بازدید 3172

سرزنش‌گران مراقب فشار خون خود باشند

کد خبر: ۴۶۱۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶ 26 December 2014
یک روانشناس با تشریح ویژگی‌های افراد سرزنشگر گفت: فرد سرزنشگر مدام در حال ایراد گرفتن از افراد است و این موضوع موجب عدم برقراری رابطه مؤثر میان او و دیگران می‌شود.

به گزارش فارس، حکیمه آقایی با اشاره به 4 الگوی ارتباطی معمول که در روابط بین‌فردی دیده می‌شود، اظهار داشت: سازش کردن، سرزنش کردن، محاسبه کردن و گیج کردن الگوهای ارتباطی هستند که افراد آنها را به کار می‌گیرند.

* فرد سرزنشگر مدام در حال سرزنش دیگران است

وی افزود: فرد سرزنشگر مدام در حال سرزنش کردن دیگران است و این پیام را منتقل می‌کند که آنها کارها را هرگز درست انجام نمی‌دهند.

این متخصص حوزه بهداشت روان گفت: احساسی که فرد سرزنشگر در طرف مقابل به وجود می‌آورد منجر به عدم برقراری رابطه دوستانه می‌شود این در حالی است که ارتباط عنصر تعیین‌کننده در روابط بین فردی است.

* فرد سرزنش‌گر از انگشت اشاره خود زیاد استفاده می‌کند

آقایی تصریح کرد: به لحاظ بدنی فرد سرزنش‌گر وضع ملامت‌کننده به خود می‌گیرد یک دست او به کمر و با انگشت اشاره دست دیگرش فرد مقابل را خطاب قرار می‌دهد.

وی گفت:‌فرد سرزنشگر از درون احساس تنهایی و عدم موفقیت می‌کند، او خود را ایرادگیر نشان می‌دهد و سعی در القای این پیام دارد که اگر دیگران نبودند همه چیز درست پیش می‌رفت.

* سرزنشگران مراقب فشار خون خود باشند

این روانشناس ادامه داد: فشار خون فرد سرزنشگر در حال افزایش است و صدای خشن و گرفته و اغلب زیر و بلند او قابل تشخیص است، همچنین عضلات این تیپ الگوی ارتباطی سفت است.

وی افزود: فرد سرزنشگر می‌خواهد سلطه خود را بر دیگران تحمیل کند بنابراین از کلمات «چرا و هرگز» بسیار استفاده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که الگوی ارتباطی‌شان بر مبنای سرزنش است، زمانی احساس ارزشمندی می‌کنند که دیگران از آنها اطاعت محض کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل