بازدید 3581

راه‌های پیشگیری و درمان خار پاشنه پا

کد خبر: ۴۶۱۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷ 26 December 2014
عضو انجمن جهانی آسیب‌های ورزشی استفاده از کفش مخصوص، انجام ورزش مناسب و کاهش اضافه وزن را از جمله راههای پیشگیری و درمان خار پاشنه پا اعلام کرد.

به گزارش فارس، آرش شرافت وزیری گفت: برای پیشگیری از ابتلا به خار پاشنه پا بهتر است به هنگام دویدن کفش مخصوص به پا شود و از ایستادن در یک موقعیت به مدت طولانی پرهیز شود.

وی، کاهش وزن، عدم انجام فعالیت ورزشی با پای برهنه، جایگزین کردن متناوب ورزشهای هوازی بجای دویدن روزانه مثل دوچرخه ثابت، افزایش انعطاف پذیری عضلات پشت ران، ساق و کف پا و استفاده از کفشهایی که قوس کف پا درآنها رعایت شده است را از راههای پیشگیری از ابتلا به خار پاشنه پا دانست.

این عضو انجمن جهانی آسیب‌های ورزشی برای درمان خارپاشنه پا گفت: در مراحل ابتدایی از این اختلال توصیه می شود که از محافظ های ژلاتینی پاشنه استفاده شود.

وی ادامه داد: داروهای ضد التهابی خوراکی تحت نظر پزشک مصرف شود و موارد بوجود آورنده اختلال مثل کفش نامناسب، روش نامناسب ورزشی و چاقی حذف شود.

شرافت وزیری ادامه داد: همچنین بهتر است بعد از انجام حرکات ورزشی و نیز بعد از مسافتهای طولانی از کمپرس یخ در کف پا استفاده شود.

این عضو انجمن جهانی آسیب‌های ورزشی گفت: البته در بعضی مواق یکی از راههای درمان تزریق کورتن است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل