بازدید 3933

عربستان بودجه ۲۰۱۵ را با نفت ۸۰ دلاری بست

عربستان بودجه سال ۲۰۱۵ خود را بر پایه نفت ۸۰ دلاری تنظیم کرد و درآمدهای این کشور را به ۷۱۵ میلیارد دلار کاهش داد.
کد خبر: ۴۶۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲ 26 December 2014
عربستان بودجه سال ۲۰۱۵ خود را بر پایه نفت ۸۰ دلاری تنظیم کرد و درآمدهای این کشور را به ۷۱۵ میلیارد دلار کاهش داد.

به گزارش تسنیم به نقل از بلومبرگ، به گفته مشاور سابق اقتصادی دولت عربستان، بودجه سال 2015 این کشور احتمالاً بر مبنای نفت بشکه‌ای 80 دلار تنظیم شده است که نشانه ای از اعتماد به بازار نفت است.

سفاکیاناکیس، که قبلاً مشاور ارشد اقتصادی وزارت دارایی عربستان بود، دیروز پس از اعلام بودجه این کشور گفت: قیمت نفت در بودجه امسال 103 دلار بود. وزارت دارایی عربستان اعلام کرده که این کشور میزان هزینه‌های خود برای سال 2015 را 800 میلیارد ریال (229 میلیارد دلار)پیش‌بینی کرده است و درآمدهای این کشور از 1.046 تریلیون ریال در سال 2014  به 715 میلیارد دلار کاهش خواهد یافت. درآمدهای نفتی 89 درصد درآمدهای دولت عربستان در سال 2014 را به خود اختصاص داد.

قیمت نفت برنت امسال به دلیل افزایش تولید نفت آمریکا به بیشترین رقم در بیش از  3 دهه اخیر رسیده و افت میزان افزایش تقاضا موجب شده است که سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات از تولید کنندگان خارج از اوپک بخواهد تا میزان تولید خود را کاهش دهند. عراق، دومین تولید‌کننده بزرگ اوپک نیز این هفته اعلام کرد که بودجه سال 2015 خود را با نفت 60 دلاری تنظیم خواهد کرد.

سفاکیاناکیس افزود: «همه انتظار داشتند شاهد بسته شدن بودجه با نفت حدوداً 60 دلاری باشند، اما آن رقم پیامی منفی را به بازار نفت ارسال می‌کرد.» وی در ادامه گفت: «با تعیین قیمت 80 دلاری برای نفت در بودجه سال 2015، دولت عربستان این پیام را به بازار ارسال می‌کند که ما انتظار داریم شاهد بازگشت قیمت نفت باشیم.»

علی النعیمی، وزیر نفت عربستان روز 21 دسامبر با بیان «عربستان اطمینان دارد که با رشد اقتصاد جهانی و افزایش تقاضا، همزمان با کاهش تولید نفت با هزینه بالا، قیمت نفت خام افزایش می‌یابد»،‌ گفت: من صددرصد مطمئنم که قیمت‌ها بالا خواهد رفت، قیمت نفت راهی جز بالا رفتن ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار