بازدید 13964

۱۱ ساعت جدال زن ۷۵ ساله با برف

این زن به همراه دو تا سه خانوار روستایی که به شغل دامداری مشغولند، با وجود برودت هوا و برف و بورانی که در ارتفاعات به وجود آمده است به خاطر شغل خود مجبورند در منطقه ییلاقی بمانند.
کد خبر: ۴۶۰۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۸ 22 December 2014
عملیات نفسگیر دو تیم هلال‌احمر تنکابن در مسیر صعب‌العبور ارتفاعات خط‌رأس البرز منطقه «سه هزار» برای نجات زن سالخورده 11ساعت طول کشید.

به گزارش ایران، سرخ‌پوشان با دریافت پیام تلفنی در مورد گرفتار شدن یک زن در روستای «سلج انبار»سه هزار تنکابن، طراحی عملیات نجات این زن را در دستور کار خود قرار دادند.

بنابراین گزارش، نیمه شب پنجشنبه27آذرماه بود که تلفن اتاق فرماندهی هلال‌احمر تنکابن به صدا درآمد. یکی از نیروهای اورژانس این شهرستان در حالی که نگران نشان می داد با اعلام اینکه یک زن 75 ساله در روستای سلج انبار منطقه سه هزار براثر سرخوردن روی برف‌ها در کلبه روستایی خود با خطرمرگ درگیر است درخواست کمک کرد.

بر اساس گزارش دریافتی، این زن به همراه دو تا سه خانوار روستایی که به شغل دامداری مشغولند، با وجود برودت هوا و برف و بورانی که در ارتفاعات به وجود آمده است به خاطر شغل خود مجبورند در منطقه ییلاقی بمانند.

طبق اظهارات تلفنی مردی که خود را از بستگان زن مصدوم معرفی کرده بود، زن سالخورده هنگامی که برای انجام کاری از کلبه روستایی خود بیرون آمده بود سر خورده و دچار حادثه شده است.

زن مصدوم به دلیل نبود امکانات با وضعیت دردآوری مواجه بود و باید هرچه سریع‌تر برای نجات او اقدامات لازم انجام و به بیمارستان منتقل می شد.

یداالله صالحی رئیس هلال‌احمر تنکابن در این باره می‌گوید: با وجود اینکه رسیدگی به امور مصدومان از وظایف ذاتی اورژانس است وقتی امدادگران اورژانس شهر با توجه به وضعیت جاده دیدند قادر به تردد در این وضعیت نیستند ما را در جریان قرار دادند.
وی افزود: برف شدیدی در حال باریدن بود.

 این منطقه در حد فاصل قلعه الموت و تنکابن واقع است. منطقه ای که بیش از چندین متر برف باریده است. همه جاده‌های منتهی به روستای محل وقوع حادثه، مسدود شده بود.
تصمیم گرفتیم از هلی پد درخواست کمک کنیم. بالگرد مستقر در آمل را به کمک طلبیدیم، اما اعلام شد که به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد بالگرد امکان پرواز در این منطقه را ندارد بنابراین خودمان دسـت به کار شدیم.

دو تیـــم از نیروهای هلال‌احمر به همراه تجهیزات مخصوص عملیات در کوهستان آماده شدند و به همراه یکی از نیروهای اورژانس به طرف منطقه حرکت کردیم.

زمان حرکت ما ساعت 5 و نیم صبح روز جمعه بود. تا رسیدن به روستای مران با مشکل زیادی روبه‌رو نشدیم. سرانجام وقتی دیدیم جاده زیر برف است و امکان تردد با خودرو وجود ندارد لاستیک‌ها را زنجیر بستیم و تا جایی که امکان داشت آمبولانس را بردیم تا اینکه دیگر به محلی رسیدیم که امکان حرکت به جلو برای خودرو وجود نداشت.

از خودروها پیاده شدیم. با برداشتن تجهیزات به راه خودمان ادامه دادیم. به هر زحمتی بود بعد از عبور از میان برفی که مثل کوهی سفید راهمان را سد کرده بود خودمان را به کلبه روستایی رساندیم. زن سالخورده که «حوا منصور کیایی» نام دارد در حالی که از درد به خود می‌پیچید روی زمین کف اتاق دراز کشیده بود.

او را در داخل برانکارد مخصوص گذاشتیم. مسیر صعب‌العبور کوهستانی را به طرف محلی که آمبولانس و نیروی اورژانس منتظرمان مانده بودند رساندیم. مأموران اورژانس بعد از معاینه سرپایی او را به بیمارستان شهید رجایی این شهرستان منتقل کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۱
با آرزوی بهبود و سلامتی برای حادثه دیده و تشکر از هلال احمر و اورژانس.
انشاالله بیمارستان !! هم مانند افراد فوق به این حادثه دیده خدمات لازم را ارایه دهد.
ممنون بابت تلاش و زحمتی که کشیدید
این است خدمت واقعی و بدون چشمداشت.
اجرتان با آقا امام رضا .
اجركم عندا...
جای قدردانی و تشکر از این برادران دارد.خداوند توفیق دهد.
خدا به همتون خیر بدهد واقعا خوشحالم که تو این مملکت هنوز وجدان بیدار وجود داره.ایشالا همیشه موفق باشید
آفرین. خداوند خیر بی نهایت نصیبتان کند.
خدا خیرتان بدهد. در مملکتی که پول و مادیات حرف اول را میزند ارزش کار شما عزیزان صدچندان میشود. خدا ناظر همه اعمال خوب و بد ماست.
با تشكر از امدادرسانان محترم / اي كاش مي شد از اين ماموريت ها فيلم برداري شود و به روئيت مردم در شبكه هاي اجتماعي برسانيد .
اجرکم عندا...
نیروی هلال احمر
تشکر تشکر
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان