بازدید 44709

لذت شنا در استخری در دل طبیعت

گاهی مکان قرار گیری این استخرها نیز به نوبه خود شگفت‌انگیز بوده و شاید از خود استخر بیشتر جلب‌توجه کند. در ادامه شما را با یکی از این مکان‌های عجیب آشنا می‌کنیم.
کد خبر: ۴۶۰۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶ 22 December 2014
گاهی مکان قرار گیری این استخرها نیز به نوبه خود شگفت‌انگیز بوده و شاید از خود استخر بیشتر جلب‌توجه کند. در ادامه شما را با یکی از این مکان‌های عجیب آشنا می‌کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،گاهی مکان قرار گیری این استخرها نیز به نوبه خود شگفت‌انگیز بوده و شاید از خود استخر بیشتر جلب‌توجه کند. در ادامه شما را با یکی از این مکان‌های عجیب آشنا می‌کنیم.
 
گودال تو سوآ اوشن(To Sua Ocean) ، لوتوفاگا(Lotofaga) ، ساموآ(Samoa)

 شاید با مجمع‌الجزایر ساموآ آشنایی نداشته باشید؛ مجموعه جزایر ساموآ در سال 1962 جدایی خود از نیوزلند را اعلام کرده و به نام ایالات مستقل ساموآ نامیده شد. البته آن را به نام ساموآی غربی نیز می‌شناسند. ساموآ از دو جزیره‌ی اصلی آتشفشانی به نام‌های آپولو (Upolu) و ساوایی (Savaii) و تعدادی جزیره کوچک‌تر تشکیل شده است. محلی که استخر ما در آن واقع شده دهکده لوتوفاگا در ساحل جنوبی جزیره آپولوست.
 


معنای نام این استخر "گودالی بزرگ برای شنا کردن" است و در حقیقت این توصیفی دقیق از این مکان به شمار می‌رود. برای ورود به این استخر طبیعی لازم است که 30 متر پایین بروید؛ این استخر در یک بستر آتشفشانی تشکیل شده و شناگران میبایست برای ورود به آن از یک نردبان استفاده کنند. آب این استخر بسیار زلال و شفاف بوده و در عین حال خنک و باطراوت است، همچنین این استخر از عمق چندانی برخوردار نیست. این گودال به اقیانوس راه داشته و از آن تغذیه می‌شود و در نوع خود تجربه‌ای کاملاً متفاوت را در اختیار شناگران قرار می‌دهد.
 
 
 
صنعت توریسم این روزها در ناحیه ساموآ رو به رشد است؛ چرا که آب و هوای مناسب، سواحل ماسه‌ای سفید و طبیعت بکر و زیبای منطقه به اضافه‌ی فرهنگ بومی غنی دست به دست هم داده و این جزایر واقع در اقیانوس آرام جنوبی را به شدت در نزد گردشگران محبوب نموده است. گودال تو سوآ توسط باغ‌های زیبا و یک ساحل ماسه‌ای جذاب احاطه شده است.
 
 

بهترین زمان برای بازدید از جزایر ساموآ از ماه می تا نوامبر است (تقریباً خرداد تا آبان)؛ چرا که در این زمان وضعیت اقلیمی مناسبی بر ناحیه حکم‌فرماست. به علاوه جشنواره‌های متعددی برگزار شده که خود اسباب تفریح و سرگرمی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند.
 
 


برای رفتن به این جزایر نیز ابتدا باید سری به نیوزلند زده و از آنجا به مقصد شهر آپیا مرکز ساموآ سوار هواپیما شد. گردشگران می‌توانند نهایت لذت را از شنا کردن در این گودال ببرند. البته همانطور که گفتیم بخشی از درآمد این جزایر از منابع گردشگری تأمین می‌شود؛ برای این استخر هم ورودیه‌ای به مبلغ 15 دلار تعیین شده و در مقابل محیطی امن و راحت برای مهمانان مهیا شده است.
 

 



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱۴
انتشار یافته: ۲۳
مثل بابلسر خودمونه که .... تازه آب دریای خودمون خیلی هم کثیف تر و بهتره !!!
کاش زودتر گفته بودی توی ابان میرفتیم اخی از دستم پرید اخه میدونین ما وضع خانوادمون خیلی خوبه بابام نانوایی داره تازه امسال ۲ هکتار گوچه کاشتم
من 14 ماه دریابانی خدمت کردم ، برای شنا جاهایی تو منطقه دیدم از این منظره ها تمیزتر و قشنگتر .طرفهای پسابندر و گواتر
چرا خارج؟!!داخل ایرانم از اینا هست کافیه "گل رامیان" رو جستجو کنید.
فکر کنم تو گردشگری ساموا از ما بیشتر دراره
بسیار زیباست.
اینجا بهشت است
عجب جاییه ... قربون خدا برم چی آفریده :)
آه...
کاشکی میشد برم . یعنی رفتنش راحت و کم هزینه هست ؟
تعداد پله‌ها با سی‌متر هماهنگ نیست
محلی که استخر ما در آن واقع شده....

جالبه اين استخر هم شد براي شما. به سلامتي!
همه اش مکانهای لهو و لعبه.
زیبایی ظاهری و در پس این زیبایی چه گناهانی که رخ نمی دهد. باید ورود به این مکانها را ممنوع اعلام کرد.
ماهان به اونجا پرواز داره؟
تابی جان ممنون
مونده بودم این اخر هفته ای کجا برم
آقا کی بریم
من نون سنگک و 150 گرم پنیر تبریز هم گرفتم
بعلههههه با پاسپورت ما فوری ویزا میدن میگن بفرمایید تازه ویزا بدن هزینه سفر بالای 10 ملیون حساب کنید برای 10 روز
بنازم قدرت خدارو..............
بریم پلاستیک بریزیمو برگردیم
یکی ازاستخرهای طبیعی و باصفای ایران ،تخت سلیمان در تکاب می باشد که بسیار زیبا و محلی مناسب برای شنا در طبیعت است.لطفا عکس آنجا را ارائه نمایید.
نه خداییش چند نفر از ایران توان بازدید از چنین مکانی رو دارند؟؟؟
یک تکه از بهشت ، جامانده بر زمین !
من نمیدونم چرا خداوند این بهشت را در سرزمین کفار قرار داده؟نظر شما چیه؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل