بازدید 4126
معاون رییس جمهوری تاکید کرد ;

لزوم شناسایی ظرفیت های گردشگری جنوب

معاون رییس جمهوری ورییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کشور، شناسایی ظرفیت های گردشگری ساحلی مناطق مرزی دریایی جنوب کشور و بالفعل کردن آنها را مورد تاکید قرار داد.
کد خبر: ۴۶۰۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۲ 22 December 2014
معاون رییس جمهوری ورییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کشور، شناسایی ظرفیت های گردشگری ساحلی مناطق مرزی دریایی جنوب کشور و بالفعل کردن آنها را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر 'مسعود سلطانی فر' در بازدید از سواحل استانهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر که در روزهای نخست هفته جاری انجام شد گفت : ظرفیت های گردشگری ساحلی کشور بی نظیر است و در استان بوشهر بویژه درحوزه اکوتوریسم فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران فراهم است.

وی در این بازدید که ازسواحل شهرستان های عسلویه، کنگان و دیر استان بوشهر انجام شد بیان کرد: چشم اندازها و مناظر اکوتوریستی این مناطق در ایران و دنیا کم نظیر است، این مناطق با چشم انداز بی نظیر و مشرف به دریا می توانند منطقه منحصر بفردی برای گردشگری باشد.

سلطانی فر با اشاره به مناظر طبیعی، کوه، دشت و دریا در یک محیط محدود در جنوب استان بوشهر ادامه داد: وجود این قابلیت های گردشگری زمینه سرمایه گذاری در حوزه های مختلف گردشگری را از جمله ورزش های دریایی و ساحلی در منطقه گردشگری ساحلی فراهم می کند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: با وجود اینکه منطقه عسلویه قطب انرژی کشور است اما محلی مناسب برای اکوتوریسم فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: گردشگری ساحلی در مناطق ساحلی جنوب کشور راه اندازی می شود و فعال شدن اکوتوریسم بویژه دراستان بوشهر که ظرفیت هایی مهم در این حوزه دارد از آن جمله است.

براساس این گزارش سلطانی فر با هدف انتخاب مناطق ویژه به عنوان دهکده گردشگری و تفریحی به مدت دو روز از دو هزار و 200 کیلومتر نوار ساحلی استان های جنوب کشور بازدید کرد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری و رییس جمهوری بر توسعه سواحل مکران تاکید دارند، گفت: در شمال کشور 900 کیلومتر ساحل است که با یک تراکم و مراجعه بسیار بالا ی مردم با امکانات محدود روبه رو است.

سلطانی فر افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و رویکرد دولت که باید توازن درزمینه توسعه کشور به وجود آید اکنون فعالیت هایی در زمینه سرمایه گذاری در بخش گردشگری ایجاد شده است.

وی، با بیان اینکه نقاط مستعد ساحلی در مناطق جنوبی کشور برای سرمایه گذاری ویژه دهکده گردشگری شناسایی و انتخاب می شود بیان کرد: با انتخاب نقاط دارای جاذبه های بسیار زیبا ومنحصر بفرد طبیعی، زیربناها با سرمایه گذاری دولتی فراهم می شود و سپس در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه استان بوشهر محل مناسبی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است، افزود: تاکنون سرمایه گذاری دولت در استان بوشهر در حوزه انرژی بوده که با توجه به وجود حدود 900 کیلومتر نوار ساحلی در این استان و داشتن جاذبه های زیبا و مناسب اکنون شش نقطه برای ایجاد دهکده گردشگری شناسایی شده که سه نقطه آن انتخاب می شود.

سلطانی فر اضافه کرد: مطالعات ساخت دهکده های گردشگری ساحلی آغاز شده و استان ساحلی بوشهر استانی زیبا و دارای جاذبه های منحصر بفرد است که اقدامات لازم برای ایجاد زیرساخت ها از محل اعتبارات دولتی در آن انجام می شود.

وی با تاکید بر تکمیل شدن ساحل سازی در نوار ساحلی بوشهر گفت: اکنون برای ساخت نوار ساحلی بوشهر اقداماتی انجام شده که باید این پروژه تکمیل شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل