بازدید 4005

100 فروند هواپیما زمین‌‌گیر هستند

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با اعلام اینکه سال قبل 4 میلیارد دلار ارز بابت عملکرد ایرلاین‌های خارجی از کشور خارج شده است، گفت: بیش از 100 فروند هواپیما به دلیل مشکلات مالی و تحریم زمین‌گیر هستند.
کد خبر: ۴۶۱۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶ 27 December 2014
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با اعلام اینکه سال قبل 4 میلیارد دلار ارز بابت عملکرد ایرلاین‌های خارجی از کشور خارج شده است، گفت: بیش از 100 فروند هواپیما به دلیل مشکلات مالی و تحریم زمین‌گیر هستند.

محمد علی ایلخانی در گفتگو با مهر با اشاره به کاهش رشد نشست و برخاست هواپیماها در مسیرهای داخلی، گفت: نشست و برخاست هواپیماها در مسیرهای داخلی سه درصد رشد داشته، همچنین در اعزام و پذیرش مسافر 8 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 11 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بیش از 100 فروند هواپیما زمین گیر هستند، گفت: به دلیل مشکلات مالی ایرلاین‌ها و مسابل ناشی از تحریم این هواپیماها امکان پرواز ندارند.

ایلخانی افزود: عمده این هواپیماها فقط امکان پرواز در مسیرهای داخلی را دارند، بنابراین با زمین‌گیر شدن آنها رشد پروازها کاهش داشته است.

وی با اشاره به کمبود نقدینگی در شرایط تحریم، اظهار داشت: اغلب هواپیماهای زمین‌گیر از نوع فوکر 100 هستند که موتور این هواپیماها انگلیسی است و تاکنون این کشور با تعمیر موتور این هواپیماها موافقت نکرده است.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه در مسیرهای بین المللی هم شرکت‌های خارجی به کمک شرکت‌های ایرانی آمده‌اند، گفت: بخش عمده‌ای از مسافران بین المللی به وسیله ایرلاین‌های خارجی جابه‌جا می شوند، بنابراین در این بخش رشد بیشتری داشتیم.

ایلخانی با اشاره به اینکه در 8 ماهه امسال حدود 7 درصد در نشست و برخاست هواپیما رشد داشتیم، بیان کرد: 12 درصد در اعزام و پذیرش مسافر در مسیرهای داخلی و بین المللی و 17 درصد در پذیرش بار و مسافر نسبت به 8 ماه سال گذشته افزایش داشته است.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه در مسیرهای بین المللی که شامل کشورهای خارجی حج و عتبات می شود، 21 درصد رشد نشست و برخاست هواپیما داشتیم، گفت: در اعزام و پذیرش مسافر 23 درصد رشد داشته ایم که این رقم در فرودگاه امام خمینی(ره) 29 درصد بوده است.

وی تصریح کرد: در ارسال بار و مجموعه های پستی در فرودگاه های بین المللی هم نسبت به سال 92، 25 درصد افزایش عملکرد داشتیم.

مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور افزود: در سال گذشته 4 میلیارد دلار بابت عملکرد شرکت‌های خارجی در ایران ارز از سوی این شرکت ها از کشور خارج شد که اینها ناشی از مشکل کمبود ناوگان در شرکت‌های ایرانی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل