بازدید 3378
حجت الاسلام طائب مطرح کرد:

موفقیت هیاتها در مقابله با تهاجم فرهنگی

مدیر قرار گاه فرهنگی عمار با اشاره به اینکه هیات های مذهبی موفق ترین ابزار نظام اسلامی در شرایط کنونی برای مقابله با تهاجم فرهنگی رسانه های بیگانه هستند، بر استفاده از این ظرفیت مردمی تاکید کرد.
کد خبر: ۴۶۰۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۹ 23 December 2014
مدیر قرار گاه فرهنگی عمار با اشاره به اینکه هیات های مذهبی موفق ترین ابزار نظام اسلامی در شرایط کنونی برای مقابله با تهاجم فرهنگی رسانه های بیگانه هستند، بر استفاده از این ظرفیت مردمی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مهدی طائب عصر دوشنبه در همایش بصیرت افزایی هیات های مذهبی شیراز افزود: تاکنون فلسفه وجودی هیات ها مورد مطالعه قرار نگرفته و شاید بتوان گفت این مورد قابل مطالعه هم نیست.

وی با بیان این که دست غیب و خواست خداوند توسط حضرت بقیه الله(عج) سبب تشکیل هیات های مذهبی در طول زمان شده ،گفت: به جرأت می توان گفت اگر زمان حضرت امام حسین(ع) این هیات ها بودند وضعیت به گونه دیگری رقم می خورد.

مدیر قرارگاه فرهنگی عمار با تأکید بر این که شناخت ظرفیت های هیات ها به راحتی قابل درک نیست،خاطرنشان کرد: هیات ها تنها نهادهایی هستند که در هیچ کجا به ثبت نرسیده اند اما همیشه به بهترین شکل ممکن برنامه های خود را اجرا می کنند.

حجت الاسلام طائب با اشاره به این که در طول زمان افراد بسیاری به دنبال تبدیل هیات ها به حزب و ثبت آنها بودند،اضافه کرد: در طول پیدایش هیات ها هیچ قانون و اساس نامه ای بر آنها کنترل نداشته و با این وجود کم آسیب ترین تجمع ها در دنیا هیات ها بودند.

وی با بیان این که شاکله هیات ها، خودکنترلی بوده و نهادی مردمی است، بیان داشت: مطالب و محتواهای بیان شده در هیات ها آنها را کنترل کرده و ذات تمام هیات ها امام حسین(ع) است.

مدیر قرارگاه فرهنگی عمار با اشاره به این که محوریت تمام هیات ها حضرت امام حسین(ع) بوده و دیگر امامان در هیات در حاشیه اند، بیان کرد: این موضوع نه تنها خواست خداوند بلکه خواست اهل بیت(ع) بوده و حتی در روایات با دستوراتی که برای گریه بر امام حسین(ع) آمده آن امام همام محور قرار گرفته است.

حجت الاسلام طائب با بیان این که اگر ذکر و نام هر یک از امامان زنده شود دین زنده می شود، اظهار داشت: زنده ماندن یاد و نام امام حسین(ع) نه تنها سبب زنده شدن دین بلکه موجب زنده نگهداشتن نام و یاد تمام امامان و معصومان می شود.

مدیر قرارگاه فرهنگی عمار با تأکید بر این که خداوند محبت امام حسین(ع) را در دل بندگان خود قرار داده، خاطرنشان کرد: همین محبت ذاتی در وجود انسان ها سبب شده در طول سال هر چقدر برای امام حسین(ع) روضه بخوانند افراد به راحتی گریه کنند با وجود اینکه حتی امام را ندیده اند.

حجت الاسلام طائب ادامه راه امام حسین(ع) را در هیات ها راهی دانست که منجر به ظهور امام زمان(عج) می شود.

وی با اشاره به این که از دل این هیات ها باید زمینه ظهور امام زمان(عج) فراهم شود تصریح کرد: امام خمینی(ره) هدف از قیام خود و انقلاب اسلامی ایران را سه هدف مهم دانستند که جمع شدن بساط سلطنت در ایران، برپا شدن جمهوری اسلامی در ایران و انتقال پرچم انقلاب به دست حضرت ولی عصر(عج) این اهداف هستند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) بر حضور هیات های مذهبی در تمام عرصه های انقلاب تأکید داشتند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی باید مقدمات ظهور امام زمان(عج) را فراهم کند و هیات ها ابزاری برای این کارند.

مدیر قرارگاه فرهنگی عمار با اشاره به اینکه هیات های مذهبی از پیش از انقلاب در تمام صحنه های انقلاب حضور داشتند، بیان کرد: در روز 15 خرداد سال 1342 هیات بزرگ مردمی وارد میدان شد و تا جایی پای کار ایستادند که انقلاب پیروز شد.

حجت الاسلام طائب با بیان این که نخستین آسیب هیات ها فراموش کردن هدف آنهاست، عنوان کرد: ابتدا و انتهای هدف هیات های مذهبی باید فراهم کردن زمینه ظهور امام زمان(عج) واقعی باشد نه خیالی و هیات مظهر تبری و تولی بوده و ابراز محبت و برائتی که منجر به ظهور امام زمان(عج) شود.

مدیر قرارگاه فرهنگی عمار با بیان اینکه در زمان کنونی در زمان وقوع هر اتفاقی بلافاصله نقطه اتصال داخلی ها به بیرون از کشور بررسی می شود،افزود: آیا این موضوع در زمان یزید نیز بررسی می شود و در آن زمان نیز قدرتی مانند روم بود که می توان از آن به عنوان جریان سوم یاد کرد که این جریان سوم همه کاره بود.

حجت الاسلام طائب با اشاره به اینکه امروز آن جریان سوم اسرائیل است و آمریکا و شوروی سابق نیروهای آن بودند، خاطرنشان کرد: امروز آمریکا نیرو ندارد با ما وارد میدان شود و تنها نیروی زمان کنونی آمریکایی ها گروه های تکفیری هستند.

وی با بیان اینکه نیروی که خدا ندارد در میدان نبرد تا جایی ادامه می دهد که دنیایش به خطر نیفتد، تصریح کرد: دشمنان امروز دنیای اسلام به این موضوع پی بردند که اگر بخواهند حرکت امام خمینی(ره) در راستای فراهم کردن زمینه های ظهور امام زمان(عج) را متوقف کنند باید بین مسلمانان تفرقه ایجاد کرده و جنگ راه بیاندازند.

مدیر قرارگاه فرهنگی عمار با اشاره به اینکه هم شیعیان و هم اهل سنت کشتن مسلمان را حرام می دانند، گفت: متأسفانه تکفیری ها قتل شیعه را به عنوان مشرک حلال می دانند زیرا بر این اعتقادند که شیعیان به دلیل احترام به قبر امامان معصوم مشرکند و باید با جریان تکفیری ها جنگید.

حجت الاسلام طائب با بیان این که مسلمانان باید امروز تلاش کنند تکفیری ها را از روی زمین بردارند، عنوان کرد: احزاب به قدرت هایی وابسته اند که اگر مرکز قدرتشان از بین رود این احزاب هم از بین می روند و در زمان کنونی مرکز قدرت گروه های تکفیری اسرائیل است و اگر قدرت اسرائیل شکسته شود، قدرت آنها نیز از بین می رود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها