بازدید 2862
کاشف ویروس ابولا:

بحران ابولا همچنان ادامه خواهد داشت

یک متخصص بیماری ابولا نسبت به پایان سریع بحران این بیماری ابراز تردید کرد و منابع آمریکایی نیز از احتمال ابتلای یک تکنیسین آزمایشگاه تحقیقات ابولا به ویروس این بیماری خبر داده‌اند.
کد خبر: ۴۶۱۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳ 26 December 2014
یک متخصص بیماری ابولا نسبت به پایان سریع بحران این بیماری ابراز تردید کرد و منابع آمریکایی نیز از احتمال ابتلای یک تکنیسین آزمایشگاه تحقیقات ابولا به ویروس این بیماری خبر داده‌اند.

به گزارش ایسنا، «پیتر پیو»، یکی از کاشفان ویروس ابولا و مدیر مدرسه بهداشت و درمان بیماری‌های استوایی لندن گفته است احتمال نمی‌دهد که بحران ناشی از شیوع این بیماری تا یک سال دیگر هم خاتمه یابد.

پرفسور پیو که به تازگی از سفری به سیرالئون در غرب آفریقا بازگشته گفته که از پیشرفت‌های به دست آمده در زمینه درمان‌های جدید برای این بیماری دلگرم شده اما نباید فراموش کرد که تکمیل و تولید واکسن ابولا به زمان نیاز دارد. دور فعلی شیوع بیماری ابولا تاکنون به مرگ بیش از 7300 نفر منجر شده است. اکثر قربانیان این بیماری از کشورهای سیرالئون، لیبریا و گینه بیسائو بوده‌اند.

پیو می‌گوید در لیبریا، روند شیوع ابولا از نقطه اوج خود عبور کرده و احتمال می‌رود در سیرالئون نیز ظرف چند هفته آینده، روند نزولی ابتلای به ابولا آغاز شود اما وی افزوده که این بحران دنباله نسبتا بلندی هم دارد. وی تاکید کرده که هنوز هم ابولا در این کشورها شایع است، هنوز هم جان انسان‌ها را می‌گیرد و هنوز هم موارد جدیدی از آن تشخیص داده می‌شود و ما باید خودمان را برای مبارزه‌ای پیگیر و طولانی، احتمالا تا پایان سال 2015 میلادی آماده کنیم.

به گزارش بی‌بی‌سی، همزمان، مرکز نظارت بر بیماری‌ها در آمریکا گزارش کرده که احتمال می‌رود یک تکنیسین شاغل در یک مرکز تحقیقاتی ویروس‌شناسی در شهر آتلانتا، ایالت جورجیا به ویروس ابولا آلوده شده باشد. این شخص هنگام کار در آزمایشگاه به طور تصادفی با مقادیر کمی از این ویروس تماس داشته است. به گفته سخنگوی این مرکز، سایر کارکنان این آزمایشگاه زیر نظر قرار دارند و اقدامات پیشگیرانه لازم صورت گرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار