بازدید 3742
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:

بررسی لایحه بودجه 94، اوایل اسفند پایان می یابد

کد خبر: ۴۶۱۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵ 26 December 2014
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ضمن مصاحبه تلفنی با رادیو گفتگو از پایان بررسی بودجه 94 و ارائه آن به دولت در اوایل اسفندماه سال جاری خبر داد.

به گزارش جام جم آنلاین عزت الله یوسفیان ملا در ارتباط با گزارش مرکز پژوهش های مجلس مبنی بر کسری هشت هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه ها در لایحه بودجه 94 با برنامه «رویداد» گفت وگو کرد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این که آنچه که از محل هدفمندی یارانه ها حاصل می شود درآمد دولت نیست بلکه پولی است که از مردم بابت افزایش برخی از هزینه ها از جمله قیمت حامل های انرژی گرفته می شود، افزود: درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها باید بین مردم، بخش صنعت، سلامت و کشاورزی توزیع شود ولی متأسفانه از همان ابتدای اجرای این قانون شاهد انحرافاتی بودیم چرا که در ابتدا قرار بود برای هر نفر میزانی بالغ بر 20 هزار تومان یارانه در نظر گرفته شود ولی این رقم به بیش از 45 هزار تومان افزایش پیدا کرد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اقدامات دولت سابق در حوزه جبران کسری بودجه هدفمندی یارانه ها، گفت: در دولت جدید قیمت حامل های سوخت افزایش پیدا کرد و همچنان میزان 45 هزار تومان یارانه ، بین تقریبا همه مردم توزیع می شود، از طرف دیگر دولت می خواهد سهم تولید، صنعت و سلامت را نیز از هدفمندی یارانه ها پرداخت کند و در این صورت است که باز هم با کسری مواجه می شود و شاید دولت ناگزیر باشد که بار دیگر قیمت های برخی از حامل های انرژی را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه 94 ،درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها را 48 هزار میلیارد تومان مشخص کرده ولی به صورت ریز وارد این موضوع نشده، افزود: هنوز مشخص نیست که آیا دولت در سال 94 می خواهد به مانند قبل یارانه را به همه مردم بدهد یا فقط بین نیازمندان توزیع کند.

یوسفیان ملا با تاکید بر این موضوع که دولت برای جبران این کسری باید متوسل به راهکارهایی شود، اظهار داشت: اگر دولت با شجاعت اعلام کند که به افرادی که نیازمند نیستند یارانه نخواهد داد و یارانه آن ها را قطع کند ،با کسری مواجه نخواهد شد و در عین حال می تواند سهم تولید و صنعت را نیز بدهد.

وی با بیان اینکه در قانون هدفمندی یارانه ها این اختیار به دولت داده شده که مشخص کند چه مبلغی به عنوان یارانه به مردم می دهد یا اینکه این یارانه ها را چگونه و به چه کسانی بدهد، افزود: در واقع این سه اختیار در این قانون به دولت داده شده و دولت خود می تواند در این ارتباط تصمیم گیری کند.

این نماینده مجلس با اعتقاد بر اینکه اگر دولت یارانه افراد بی نیاز را قطع کند نه تنها می تواند سهم صنعت و تولید را بدهد بلکه این توانایی را نیز خواهد داشت که سهم افراد نیازمند را در پرداخت یارانه ها افزایش دهد، گفت: این انتقاد به دولت وجود دارد ، که اگر قرار بود به همه یارانه پرداخت کند ،چه نیازی بود که دولت از مردم بخواهد دوباره ثبت نام کنند و هزینه کلانی را به خاطر این روند به کشور تحمیل کند.

یوسفیان ملا در پاسخ به این سوال که قانون بودجه 94 در چه زمانی در اختیار دولت خواهد بود، افزود: با توجه به روند بررسی لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی فکر می کنم در اوایل اسفندماه قانون بودجه 94در اختیار دولت باشد و دولت نیز فرصت کافی برای تدوین دستورالعمل های لازم قانون بودجه را خواهد داشت و ان شاء الله در روز اول فروردین 94 ،کشور دارای قانون بودجه خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها