بازدید 3201

آب‌های هرمزگان دوشنبه تا چهارشنبه مواج است

روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری آب‌های خلیج فارس در محدوده هرمزگان مواج و برای تردد ناایمن می‌شود.
کد خبر: ۴۶۰۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۸ 22 December 2014
روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری آب‌های خلیج فارس در محدوده هرمزگان مواج و برای تردد ناایمن می‌شود.

به گزارش فارس از بندرعباس، بررسی نقشه‌های جدید هواشناسی نشان دهنده تاثیر امواج ناپایدار تراز میانی جو از روز دوشنبه یکم دی‌ماه تا اواخر هفته جاری روی جنوب کشور است که پدیده غالب آن افزایش سرعت باد و مواج شدن دریا خواهد بود.

همچنین طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه در ساعات بعد از ظهر و شب افزایش باد شمال غربی همراه با گرد و غبار محلی سبب مواج شدن دریا خواهد شد، از همین رو در این گونه مواقع از طرف دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی تاکید می‌شود تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها خصوصا در تنگه هرمز و خلیج فارس صورت پذیرد.

طی این مدت افزایش ابر، احتمال بارش خفیف و پراکنده در برخی مناطق شرقی و شمالی استان هرمزگان نیز دور از انتظار نخواهد بود.

همچنین طی ساعات جاری و ساعات پیش رو نیز افزایش باد جنوب غربی تا 28 نات و همچنین مواج شدن دریا و ارتفاع امواجی تا پنج پا در تنگه هرمز و منطقه دریایی قشم و بندرعباس پدیده غالب است.

تردد تجاری در مسیر کشورهای جنوبی از عصر امروز تا اطلاع ثانوی برای شناورهای زیر 500 تن فلزی غیر ممکن تشخیص داده شده است.

طی این فصل که شرایط جوی در هرمزگان به اعتدال قابل توجهی می‌رسد، سفرهای دریایی در این استان از رونق بالایی برخوردار می‌شود، به ویژه اینکه راه دسترسی جزایر به وسیله خطوط و ناوگان مسافری دریایی صورت می‌گیرد.

لازم به توضیح است، شناورهای مسافری در شرایط وزش باد حدود 20 نات (حداکثر 40 کیلومتر بر ساعت) می‌توانند مسافران را به صورت ایمن جابجا کنند.

شایان ذکر است، محدودیت ترددهای دریایی از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان هر ساله در فصل پاییز و زمستان (دوره زمانی رونق سفرهای دریایی) به دلیل وزش باد محلی "نأشی" (نعشی) اعمال می‌شود تا سلامتی جان مسافران و گردشگران به مخاطره نیفتد.

یادآور می‌شود، اواسط آبان‌ماه گذشته وزش شدید باد و شرایط نامساعد جوی باعث تعطیلی 60 ساعته بنادر مسافری مرکز استان هرمزگان شده بود.

گفتنی است، مسیرهای دریایی غیرمجاز شناسایی شده در ساحل بندرعباس شامل مبادی شش‌گانه جنب اسکله صیادی پشت شهر، ساحل سورو، ساحل پشت هتل هما، ساحل محله نخل ناخدا و جنب بندر شهید حقانی به مقصد قشم، درگهان و لنگرگاه کشتی‌ها در خلیج‌فارس است.

همچنین در جزیره قشم نیز نقاطی همچون حوضچه صیادی واقع در ضلع غربی بندر شهید ذاکری و ساحل پشت مجتمع‌های تجاری شهر درگهان از جمله مبادی غیرمجاز است که در خصوص عواقب ناگوار تردد از طریق شناورهای غیر استاندارد در این مسیرها، پیش از این بارها از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار