بازدید 3948
۱

“کفن شفابخش” شگرد سارق حرفه ای

کد خبر: ۴۶۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹ 25 December 2014
مردي که در مشهد اعتقادات مذهبي زنان مسن را به بازي مي‌گرفت و از اين طريق دست به کلاهبرداري مي‌زد توسط پليس تهران بازداشت شد.

به گزارش ابتکار، چندي پيش ماموران پليس سارقي را که در حال سرقت کيف يک زن بود شناسايي و دستگير کردند.پس از بازداشت سارق مشخص شد که وي در دادسراي مشهد تحت تعقيب است و تحقيقات نشان داد که اين مرد شياد در مشهد با شناسايي طعمه هاي خود که همه آنها زنان مسني که طلا و جواهر زيادي داشتند بودند، از اعتقادات مذهبي آنها سوءاستفاده کرده و با ترفند کفن شفابخش دست به سرقت سريالي طلا و پولهاي آنها مي‌زند.وقتي ماموران موضوع را پيگيري کردند متوجه شدند اين مرد کفني سفيد و تميز را به طعمه هاي خود نشان مي‌داد و ادعا مي‌کرد که اين کفن از کربلا آمده و بسيار مقدس است و با ترفندي خاص پولها و طلاهاي طعمه هاي خود را مي‌دزديد که اين مرد با شکايت 15 زن ميانسال در مشهد که همگي فريب ظاهر متدين او را خورده بودند، شناسايي و دستگير شد.

وي زمانيکه در مشهد بازداشت شد با گذاشتن وثيقه از زندان آزاد شد و به تهران آمد اما اين مرد سابقه دار در تهران هم بيکار نماند و در طي 3 روز توانست 42 ميليون تومان جيب بري و کيف زني کند که از سوي پليس بازداشت شد.

وي در بازجويي ها با اعتراف به جرم خود به ماموران گفت: در مشهد هميشه درحاليکه کفني را سوراخ کرده بودم، جلوي حرم رضوي و مساجد و اماکن مذهبي مي‌رفتم و هر زني را که طلاي زيادي داشت به عنوان طعمه انتخاب مي‌کردم، بعد از آن در حاليکه خود را يک آدم متدين نشان مي‌دادم و ادعا مي‌کردم که اين کفن از کربلا آمده است.

متهم در ادامه گفت: به طعمه هايم مي‌گفتم که آدم مذهبي و مومني هستم و در همين حرم از امام رضا شفايم را گرفته ام، براي همين با ترفندي خاص آنها را فريب مي‌دادم و بعد از اينکه طلا و جواهراتشان را درون کفن مي‌ريختند، به آنها مي‌گفتم براي دعا کردن بايد چشمهايشان را ببنند، بعد از آن وقتي چشمهايشان را مي‌بستند بخشي از طلايشان که از سوراخ درون کفن بيرون مي‌ريخت برميداشتم. آنها هم درحاليکه به من اعتماد کامل داشتند طلاهايشان را پس مي‌گرفتند و متوجه کم شدنشان نمي‌شدند. اما وقتي در مشهد دستگير شدم و توانستم با قرار وثيقه آزاد شوم، به تهران آمدم و دست به دزدي زدم. با اعتراف اين کلاهبردار و سارق حرفه اي پرونده وي در حال حاضر در شعبه اول دادسراي بعثت در حال رسيدگي است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
نفرین بر چشمی که بی موقع بسته شود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار