بازدید 80356

دل آرا دارابی اعدام شد

يك روز پس از اين جنايت، اين بار تماس مردي با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 پرده از راز اين جنايت برداشت و مرد تماس‌گيرنده عنوان كرد، ساعتي پيش از طريق خواستگار سابق دخترش باخبر شده است كه فرزند وي به نام دل‌آرا با همدستي جواني كه خواستگار ديگر دخترش بوده است، دخترعموي او را به قتل رسانده‌اند.
کد خبر: ۴۶۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۰ 02 May 2009
دختر جواني كه پس از ارتكاب جنايت و قتل يكي از بستگان پدري‌اش با درخواست قصاص از سوي خانواده مقتول به مرگ محكوم شده بود، صبح ديروز در زندان مركزي رشت به دار آويخته شد.

به گزارش جام‌جم، ساعت 20:45 شامگاه هفتم دي‌ماه سال 82 ماموران انتظامي رشت اطلاع يافتند زن 65 ساله‌اي به نام مهين در منزل مسكوني خود با 16 ضربه چاقو به قتل رسيده و مقاديري از اموال وي نيز به سرقت رفته است.

به دنبال اين جنايت و عزيمت بازپرس ويژه قتل دادسراي جنايي رشت به محل، دستور انتقال جسد به پزشكي قانوني صادر و پرونده‌ اين جنايت براي پيگيري و تحقيقات به پليس آگاهي رشت ارجاع شد.

يك روز پس از اين جنايت، اين بار تماس مردي با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 پرده از راز اين جنايت برداشت و مرد تماس‌گيرنده عنوان كرد، ساعتي پيش از طريق خواستگار سابق دخترش باخبر شده است كه فرزند وي به نام دل‌آرا با همدستي جواني كه خواستگار ديگر دخترش بوده است، دخترعموي او را به قتل رسانده‌اند.

دستگيري و اعتراف

به دنبال اين تماس، ماموران با عزيمت به محل، دختر جوان را دستگير كردند كه وي در تحقيقات مقدماتي به قتل زن 65 ساله اعتراف كرد و گفت: وسوسه به دست آوردن پول‌هاي مقتول، او و جواني به نام اميرحسين را به محل سكونت دخترعموي پدرش كشانده و پس از قتل و سرقت مقاديري از اموال از محل متواري شده‌اند.

به دنبال اين اعترافات، اميرحسين همدست دل‌آرا نيز دستگير شد و در حالي كه تحقيقات در اين زمينه ادامه داشت، پزشكي قانوني با گزارشي اعلام كرد مقتول با 16 ضربه مرگبار چاقو جان خود را از دست داده است.

انكار

گزارش حاكي است، پس از اعترافات دل‌آرا و اميرحسين، قاضي پرونده هر دو متهم را با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان كرد و چند ماه بعد دل‌آرا با ارسال نامه‌اي به قاضي پرونده خود بيان كرد به دليل علاقه‌اي كه به اميرحسين داشته، قتل را گردن گرفته است.

وي در اين نامه نوشته بود اميرحسين به او قرص‌هايي داده بود كه هيچ اراده و اختياري نداشت و به درخواست اين فرد كه گفته بود من 17 سال دارم و در صورت اعتراف به قتل مجازات نمي‌شوم، قتل را گردن گرفته‌ام، اما واقعيت اين است كه من تنها تماشاچي بودم و ...

محاكمه

اگرچه دل‌آرا اين نامه را براي قاضي پرونده ارسال كرد، اما بازسازي صحنه جنايت حاكي از آن بود كه وي نقش اصلي را در قتل به عهده داشته است. به همين دليل وي پس از محاكمه در شعبه 107 دادگاه رشت به درخواست بازماندگان مقتول به قصاص محكوم كرد و همدست وي (اميرحسين)‌ نيز به 13 سال حبس محكوم شد.

پس از صدور اين حكم، وكيل مدافع وي نسبت به حكم صادره اعتراض كرد و پرونده براي بررسي و تاييد حكم به شعبه 33 ديوان عالي كشور ارسال شد كه قضات ديوان عالي كشور نيز با توجه به دلايل و مدارك موجود و اعترافات متهم، حكم صادره از سوي قاضي شعبه 107 مبني بر قصاص را تاييد كردند.

پس از تاييد حكم در حالي كه پرونده به شعبه اجراي احكام دادسراي جنايي رشت ارسال شده بود، قوه قضاييه با دريافت نامه‌اي درخواست كرد حكم فوق اجرا نشود تا شايد در فرصتي كه براي اين منظور در نظر گرفته مي‌شود، خانواده دل‌آرا بتوانند رضايت خانواده مقتول را اخذ كرده و او را از مجازات قصاص رهايي بخشند.

اگرچه تلاش‌ها در اين زمينه ادامه داشت، اما بستگان مقتول با انتشار نامه سرگشاده‌اي در جرايد كشور، اعلام كردند پرونده دل‌آرا سوژه‌اي براي برخي افراد شده كه بدون توجه به حقوق مقتول، سعي در استفاده سياسي دارند و در اين نامه يكي از دلايل اصرار خود را براي اجراي حكم، مصاحبه‌هاي متعدد وكيل‌مدافع دل‌آرا با رسانه‌هاي خارج از كشور عنوان كردند.

سرانجام تمام تلاش‌ها بي‌نتيجه ماند و با اصرار اولياي دم مقتول، صبح ديروز دل‌آرا در محوطه زندان مركزي رشت به دار آويخته شد و پرونده وي پس از ماه‌ها جنجال به بايگاني شعبه اجراي احكام دادسراي رشت سپرده شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار