بازدید 3195
لاریجانی:

در جنگ با تروریسم یک گام به جلو برداشته شده

رییس مجلس شورای اسلامی بامداد سه شنبه بعد از ورود به نجف اشرف گفت: این که بسیاری از کشورهای منطقه نسبت به یک سال گذشته متوجه حساسیت های منطقه و خطر تروریسم شده اند، این یک گام به جلو محسوب می شود.
کد خبر: ۴۶۰۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۳ 23 December 2014
رییس مجلس شورای اسلامی بامداد سه شنبه بعد از ورود به نجف اشرف در 170 کیلومتری جنوب بغداد گفت: این که بسیاری از کشورهای منطقه نسبت به یک سال گذشته متوجه حساسیت های منطقه و خطر تروریسم شده اند، این یک گام به جلو محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی ضمن انتقاد از برخی کشورهای منطقه که بطور ضمنی از گروه‌های تروریستی حمایت کرده و موجب تقویت این گروهها شده اند، افزود، کشورهایی در منطقه در کنار مردم عراق قرار گرفته و مخالفت خود را با این گروهها اعلام کرده اند.

وی با بیان این که نسبت به یک سال گذشته حساسیت کشورهای منطقه به تروریسم افزایش یافته و متوجه خطر آن شده اند، گفت در این خصوص هنوز به رایزنی های بیشتری نیاز است.

دکتر لاریجانی راه حل اصلی معضل تروریسم را در همکاری جمعی و حمایت کشورهای اسلامی از دولت عراق دانست تا ریشه آن به سرعت خشکانده شود.

رییس مجلس شورای اسلامی ، هدف از سفرش به عراق را در ادامه سفر منطقه ای به کشورهای لبنان و سوریه، بحث و بررسی در خصوص مهمترین مسایل جاری در صحنه منطقه دانست که به گفته وی مهمترین آن بحران تروریسم است.

وی رایزنی و پیگیری تحولات منطقه با سران کشور دوست عراق را از دیگر اهداف سفرش دانست و گفت در بغداد با رییس جمهوری، نخست وزیر و رییس پارلمان عراق نشست هایی خواهد داشت که در آن علاوه بر موضوع بحران تروریسم، مسایل دو جانبه روابط دو کشور و بویژه بحث گسترش روابط اقتصادی را پیگیری خواهد کرد.

لاریجانی زیارت مراقد ائمه اطهار در نجف ، کربلا و کاظمین را از برنامه های سفرش به عراق دانست و گفت با مراجع نجف نیز در روز سه شنبه ملاقات های جداگانه ای خواهد داشت.

رییس مجلس شورای اسلامی که در راس هیاتی پارلمانی و سیاسی وارد عراق شده ، پیش از ورود به نجف اشرف، از کشورهای لبنان و سوریه دیدن کرده و با سران این کشورها مهمترین تحولات جاری منطقه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

وی تا ساعت یک بامداد سه شنبه در بیروت با مقامات لبنانی در حال رایزنی و گفت وگو بوده است.

لاریجانی بعد از ملاقات با مراجع نجف و زیارت مرقد مطهر امام علی (ع) راهی کربلای معلی خواهد شد.

رییس مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه برنامه های کاری خود را در بغداد با دیدار رییس جمهوری فواد معصوم شروع خواهد کرد و سپس با حیدر العبادی نخست وزیر و سلیم الجبوری رییس پارلمان دیدار می کند. از دیگر برنامه های ترتیب یافته برای این سفر، گفت وگو و دیدار با وزیر خارجه و برخی سران احزاب و جریان های سیاسی است.

برخی گزارش ها نیز حاکی است که وی و هیات همراه در ادامه این سفر احتمالا راهی کردستان عراق شده و در سلیمانیه با جلال طالبانی دیدار کند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل