بازدید 5158

اعتراض اردنی ها به خرید گاز از رژیم صهیونیستی

صدها نفر از مردم اردن امروز پس از اقامه نماز جمعه در امان پایتخت اردن تظاهرات کرده و از دولت این کشور درخواست کردند تا از امضای توافقنامه خرید گاز از اسرائیل خودداری کند.
کد خبر: ۴۶۱۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰ 26 December 2014
صدها نفر از مردم اردن امروز پس از اقامه نماز جمعه در امان پایتخت اردن تظاهرات کرده و از دولت این کشور درخواست کردند تا از امضای توافقنامه خرید گاز از اسرائیل خودداری کند.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، مردم اردن پس از اقامه نماز جمعه از مقابل مسجد الحسینی به سمت میدان النخیل در مرکز امان تظاهرات کرده و شعارهایی در مخالفت با خرید گاز از اسرائیل سر دادند.

تظاهرات کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: قرارداد گاز مسجد الاقصی را می سوزاند، توافقنامه گاز خیانت به امت اسلام است، اشغالگری اقتصادی نه، صهیونیست ها تا روز قیامت دشمن ما هستند.

تظاهرات کنندگان همچنین شعار می دادند: اسرائیل باید از بین برود، خرید گاز از اسرائیل یعنی اشغال امان.

معترضان اردنی همچنین خواستار توقف همه اشکال عادی سازی روابط با اسرائیل و لغو توافقنامه صلح امضا شده با این رژیم معروف به توافقنامه وادی عربه شدند.

در همین رابطه «علی ابو السکر» معاون دبیر کل حزب جبهه عمل اسلامی (شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمین اردن) گفت که معامله گاز با اسرائیل «لکه ننگی در تاریخ کسانی خواهد بود که آن را امضا می کنند».

وی که در جمع شرکت کنندگان در این تظاهرات حضور داشت، افزود: معامله گاز با اسرائیل به نفع اردن نیست و ملت اردن هر کسی که این توافقنامه را امضا کند از لحاظ قانونی تحت پیگرد قرار خواهد داد.

مجلس نمایندگان اردن در تاریخ 10 دسامبر با اکثریت آراء مخالفت خود را با رویکرد دولت برای امضای قرارداد خرید گاز از اسرائیل به مدت 15 سال، اعلام کرد.

این در حالی است که چندی پیش وزیر دارایی اردن بر پایبندی به امضای قرارداد خرید گاز از رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

«امیه طوقان» گفت: دولت اردن قرارداد واردات گاز از اسرائیل را امضا خواهد کرد، زیرا بهای مناسبی دارد. دولت اردن مسئولیت این اقدام را به طور کامل می پذیرد.

طوقان در واکنش به اعتراض ها در اردن به واردات گاز از اسرائیل افزود: روابط اردن با اسرائیل مبتنی بر توافقنامه صلحی است که مجلس نمایندگان اردن آن را تصویب کرد.

وی تصریح کرد: من از این اقدام شرمنده نیستم، زیرا منطقی نیست به علت اقدامات اسرائیل و پایبند نبودن این رژیم به توافقنامه امضا شده، شهروندان خود را با مشکل روبرو کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها