بازدید 2503

بازداشت 10 هزار مصری طی یک سال گذشته

وزارت کشور مصر اعلام کرد، نیروهای امنیتی این کشور در سال 2014 حدود 10 هزار تن را بازداشت کرده که از جمله شامل شبه نظامیان مظنون، اغتشاش‌گران و افراد خشونت طلب هستند.
کد خبر: ۴۶۰۰۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸ 21 December 2014
وزارت کشور مصر اعلام کرد، نیروهای امنیتی این کشور در سال 2014 حدود 10 هزار تن را بازداشت کرده که از جمله شامل شبه نظامیان مظنون، اغتشاش‌گران و افراد خشونت طلب هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اظهارات ژنرال عبدالفتاح عثمان، مشاور وزیر کشور مصر در امور رسانه‌ای در حالی مطرح شده که آمار دقیقی از بازداشتی‌ها در 12 ماه گذشته منتشر نشده است.

از سوی دیگر، برنامه سرکوب گسترده معترضان، شبه نظامیان و منتقدان نخبه در مصر ادامه دارد و هر روز به تعداد بازداشتی‌ها افزوده می‌شود. با این حال مشخص نیست که از زمان سرنگونی دولت محمد مرسی، رئیس جمهور سابق مصر در ژوئیه 2013 چه تعداد بازداشت شده‌اند.

طبق برآورد مقام‌های امنیتی مصر بیش از 20 هزار تن از آن زمان بازداشت شده‌اند.

مقام‌های مصری بدون مطلع کردن مقام‌های امنیتی برگزاری هرگونه تظاهرات را غیرقانونی اعلام کردند و همین امر موجب شد تا هزاران تن از معترضان با قوانین سختی روبرو شوند که مورد انتقاد فعالان و گروه‌های حقوق بشر است.

دولت مصر همچنین گروه اخوان المسلمین را که مورد حمایت مرسی بود،‌ گروه تروریستی اعلام کرده و آنها را به عنوان عامل خشونت‌ها علیه نیروهای امنیتی و ارتش معرفی می‌کند؛ اتهامی که اخوان المسلمین نمی‌پذیرد.

علاوه بر این صدها تن از مردم مصر در جریان سرکوب حامیان مرسی پس از عزل وی در 2013 به دست نیروهای امنیتی کشته شدند. از آن زمان به بعد اعتراضات و خشونت‌ها تا حدی کاهش یافت و مرسی به همراه اکثر اعضای ارشد اخوان المسلمین و هزاران تن دیگر به اتهام‌های گوناگون مرتبط با خشونت، محاکمه شد.

مشاور وزیر کشور مصر می‌گوید، نیروهای امنیتی مصر حدود 400 حمله تروریستی را از ژانویه خنثی کرده‌اند.

وی همچنین گفت که نیروهای امنیتی 460 عضو مظنون شبکه‌های تروریستی، 4600 اغتشاش گر، 50 شبه نظامی تحت تعقیب و حدود 2600 متهم حمله به ایستگاه‌های پلیس را بازداشت کرده‌اند.

این مقام مصری در ادامه تاکید کرد، برنامه سرکوب همچنین شامل بازداشت 119 مدیر صفحات رسانه‌های اجتماعی می‌شود چرا که دولت مصر اقدام آنها را عامل تحریک مردم تلقی می‌کند، با این حال وی نگفت که آیا تمام 9983 بازداشتی دادگاهی شده‌اند یا خیر.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار