بازدید 3180

مسافربرها در ۶ ماه ۲.۳ میلیارد تومان تخلف کردند

از مجموع واحدهای بازرسی‌شده در استان‌ها تعداد 2591 متخلف شناسایی شده که استان‌های تهران، کرمان و خراسان به ترتیب با 256، 194 و 744 بیشترین سهم از پرونده‌های متشکله در این بخش را به خود اختصاص داده‌اند. ارزش ریالی تخلفات کشف‌شده این بخش 3044840610 ریال بوده که استان تهران با یک میلیارد و 331 میلیون و 576 هزار ریال بالاترین رقم ارزش تخلفات مکشوفه را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۴۶۰۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۷ 22 December 2014
«جزئیات نتایج نظارت بر نرخ خدمات حمل‌ونقل کالا و مسافر در ۳۱ استان‌ حاکی از آن است که گرانفروشی، عدم نصب نرخ‌نامه و عدم صدور فاکتور به ترتیب در شش ماه اول امسال بیشترین تخلفاتی بوده که واحدهای خدماتی مرتکب شده‌اند».

به گزارش آرمان، در این راستا، اردیبهشت سال جاری، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: شهرداری‌ها برای نظارت بر عملکرد فعالان عرصه تاکسی‌رانی از خدمات سازمان‌های نظارت بر تاکسی‌رانان برخوردار هستند، این سازمان‌ها به این منظور به وجود آمدند که بتوانند سیاست‌هایی را که باید در این عرصه اعمال شود، به‌درستی انجام دهند. 

هوشنگ‌ خندان‌دل با اشاره به اینکه با هرگونه تخلف در زمینه افزایش قیمت کرایه وسایل حمل‌ونقل برخورد خواهیم کرد، افزود: افزایش قیمت حمل‌ونقل عمومی غیرقانونی است. اما به‌رغم این اظهارنظر، تسنیم در گزارشی اعلام کرد، نتایج بازرسی از ﺣﻮزه ﺣﻤﻞ‌وﻧﻘﻞ ﻛﺎﻻ و ﻣﺴافر در کشور طی شش ماه نخست امسال حاکی از آن است که در مدت یادشده از واحدهای خدماتی برون‌شهری به‌طور متوسط 5 /4 درصد، در ﺑﺨﺶ ﻛﺎﻻ ﺑﻪ‌ﻃـﻮر ﻣﺘﻮﺳﻂ 5 /1 درصد، در ﺣﻮزه درونﺷﻬﺮی در ﺑﺨﺶ ﻣﺴﺎﻓﺮ ﺑﻪ‌ﻃﻮر ﻣﺘﻮﺳﻂ 3 /5 درﺻﺪ و در ﺑﺨﺶ ﻛﺎﻻ یک درﺻﺪ ﺑﺎزرسی ﺑﻪ ﻋﻤﻞ آﻣﺪه اﺳﺖ. جزئیات نتایج نظارت بر نرخ خدمات حمل‌ونقل کالا و مسافر در سطح استان‌های کشور حاکی از آن است که گرانفروشی، عدم نصب نرخ‌نامه، عدم صدور فاکتور به ترتیب در شش ماه اول امسال تخلفاتی بوده که واحدهای خدماتی مرتکب شده‌اند. در نیمه نخست امسال 4هزار و 760 فقره پرونده تخلف تشکیل شده و کل ارزش ریالی تخلفات کشف شده بیش از 23 میلیارد و 933 میلیون ریال بوده است.
 
 تخلفات حمل‌ونقل برون‌شهری

از مجموع واحدهای بازرسی‌شده برون‌شهری در استان‌ها طی شش ماه نخست امسال 1835 واحد متخلف شناسایی و پس از تکمیل پرونده جهت صدور رای به تعزیرات معرفی شده‌اند. در این بین استان‌های گلستان و خراسان‌رضوی به ترتیب با 301 و 191 پرونده بیشترین سهم از پرونده‌‌های متشکله را به خود اختصاص داده‌اند. در بخش برون‌شهری ارزش ریالی تخلفات کشف شده 188میلیارد ریال بوده و با توجه به بررسی‌های صورت‌گرفته استان خراسان‌رضوی با 115 میلیارد و 652 میلیون بالاترین رقم است. در بخش حمل‌ونقل برون‌شهری مسافر استان خراسان رضوی با 5 /61 درصد و کرمانشاه با 21 درصد بالاترین درصد پرونده‌های تشکیل شده تخلف را به خود اختصاص داده‌اند. در بخش حمل‌ونقل برون‌شهری کالا ازمجموع واحدهای بازرسی شده در بازه زمانی اول فروردین‌ماه تا 31 شهریورماه امسال تعداد 214 واحد متخلف شناسایی شده که استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان و خراسان‌رضوی به ترتیب با 31، 29 و 26 پرونده، بیشترین سهم از پرونده‌های متشکله را داشته‌اند.

تخلفات کشف‌شده در این بخش بیش از یک میلیارد و 798 میلیون  ریال بوده، ضمن آنکه بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته بالاترین رقم ارزش ریالی تخلفات کشف شده متعلق به استان‌های خراسان‌رضوی و سیستان و بلوچستان به ترتیب با 974 میلیون و 691 هزار و 331 میلیون و 379 هزار ریال بوده است.همچنین بالاترین میانگین ارزش تخلفات پرونده‌های متشکله حمل‌ونقل برون‌شهری کالا مربوط به استان اصفهان با  8 میلیون و 775 هزار ریال بوده است.

 تهران پیشتاز تخلفات در حمل‌ونقل درون‌شهری 

از مجموع واحدهای بازرسی‌شده در استان‌ها تعداد 2591 متخلف شناسایی شده که استان‌های تهران، کرمان و خراسان به ترتیب با 256، 194 و 744 بیشترین سهم از پرونده‌های متشکله در این بخش را به خود اختصاص داده‌اند. ارزش ریالی تخلفات کشف‌شده این بخش 3044840610 ریال بوده که استان تهران با  یک میلیارد و 331 میلیون و 576 هزار ریال بالاترین رقم ارزش تخلفات مکشوفه را به خود اختصاص داده است. بر اساس آمار بالاترین میانگین ارزش ریالی تخلفات پرونده‌های متشکله حمل‌ونقل درون‌شهری در بخش مسافر متعلق به استان بوشهر با یک میلیون و 175هزار ریال بوده است. همچنین با توجه به ارزش ریالی پرونده‌های متشکله در بخش حمل‌ونقل درون‌شهری مسافر بیشترین درصد را استان تهران با 7/ 43 درصد به خود اختصاص داده است.از ﻣﺠﻤﻮع واﺣﺪﻫﺎی ﺑﺎزرسی‌ﺷﺪه در اﺳﺘﺎن‌ﻫﺎ طی شش ماه نخست امسال ﺗﻌﺪاد 511 /12 واﺣﺪ ﻣﺘﺨﻠﻒ ﺷﻨﺎﺳﺎیی ﺷﺪه ﻛﻪ ﭘﺲ از ﺗﻜﻤﻴﻞ ﭘﺮوﻧﺪه ﺗﺨﻠﻒ ﺟﻬﺖ ﺻﺪور رای ﺑﻪ ﺗﻌﺰﻳﺮات ﺣﻜﻮمتی ﻣﻌﺮفی شده‌اند. در این بین اﺳﺘﺎن ﺧﻮزﺳﺘﺎن با 8 ﺑﺎ ﻣﻮرد ﭘﺮوﻧﺪه ﺑﻴﺸﺘﺮﻳﻦ ﺳﻬﻢ از ﭘﺮونده‌‌ﻫﺎی ﻣﺘﺸﻜﻠﻪ را داﺷﺘﻪ است.

ﻃﺒﻖ آﻣﺎر در نیمه نخست امسال یک درصد بازرسی‌های صورت گرفته به تشکیل پرونده منجر شده و اﺳﺘﺎن ﻗﺰوﻳﻦ با 19 ﻣﻮرد ﺑﺎزرﺳـی و 3  ﻓﻘـﺮه ﭘﺮوﻧﺪه ﺗﻨﻈﻴﻢ ﺗﺨﻠﻒ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺳﺎﻳﺮ اﺳﺘﺎن ﻫﺎ ﺑﺎﻻﺗﺮﻳﻦ درﺻﺪ تخلف‌یابی (8 /15) را کسب کرده است. ﺟﻤﻊ ارزش رﻳﺎلی ﺗﺨﻠﻔﺎت ﻛﺸﻒ ﺷﺪه  282 میلیون و 201هزار رﻳﺎل اﻋﻼم شده که  ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺑﺮرسیﻫـﺎی ﺻﻮرت‌ﮔﺮﻓﺘـﻪ اﺳتانﻫﺮﻣﺰﮔان  82 میلیون و 210هزار رﻳﺎل ﺑﺎﻻﺗﺮﻳﻦ رﻗﻢ ارزش ریالی ﺗﺨﻠﻔﺎت ﻣﻜﺸﻮﻓﻪ را دارا ﺑﻮده اﺳﺖ. همچنین ﺑﺎﻻﺗﺮﻳﻦ ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ارزش رﻳﺎلی ﺗﺨﻠﻔـﺎت ﭘﺮوﻧـﺪه‌های ﻣﺘﺸﻜﻠﻪ در ﺑﺨﺶ درون‌ﺷﻬﺮی ﻛﺎﻻ به نام اﺳﺘﺎن آذرﺑﺎﻳﺠﺎن‌غربی با  78 میلیون و 739 هزار و 500 ثبت شده است.ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ارزش رﻳﺎلی ﺗﺨﻠﻔﺎت ﭘﺮونده‌ﻫﺎی ﻣﺘﺸﻜﻠﻪ در ﺑﺨﺶ درون‌شهری ﻛﺎﻻ ﺑﺎﻻﺗﺮﻳﻦ درﺻﺪ تخلفات  کشف شده تا 1 /29 درصد مربوط به استان هرمزگان است. 

 تعیین سالانه قیمت‌ها

یک عضو شورای شهر تهران در این‌باره می‌گوید: مواردی از قبیل تخلفات مسافربری درون‌شهری که مربوط به شورای شهر است، به‌طور حتم از جانب این شورا پیگیری می‌شود. در این راستا نرخ‌هایی از جانب مسئولان ذیربط تعیین می‌شود و مسافربرها نیز موظف به رعایت آن هستند. احمد حکیمی‌پور ادامه می‌دهد: این تخلفات به نوعی تخلف از قانون به حساب می‌آید و به همین دلیل لازم است که از بروز آن جلوگیری شود.او می‌افزاید: شورای شهر در این‌باره سازوکار معینی را ندارد و وظیفه نظارت بر نرخ حمل‌ونقل به‌ویژه درون‌شهری بر عهده شهرداری است. حکیمی‌پور تصریح می‌کند: نماینده ما در این موضوع و در نظارت بر نرخ حمل‌ونقل آقای قناعتی است و او نیز با توجه وظایف خود، تخلفات صورت‌گرفته در این زمینه را به شورا گزارش می‌دهد. او خاطرنشان می‌کند: براساس قانون سالانه باید قیمت‌ها تعیین شده و نرخ کرایه‌ها در حمل‌ونقل‌های درون‌شهری و برون‌شهری و تاکسی‌ها مشخص شود.

 شورای شهر این موضوع را پیگیری می‌کند

یک عضو دیگر شورای شهر تهران درباره تخلفات صورت گرفته در نرخ حمل‌ونقل مسافربرها به «آرمان» می‌گوید: آقای سرخو، مسئول بخش حمل‌ونقل در شورای شهر هستند و ایشان نیز به‌طور جدی این موضوع را پیگیری می‌کنند و شورای شهر نیز به‌طور قطع در این مساله دخالت  و نظارت خواهد کرد. غلامرضا انصاری ادامه می‌دهد: سازمان تاکسیرانی و معاونت حمل‌ونقل نیز این موضوع را پیگیری خواهند کرد. ما امیدواریم که بنا بر نرخ‌های مصوب، شرایطی به وجود بیاید که اجحافی در حق شهروندان کشور نشود و تخلفات در این زمینه تا حد ممکن کاهش پیدا کند. او در جواب این سوال که چه برخورد‌هایی با افرادی متخلف صورت خواهد گرفت؟ بیان می‌کند: به‌طور حتم با این افراد برخورد‌هایی جدی می‌شود اما این برخوردها را سازمان تاکسیرانی و معاونت حمل‌ونقل مشخص می‌کنند. انصاری تصریح می‌کند: سازمان‌های مربوطه در صورت مشاهده تخلف امتیازهای این رانندگان را حذف می‌کنند و مجازات‌های مالی نیز برای آنها درنظر می‌گیرند. او خاطرنشان می‌کند: با توجه به نوع تخلف، مجازات‌ها نیز تعیین می‌شود و در صورت بزرگ بودن تخلف مجوز این راننده باطل می‌شود و فرد متخطی ممکن است به زندان نیز بیفتد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار