بازدید 26812

علائم آخر الزمان در ادیان الهی

بروز مصائب و مشکلات طبیعی از علائم آخر الزمان است که همه ادیان بر آن اتفاق دارند، همه ادیان الهی معتقدند که منجی در آخر الزمان ظهور می کند و حکومت عدل تشکیل می دهد.
کد خبر: ۴۶۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۰ 26 December 2014
بروز مصائب و مشکلات طبیعی از علائم آخر الزمان است که همه ادیان بر آن اتفاق دارند، همه ادیان الهی معتقدند که منجی در آخر الزمان ظهور می کند و حکومت عدل تشکیل می دهد.

به گزارش شبکه خبر خانم خسروی، استاد حوزه علمیه خواهران مشهد امروز (پنجشنبه) در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی در جمع زائران و مجاوران گفت: ظهور امام عصر(عج)، از جمله مسلمات و اعتقادات راسخ اسلامی، مسلمانان است که همه در آن متفق هستند؛ اعتقاد به وجود منجی در آخر الزمان، تنها از اعتقادات مسلمانان نیست؛ بلکه تمام ادیان الهی چون مسیحیت و یهودیت نیز هر کدام به طریقی به منجی آخر الزمان و حوادث آخرالزمان اتفاق دارند.

 خسروی گفت :  از نکاتی که همه ادیان الهی به آن معتقدند، این است که مشکلات طبیعی و عدیده ای بر جهان حاکم خواهد شد و جهان را فرا خواهد گرفت.

این کارشناس مذهبی افزود: رسول خدا(ص) می فرمایند: «ده چیز است که پیش از قیامت حتما به وقوع خواهد پیوست: فتنه سفیانی و دجال ، واقعه دخان(دود)، ظهور دابه، خروج قائم، طلوع خورشید از مغرب، نزول عیسی، خسوف در مشرق، خسوف در جزیرة العرب و آتشی که از مرکز عدن شعله می‌کشد و مردم را به سوی بیابان محشر هدایت می‌کند.».

 این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد گفت: در دوره آخر الزمان، باران های پی در پی می بارد، اما به جای این که رحمت باشد، نقمت است؛ چرا که در فصل خود نمی بارد و به جای این که در جهت رشد باشد، تبدیل به نقمت می شود.

خسروی افزود: شیعیان باید در دوره خر آلزمان برخواندن دعای معرفت مدامت داشته باشند؛ «اللّهُمَّ عَرِّفْنِی نَفْسَکَ فِاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی نَفْسَکَ لَمْ اَعْرِفکَ اللّهُمَّ عَرِّفْنِی نَبِیَّکَ فِاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی نَبِیَّکَ لَمْ اَعْرِفْهُ قَطُّ اللّهُمَّ عَرِّفْنِی حُجَّتَکَ فِاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ دِینِی؛ خدایا! خودت را به من بشناسان! اگر خودت را به من نشناسانی، من تو را نخواهم شناخت. خدایا! پیغمبرت را به من معرفی کن! اگر او را به من نشناسانی، هرگز او را نخواهم شناخت. خدایا! حجتت را به من بشناسان! به راستی اگر حجتت را به من نشناسانی، از راه دینم گمراه می شوم.».

برخی علائم آخر الزمان، مورد اتفاق ادیان الهی

خسروی گفت: بروز قحطی و خشکسالی، زلزله های شدید، بلاهای آسمانی، بروز مرگ و پر شدن جهان از ظلم و جور از جمله علائم آخر الزمان است  است که غیر اسلام، ادیان الهی دیگر نیز بدان اشاره کرده اند؛ تمام ادیان الهی معتقد هستند که شخصی اهریمنی و مستبد در آخر الزمان می آید، اما نحو بیان در این ادیان متفاوت است؛ اسلام معتقد است که این فرد نامش سفیانی و از نسل ابو سفیان است.

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد ابراز کرد: مسیحیان معتقد هستند که فردی به نام الیاس که بسیار نیکوکار و خوب است در آخر الزمان ظهور می کند، اما دین مقدس اسلام معتقد است، نفس زکیه قبل از ظهور امام عصر(عج) ظهور می کند که مردی صالح و پاکدامن است و در مکه بین رکن کعبه و مقام حضرت ابراهیم(ع) کشته می شود.
 
خسروی  افزود: انجام اعمال عبادی به قصد تظاهر، خودنمایی و ریا، رغبت عالمان دین به دنیا، ضایع شدن حقوق پدر و مادر و پیروی کردن از خواسته ها و تمایلات از جمله علائم آخرالزمان است که دروایات بدان اشاره شده است؛ در دوره آخر الزمان معروف، منکر و منکر، معروف می شود.

وی به شباهت های  امام عصر(عج) و حضرت یوسف(ع) اشاره کرد  و گفت : همان طور که برادران حضرت یوسف(ع)، به خاطر گناه ایشان را نشناختند، گناهان ما نیز، مانع دیدن امام عصر(عج) شده است.

این کارشناس مذهبی به فرازی از زیارت عهد اشاره کرد و  افزود: در دعای عهد می خوانیم «اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ الذَّابِّینَ عَنْهُ وَ الْمُسَارِعِینَ إِلَیْهِ  فِی قَضَاءِ حَوَائِجِهِ ، خدایا قرار ده مرا از یاران و کمک کارانش و دفاع کنندگان از او و شتابندگان بسوى او در برآوردن خواسته هایش.»، از این رو یاران امام عصر(عج) باید زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) باشند و شهدای کربلا بهتیرن الگو هستند؛ چرا که به یاری امام زمان(عج) خود شتافتند و ما نیز باید ویژگی های آن ها را حفظ کرده و در خود متجلی کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر