بازدید 9483

واکنش سخنگوی کمیته پرستاری به اظهارات وزیر

سخنگوی کمیته پیگیری مطالبات پرستاری به صحبت های وزیر بهداشت مبنی بر اینکه درآمد پزشکان و پرستاران نباید با هم مقایسه شود، پاسخ داد.
کد خبر: ۴۶۰۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۸ 23 December 2014
سخنگوی کمیته پیگیری مطالبات پرستاری به صحبت های وزیر بهداشت مبنی بر اینکه درآمد پزشکان و پرستاران نباید با هم مقایسه شود، پاسخ داد.

محمد شریفی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، به اظهارات اخیر وزیر بهداشت اشاره و توضیحاتی در این رابطه ارائه کرد.

وی با اشاره به نقل قول وزیر مبنی بر اینکه تجمع عده ای پرستار نمی تواند به مثابه اعتراض و مخالفت جامعه پرستاری باشد، گفت: در نظرسنجی که قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت از جامعه پرستاری انجام شد، بیش از 98 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی(بالغ بر 3800 پرستار) از عملکرد وزارت بهداشت در حوزه پرستاری ناراضی بودند و بنده در دیداری که اعضای شورای عالی نظام پرستاری با وزیر بهداشت داشتند، به صراحت این موضوع را گفتم.

شریفی مقدم ادامه داد: الان هم که طرح تحول نظام سلامت در حال اجراست، معتقدم به جز تعداد معدودی از مدیران پرستاری، اکثریت جامعه پرستاری از وضعیت خودشان ناراضی هستند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری تاکید کرد: اگر حرف ما را باور ندارند، خودشان نظرسنجی بگذارند تا میزان رضایت پرستاران از عملکرد وزارت بهداشت را متوجه شوند.

وی با اشاره به تجمع اخیر جمعی از پرستاران در مقابل نهاد ریاست جمهوری، افزود: وزیر بهداشت در حالی گفته اند که تجمع اندکی نمی تواند به مثابه اعتراض همه جامعه پرستاری باشد که بیش از 1000 نفر آن روز حضور داشتند. ضمن اینکه در مراکز بزرگ کشور مثل شیراز، مشهد، یزد، اصفهان، تبریز و... نیز تجمعات مشابه داشتیم. البته این را بگویم که 40 درصد پرستاران کشور در نوبت صبح، 20 درصد نوبت عصر و 40 درصد نوبت شب کار می کنند و نمی بایست انتظار داشت که پرستاران، دست از خدمت کشیده و تجمع کنند.

شریفی مقدم با عنوان این مطلب که واکنش های وزیر بهداشت به گلایه ها و اعتراض های پرستاری از دو حال خارج نیست، گفت: اولین حالتی که می شود متصور بود، این است که وزیر هنوز گستردگی اعتراضات پرستاری را باور نکرده اند و یا اینکه ایشان مبنای اعتراضات را قبول ندارند.

سخنگوی کمیته پیگیری مطالبات پرستاری با اشاره به صحبت وزیر بهداشت مبنی بر اینکه درآمد پزشکان و پرستاران نباید با هم مقایسه شود، گفت: ما نمی گوییم با پرستار مقایسه شود. اما، بایستی مبنای پرداخت وجود داشته باشد و معلوم شود که از چه فرمولی تبعیت می کند.

شریفی مقدم ادامه داد: بررسی های ما نشان می دهد اختلاف پرداختی پرستار و پزشک در خارج از کشور، یک تا سه برابر است. بطوریکه در برخی کشورها، پرداختی پرستار و پزشک بعضا برابر است.

عضو شورای عالی نظام پرستاری، معتقد است که وزیر بهداشت حداقل مبنای پرداخت را اعلام کند تا مشخص شود که پرداختی پزشک باید چند برابر باشد.

سخنگوی کمیته پیگیری مطالبات پرستاری، با اشاره به راههای مختلفی که پرستاران برای رساندن صدای مشکلات شان به مسئولین پشت سر گذاشته اند، تاکید کرد: ما تمام راههای مسالمت آمیز را رفته ایم و حالا می گوییم که گذشته را فراموش کرده ایم و می خواهیم مشکلات را حل کنیم.

وی از فرصت یک ماهه برای پیگیری مشکلات جامعه پرستاری از طریق کمیته 5 نفره خبر داد و افزود: امیدواریم مسئولین امر، حسن نیت خودشان را نشان بدهند.

شریفی مقدم با عنوان این مطلب که جامعه پرستاری خودش را در مقابل جامعه پزشکی نمی بینید، گفت: ما می دانیم که پزشکان عمومی، رزیدنت ها و دیگر پزشکان متخصص و... مشکلات خودشان را دارند. خطاب ما به گروه اندکی است که سیری ناپذیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل