بازدید 4055

رئیس جدید بورس معجره نمی‌کند

مدیرعامل سابق بورس اوراق بهادار تهران با تأکید بر اینکه نباید از رئیس جدید سازمان بورس انتظار غیرمنطقی داشت، گفت: دولت با عدم تحمیل هزینه‌های اضافه و انجام تعهدات خود در قبال شرکت‌ها به نوعی از بازار سرمایه حمایت کرده است.
کد خبر: ۴۶۰۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳ 22 December 2014

مدیرعامل سابق بورس اوراق بهادار تهران با تأکید بر اینکه نباید از رئیس جدید سازمان بورس انتظار غیرمنطقی داشت، گفت: دولت با عدم تحمیل هزینه‌های اضافه و انجام تعهدات خود در قبال شرکت‌ها به نوعی از بازار سرمایه حمایت کرده است.

علی رحمانی در  گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سؤال که آیا روند مثبت بازار سهام مربوط به وعده‌های مسئولان دولتی مبنی بر حمایت از سهامداران است یا خیر، اظهار داشت: معمولاً اخبار و صحبت‌های مسئولان در بازار اثرات متفاوتی دارد، اما اینکه احتمال عملی شدن این اخبار چقدر باشد، درجه اثرگذاری را تعیین می‌کند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی بازار سرمایه منتظر اقدامات عملی دولت هستیم، گفت: اکنون بخش زیادی از حمایت دولت می‌تواند بر رونق کسب و کار و سودآوری صنایع در شرایط رکودی معطوف شود، بنابراین یکی از انتظارات به حق صنایع از دولت، عدم تأمین هزینه‌های اضافی است.

مدیرعامل سابق بورس اوراق بهادار تهران با تأکید بر اینکه در رابطه با نرخ خوراک پتروشیمی‌ها اگر پارامترهای تعیین می‌شد، اکنون باید شاهد کاهش قیمت آن بودیم، تصریح کرد: با کاهش قیمت نفت، انتظار این است که دولت در نرخ خوراک پتروشیمی‌ها تجدیدنظر کنیم.

رحمانی عملکرد وزارت نفت در داخل و خارج کشور را ناموفق دانست و خاطرنشان کرد: نه تنها وزارت نفت در داخل از جمله نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و مشکلات صنعت مهم پالایشگاهی موفق عمل نکرده، بلکه در عرصه دیپلماسی نفتی هم در زمینه کاهش قیمت نفت کارنامه خوبی ندارد.

وی افزود: وزارت نفت نتوانسته با ارتباط‌گیری میان اعضای اوپک در رویدادهای اخیر قیمت نفت مؤثر و موفق عمل کند.

رحمانی همچنین در خصوص تغییرات اخیر در ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اکنون اکثر اظهارنظرها معطوف به سمت رئیس جدید سازمان بورس است، در حالی که وی نمی‌تواند بیش از حیطه اختیارات و انتظارات معجزه کند.

وی گفت: قطعاً رئیس جدید سازمان بورس باید مسائل کلان بازار سرمایه را به بدنه دولت و تصمیم‌گیران اقتصادی منتقل کند و از نگاه کلان انتقال مشکلات و تلاش برای برطرف کردن آن از مهمترین وظایف وی است.

مدیرعامل سابق بورس اوراق بهادار تهران یکی از راهکارهای برطرف شدن مشکلات بازار سرمایه را حضور رئیس سازمان بورس در جلسات شورای پول و اعتبار و شورای اقتصاد عنوان کرد و گفت: این امر با توجه به جایگاه بازار سرمایه و نقش آن در اقتصاد به بهبود تصمیم‌گیری‌ها کمک خواهد کرد.

رحمانی در ادامه با اشاره به اینکه سیاست منسجم در حوزه اقتصاد از جمله نظام پولی، بانکی، صنعت و سیاست خارجی به رونق بازار سهام کمک می‌کند، گفت: علاوه بر این، بهبود فضای کسب و کار رونق اقتصادی و افزایش اطمینان برای سرمایه گذاری را به دنبال خواهد داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان