهمات است.‎

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل