بازدید 3164

لاریجانی سفر عراق را از نجف آغاز کرد

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر منطقه ای خود اولین ساعات بامداد سه شنبه با استقبال مقامات عراقی و مسوولان دیپلماتیک ایران ، وارد شهر نجف اشرف شد.
کد خبر: ۴۶۰۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۴ 23 December 2014
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر منطقه ای خود اولین ساعات بامداد سه شنبه با استقبال مقامات عراقی و مسوولان دیپلماتیک ایران ، وارد شهر نجف اشرف شد.

به گزارش ایرنا، حضور در صحن و حرم مطهر مولای متقیان علی (ع) و زیارت مرقد آن حضرت و نیز دیدار با مراجع و علمای نجف، از جمله مهمترین برنامه های رییس مجلس شورای اسلامی در شهر نجف اشرف است.

لاریجانی در سفرش به عراق که سه روزه اعلام شده، برای زیارت مراقد مطهر سالار شهیدان امام حسین (ع) و ابوالفضل العباس به کربلای معلی نیز خواهد رفت.

اهداف سیاسی سفر لاریجانی به عراق، بررسی تحولات منطقه، تقویت جبهه مقاومت و پشتیبانی از محور مقاومت در منطقه و همچنین بررسی روند مقابله دولت عراق با گروههای تروریستی، بویژه داعش ارزیابی شده است که در دیدارها و ملاقات های سطح بالا طی روز چهارشنبه پی گرفته می شود.

لاریجانی پیش از عراق، از کشورهای سوریه و لبنان دیدن و با سران این کشورها پیرامون آخرین تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کرد.

وی در سوریه با « بشار الاسد» رییس جمهوری ، « محمد جهاد لحام» رییس مجلس ملی ،« وائل الحلقی» نخست وزیر و نیز سران گروه های فلسطینی مقیم سوریه دیدار و گفت وگو کرد و به زیارت مراقد مطهر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه(س) در دمشق رفت. وی همچنین در کنفرانسی مطبوعاتی به پرسش های خبرنگاران پاسخ گفت.

رییس مجلس شورای اسلامی در سفر به لبنان نیز روز پرکاری را سپری کرد و با نخست وزیر و رییس پارلمان لبنان و نیز دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در بیروت دیدار و گفت وگو کرد و یک سخنرانی در جمع دانشگاهیان لبنان نیز داشت.

رییس مجلس شورای اسلامی قرار است در دیدار با سران عراق و رییس پارلمان این کشور در روز چهارشنبه، علاوه بر مرور مهمترین مسایل منطقه ای، راه ها و زمینه های بسط همکاری های دوجانبه در تمامی حوزه ها ، ازجمله همکاری های پارلمانی را نیز بررسی کند.

وی در بغداد با فواد معصوم رییس جمهوری، حیدرالعبادی نخست وزیر، سلیم الجبوری رییس پارلمان و ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق و نیز با برخی جریان ها و شخصیت های سیاسی این کشور دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

رییس مجلس را در این سفر، علاالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه، حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه، حسین شیخ الاسلام مشاور بین الملل رییس مجلس، حجت الاسلام موسی احمدی نماینده کنگان و دیر، جواد سعدون زاده نماینده آبادان، جلیل جعفری نماینده خلخال و رحیم زارع نماینده آبادان همراهی می کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار