بازدید 16296
۱

شوک خونین کریسمس در استرالیا

ابهام این پرونده پس از بهبودی نسبی زن 37 ساله و گفت‌وگو با ساکنان محلی اندکی از پرونده پاک شد و زن زخمی و در واقع مادر و عمه قربانیان به عنوان مظنون تحت بازجویی قرار گرفت.
کد خبر: ۴۶۰۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲ 22 December 2014
انتشار خبر قتل‌عام هشت کودک استرالیایی در فاصله کوتاه تا آغاز سال نوی میلادی، جشن سالانه مردم این کشور را به تراژدی دردناکی تبدیل کرد.

به گزارش ایران، شوک این خبر زمانی هولناک‌تر شد که مادر کودکان کشته شده به عنوان تنها مظنون پرونده و عامل این جنایت خونین شناخته شد و مورد بازجویی قرار گرفت.
به گزارش پلیس کوئینزلند، در این جنایت هشت کودک – هفت تن از آنها فرزندان قاتل و یکی از آنها فرزند برادرش بوده – با ضربات چاقو قتل‌عام شده بودند و زن 37 ساله به نام «واریا» با جراحات اندک در بیمارستان «کایرنز» تحت درمان قرار گرفت.

چاقوی به‌کار گرفته در این جنایت در صحنه پیدا شد اما انگیزه این قتل علامت سؤال بزرگی پیش‌روی پلیس قرار داد.
ابهام این پرونده پس از بهبودی نسبی زن 37 ساله و گفت‌وگو با ساکنان محلی اندکی از پرونده پاک شد و زن زخمی و در واقع مادر و عمه قربانیان به عنوان مظنون تحت بازجویی قرار گرفت.

طبق آخرین اطلاعات پلیس استرالیا هفت فرزند، کودک و نوجوان کشته شده این زن حاصل چهار ازدواج ناموفق مظنون بوده‌اند. به گفته یکی از همسران سابق این زن او از چند هفته پیش تصمیمش برای گرفتن حضانت پسرش از زن سابقش را اعلام کرده بود و با وجود مخالفت‌های «واریا» - مادر و مظنون پرونده – روند قانونی در حال انجام بود. پلیس که هنوز تأثیر مواد یا الکل را در شکل‌گیری جنون این زن تأیید نکرده مدعی است احتمال قتل‌عام کودکان به نشانه اعتراض به جدا شدن آنها باشد.

در همه اخبار منتشر شده ظرف چند روز گذشته، پلیس تنها سن قربانیان را  که از 5/1 تا 12 سال بوده اعلام کرده و از بیان نام آنها و نام خانوادگی مظنون به دلایل فرهنگی خودداری کردند و اسامی‌شان را مخفی نگه داشته است.

پرستار سابق فرزندان این زن به نام آتکینسون در گفت‌وگو با پلیس مدعی شده از چند هفته قبل به درخواست مادر کودکان به خانه آنها رفت و آمد نداشته است اما 24 ساعت پیش از این حادثه دلخراش زن قاتل را دیده که در حالتی بسیار عصبی به سمت خانه در حرکت بوده است.
براساس گفته‌های سخنگوی پلیس فرزند برادر این زن به احتمال زیاد به‌طور اتفاقی در این قتل‌عام قرار گرفته و قربانی شده که البته این فرضیه نیز دردست بررسی است.

سه روز پس از این حادثه دلخراش و تکان‌دهنده، بستگان و آشنایان قربانیان با حضور در نزدیکی خانه آنها با شمع، اسباب‌بازی و دسته گل یاد کودکان از دست رفته را گرامی داشتند.
تکان‌دهنده‌ترین صحنه این مراسم سوگواری یکی از همسران سابق مادر کودکان بود که با ناله و زاری نام کودکانش را فریاد می‌زد.

این جمع سوگواران حدود 40 نفر بودند که پس از چند ساعت متفرق شدند.
وقوع این حادثه تنها سه روز پس از گروگانگیری مرگبار در سیدنی، استرالیا را در هاله‌ای از ترس و حیرت فرو برده است.

«تونی ابوت» نخست‌وزیر استرالیا قتل‌عام این کودکان را جنایتی غیرقابل توصیف دانسته و از هموطنانش خواسته تا در این روزها اتحاد ملی‌شان را حفظ کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱
مادر نیست شیطان مجسم است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر