بازدید 2648

۲۱ طرح با ۲۷۰ میلیارد اعتبار در خراسان جنوبی

رییس جمهوری گفت: ظرف امسال و سال آینده 21 طرح و پروژه برای استان خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است که این طرح ها با اعتبار دو هزار و 700 میلیارد ریال اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۴۶۰۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۹ 25 December 2014
رییس جمهوری گفت: ظرف امسال و سال آینده 21 طرح و پروژه برای استان خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است که این طرح ها با اعتبار دو هزار و 700 میلیارد ریال اجرا خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» شامگاه چهارشنبه در پایان سفر یک روزه خود به استان خراسان جنوبی، در جمع خبرنگاران این استان در بیرجند اظهارداشت: خراسان جنوبی به خاطر شرایط ویژه اقلیمی از نظر منابع آبی در محدودیت است و دولت تصمیم دارد به این استان کمک کند.

وی تصریح کرد: در این زمینه، تلاش می کنیم دو سدی که در این استان در دست اجرا است ظرف امسال و سال آینده به بهره برداری برسد.

رییس جمهوری افزود: علاوه بر این، برای جلوگیری از تبخیر آب، مجموعا 600 کیلومتر خط لوله انتقال آب تا سال 1395 در استان خراسان جنوبی اجرا می شود.

دکتر روحانی گفت که در زمینه کشاورزی نیز طرح هایی مد نظر دولت است که انجام طرح های کشاورزی گلخانه ای با همکاری بخش خصوصی در سال جاری از جمله آنها است.

وی در باره طرحهای دولت در زمینه گازرسانی گفت: تا پایان امسال شبکه گذاری گاز در استان خراسان جنوبی انجام می شود و در یک شهرستان هم از طریق سی ان جی گازرسانی انجام خواهد شد اما گازرسانی به آن نیز ظرف سالهای آینده اجرایی و عملیاتی می شود.

روحانی خاطرنشان کرد: این استان استعداد زیادی برای گردشگری دارد اما در زمینه جذب توریسم داخلی و خارجی باید سرمایه گذاری هایی در آن انجام شود. در این زمینه، دولت فعالیت های زیربنایی را انجام می دهد و بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری دعوت می کنیم.

رییس جمهوری با اشاره به مشکلات استان خراسان جنوبی در زمینه مواصلاتی گفت: در زمینه راه، در این استان مشکلات فراوانی وجود دارد و ما باید برای راه های اصلی آن برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم از طریق دو خطه شدن مسیرها، جلوی تصادفات را بگیریم.

دکتر روحانی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد افزایش بودجه عمرانی استان خراسان جنوبی گفت: ما برای سال جاری و آینده مجموعا 270 میلیارد تومان برای این استان در نظر گرفته ایم و با درنظرگرفتن بودجه 16 میلیاردی کل کشور می توانیم ببینیم که رقم در نظر گرفته شده چند برابر بودجه سال جاری این استان است.

وی افزود: این مبلغ می تواند استان را متحول کند؛ ضمن این که ما هم به دنبال فاینانس برای این استان هستیم و هم اینکه بتوانیم در زمینه تسهیلات امتیازاتی برای این استان قایل شویم.

روحانی در پاسخ به سوالی در مورد گسترش صنعت در استان خراسان جنوبی اظهارداشت: یکی از راه های گسترش صنعت، توسعه تجارت خارجی است. این استان یک استان مرزی است و این امتیاز را دارد که در آینده با متحول شدن کشور افغانستان در این زمینه گام های موثری بردارد.

رییس جمهوری در پاسخ به سوالی دیگر در مورد انتقال آب به استان تصریح کرد: 600 کیلومتر لوله کشی آب برای انتقال داخلی آب در استان خراسان جنوبی است چون اگر لوله گذاری نشود آب موجود تبخیر می شود و این لوله گذاری ظرف دو سال آینده به اتمام خواهد رسید.

وی اظهار داشت: برای بلندمدت بسیاری از استان های کشور نیاز دارند که آب از جایی دیگر برای آنها تامین شود. به همین دلیل، ما هم دنبال خرید آب و هم دنبال انتقال آب هستیم و خراسان جنوبی هم جزو استان هایی است که نیاز به آب بیشتر دارد.

دکتر روحانی در پاسخ به پرسشی دیگر در مورد این که آیا نرخ سود تسهیلات بانکی در استان تک رقمی می شود؟، گفت: بانک ها که در اختیار دولت نیست، پولی که در اختیار دارند پول مردم است و به صورت تسهیلات به بخش های کارآفرین می دهند و خودشان هم به مردم سودی دو رقمی پرداخت می کنند.

روحانی افزود: دولت نمی تواند در سود تسهیلات بانکی مداخله کند اما از طریق صندوق توسعه می توان کمک هایی را برای مناطق محروم درنظرگرفت.

رییس جمهوری در آغاز سخنانش با قدردانی از استقبال گرم مردم خراسان جنوبی گفت: همچنین عذرخواهی می کنم از شهرستان هایی که خدمتشان نرسیدم اما یکی از وزرا یا معاونین به مراکز شهرستان ها رسیدند و گزارش آن را به هیات وزیران خواهند داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل