بازدید 12035

توضیح باقرزاده درباره تدفین شهدا در «امیرچخماق»

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دفن شهدا در میدان «امیرچخماق» خواسته مردم بوده است، اما برخی رسانه‌های داخلی و خارجی با موجی که ایجاد کردند خواستند اهداف خودشان را از زبان مردم بیان کنند.
کد خبر: ۴۶۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷ 23 December 2014
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دفن شهدا در میدان «امیرچخماق» خواسته مردم بوده است، اما برخی رسانه‌های داخلی و خارجی با موجی که ایجاد کردند خواستند اهداف خودشان را از زبان مردم بیان کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در یزد،‌ سردار محمد باقرزاده امروز (سه‌شنبه دوم دی‌ماه) در مراسم تدفین پیکرهای شش شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس در میدان تاریخی امیرچخماق درباره وقایع و حاشیه‌هایی که پیرامون دفن پیکرهای این شهدا در استان یزد ایجاد شده است، اظهار کرد: شورای تأمین استان یزد ضلع شرقی میدان امیرچخماق را برای دفن شهدا در نظر گرفته بود. اما به دلیل اینکه ستون‌های تکیه امیرچخماق در پشت این تکیه قرار گرفته بود و خاکسپاریشان در این محل آسیب جدی را متوجه این بنای تاریخی می‌کرد پیکرهای شهدا در صحن اصلی تکیه به خاک سپرده شدند. این موضوع به تایید کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، شهردار و اعضای شورای شهر نیز به عنوان مسئولان مبلمان شهری رسیده‌ است.

او افزود: حوادثی که این چند روز پیرامون دفن هشت شهید گمنام در یزد اتفاق افتاد، به دلیل موجی بود که برخی از رسانه‌های داخلی و خارجی ایجاد کردند و می‌خواستند اهداف خودشان را از زبان مردم بیان کنند. اما مردم در امیرچخماق جمع شدند و اعلام کردند خواستار دفن شهدا در صحن علنی این مجموعه هستند.

سردار باقرزاده با اشاره به تدفین پیکرهای دو شهید گمنام در روز دوشنبه، اول دی، و مراسم گرامیداشتی که در میدان امیرچخماق برگزار شد گفت: این دو شهید دیروز مظلومانه به خاک سپرده شدند؛ این دو خط‌شکنان شهیدان امروز بودند که مظلومیت و غربت را به جان خریدند.

او با اشاره به موضوع تهدید ثبت جهانی یزد به دنبال تدفین شهدا در میدان امیرچخماق بیان کرد: کسانی که امروز قوانین «یونسکو» را تایید می‌کنند همان کسانی هستند که از حقوق بشر دم می‌زنند؛ اما در دوران دفاع مقدس سلاح‌های شیمیایی را در اختیار صدام قرار دادند و همواره ملت ایران را مورد هجوم خود قرار دادند.

در ادامه این مراسم آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، نیز با تقدیر از وداع باشکوه مردم با شهدای گمنام تاکید کرد: در این دوره نباید از شهدا عقب بمانیم و باید مراقب باشیم که زبان و اعمال خود را در مسیر آرمان شهدا کنترل کنیم. شهدا به درجه بالایی از عشق و عرفان الهی رسیده بودند که این موضوع در عبادات و اعمال آنها کاملا مشهود بوده است.

آیت‌الله ناصری از مردم خواست با توجه به تدفین شهدا در یک مجموعه مذهبی تاریخی، میزبانی شایسته‌ای از این مهمانان گرانقدر داشته باشند.

همچنین سردار اکبر فتوحی، فرمانده سپاه «الغدیر» یزد، در این مراسم اختلافهای به‌وجودآمده برسر تدفین شهدا را به خاطر جوسازی برخی رسانه‌ها اعلام کرد و افزود: مسئولان هیچ مشکلی با تدفین شهدا در یزد نداشتند. اگر حرف یا مقاومتی در این چند روز بیان شده به اقتضای وظیفه مسئولان استان بوده، وگرنه برای دفن شهدا هیچ ممانعتی از سوی مسؤولان وجود نداشته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر