بازدید 3784

قیمت فروش نفت ایران کاهش یافت

پس از آغاز جنگ کاهش قیمت نفت توسط کشورهای عربی عضو اوپک، شرکت ملی نفت ایران هم برای چندین بار متوالی بهای نفت سنگین صادراتی خود را کاهش داد تا از کورس ارزان فروشی نفت در بازار عقب نماند.
کد خبر: ۴۶۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳ 26 December 2014
پس از آغاز جنگ کاهش قیمت نفت توسط کشورهای عربی عضو اوپک، شرکت ملی نفت ایران هم برای چندین بار متوالی بهای نفت سنگین صادراتی خود را کاهش داد تا از کورس ارزان فروشی نفت در بازار عقب نماند.

به گزارش مهر، پس از اظهارات اخیر علی النعیمی وزیر نفت عربستان سعودی مبنی بر تثبیت سقف تولید نفت اوپک حتی در صورت سقوط آزاد کاهش هر بشکه طلای سیاه به کمتر از 20 دلار، کشورهای عربی عضو اوپک برای چندیم بار متوالی قیمت فروش رسمی نفت خود برای ماه ژانویه سال 2015 میلادی را کاهش دادند.

بر این اساس در ادامه راه افتادن جنگ ارزان فروشی نفت در بین کشورهای عضو اوپک و به ویزه کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، شرکت ملی نفت ایران بهای نفت خام سنگین صادراتی خود را کاهش داده است.

سید محسن قمصری مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با تائید کاهش رسمی قیمت نفت صادراتی ایران، گفت: قیمت نفت خام سنگین ایران در بازارهای جهانی متناسب با شرایط بازار کاهش یافته است و ارتباطی به رقابت میان کشورهای عضو اوپک ندارد.

این دیپلمات وزارت نفت با اشاره به این که کاهش قیمت نفت سنگین ایران در بازارهای جهانی به دلیل شرایط حاکم بر بازار نفت بوده است، تصریح کرد: با توجه به کاهش قیمت نفت در بازاهای جهانی، ایران نیز قیمت نفت سنگین خود را کاهش داد و این به معنی تخفیف به مشتریان نیست.

این مقام مسئول در این باره که بعضی از کشورهای عضو اوپک برای حفظ مشتریان آسیایی خود؛  قیمت نفت را کاهش داده اند آیا ایران نیز قیمت نفت خود را کاهش داده است، بیان کرد: قیمت نفت به صورت ماهانه اعلام می شود و بر اساس شرایط بازار نوسان دارد.

به گفته قمصری، با کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی طبیعی است که قیمت نفت ایران هم متناسب با بازار کاهش می یابد که این موضوع دلایل فنی دارد و ارتباطی به رقابت میان کشورهای عضو اوپک با هم ندارد.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران درباره دلایل فنی این کاهش توضیح داد: اوضاع اقتصادی، عرضه و تقاضا بازار و قیمتهای فرآورده های که هم اکنون در بازار عملیاتی وجود دارد برخی از این دلایل هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار