بازدید 2801

گسترش فقر در سرزمین‌های اشغالی

تازه ترین آمار و ارقام درباره وضع معاش مردم در اسرائیل از گسترش فقر به ویژه در بین کودکان و افراد مسن حکایت دارد.
کد خبر: ۴۶۰۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۱ 23 December 2014
تازه ترین آمار و ارقام درباره وضع معاش مردم در اسرائیل از گسترش فقر به ویژه در بین کودکان و افراد مسن حکایت دارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، روزنامه جروزالم پست نوشت: تازه ترین گزارش یک سازمان بشردوستانه به نام لاتت نشان می دهد دو میلیون و پانصد و چهل هزار نفر در اسرائیل در فقر زندگی می کنند.

در گزارش سالانه لاتت آمده است فقر در اسرائیل تشدید شده است و خروج از چرخه فقر برای فقرا در این سرزمین دشوار شده است.

نتیجه تحقیقات نشان می دهد دو میلیون و پانصد و چهل و شش هزار نفر در اسرائیل که معادل سی و یک ممیز شش دهم درصد از جمعیت این رژیم را تشکیل می دهد در فقر به سر می برند. یک میلیون و ششصد و سیزده هزار نفر از فقرا بزرگسال و نهصد و سی و دو هزار نفر از آنها را کودکان تشکیل می دهند. در واقع سی و پنج ممیز یک دهم جمعیت فقرای اسرائیل را کودکان تشکیل می دهند.

این آمار و ارقام تصویر کاملا متفاوتی نسبت به گزارش موسسه بیمه ملی اسرائیل در هفته گذشته ارائه می کند که اعلام کرده بود نرخ فقر در اسرائیل رو به کاهش است.

این گزارش می افزاید از هر سه کودک اسرائیلی یک تن در سال دو هزار و چهارده در فقر به سر می برد. علاوه بر این تحقیقات نشان می دهد یک چهارم از کودکان در اسرائیل حداقل چندین بار در ماه سرگرسنه بر بالین می گذارند .

در این گزارش همچنین آمده است شصت و پنج درصد از والدین کم درآمد سال گذشته چندین بار مجبور شده اند درمان پزشکی کودکانشان را رها کنند. بیش از یک سوم از کودکان خانواده های کم درآمد مجبورند به منظور کمک به هزینه های مالی خانوار کار کنند و حدود بیست و هفت درصد از کودکان اسرائیلی سال گذشته به سبب فقر تحصیل را رها کرده اند.

علاوه بر این حدود سی و دو درصد از کودکان فقیر اسرائیل در سال دو هزار و چهارده به یتیم خانه منتقل شده اند که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش ده درصدی نشان می دهد.

همچنین حدود نود و چهار درصد از افراد مسن فقیر در اسرائیل می گویند مستمری که به آنها داده می شود برای زندگی آنها و تامین نیازهای اساسی شان کافی نیست.

 پنجاه و شش درصد از افراد مسن نیز نمی توانند دارو خریداری کرده یا روند درمانی خود را طی کنند. پنجاه و شش درصد از افراد مسن در اسرائیل از سوء تغذیه رنج می برند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار