بازدید 27156
۴
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

واکنش عربستان سعودی به رویکرد غرب در مذاکرات هسته‌ای ایران

تحلیل دلایل تلاش عربستان سعودی برای کاهش قیمت‌های جهانی نفت، خوش‌بینی وزیر خارجه ایتالیا به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵، بازتاب سخنان وزیر دفاع ایران درباره خطوط قرمز کشور در عراق و برنامه رئیس مجلس ایران برای سفر به سه کشور منطقه، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۵۹۹۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷ 21 December 2014
واکنش عربستان سعودی به رویکرد غرب در مذاکرات هسته‌ای ایرانتحلیل دلایل تلاش عربستان سعودی برای کاهش قیمت‌های جهانی نفت، خوش‌بینی وزیر خارجه ایتالیا به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵، بازتاب سخنان وزیر دفاع ایران درباره خطوط قرمز کشور در عراق و برنامه رئیس مجلس ایران برای سفر به سه کشور منطقه، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

واکنش عربستان سعودی به رویکرد غرب در مذاکرات هسته‌ای ایران

به گزارش «تابناک»، در ادامه مطالب منتشره طی روزهای اخیر درباره موضوع قیمت‌های جهانی نفت، روزنامه «نشنال پست» کانادا طی تحلیلی به بررسی دلایل خودداری عربستان سعودی از کاهش میزان تولید خود ـ که به کاهش فزاینده قیمت‌های نفت منجر شده ـ پرداخته است.

این روزنامه می‌نویسد، سعودی‌ها بر این باورند که غرب قصد دارد در مذاکرات هسته‌ای با ایران، به خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران تن دهد. از دید آن‌ها، ضربه زدن به قیمت‌های جهانی نفت و فراهم کردن زمینه برای کاهش قیمت‌ها، ابزاری است که با استفاده از آن می‌توان در برابر این روند مقاومت کرد.

واکنش عربستان سعودی به رویکرد غرب در مذاکرات هسته‌ای ایران

در همین حال، در مطلبی مربوط به موضوع هسته‌ای، خبرگزاری «ترند» از خوش‌بینی وزیر خارجه ایتالیا به روند مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب خبر داده است. این خبرگزاری می‌نویسد، روز گذشته، پائولو جنتیلونی، وزیر خارجه ایتالیا، نسبت به کسب نتیجه‌ای بهتر در مذاکرات هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۵ ابراز خوشبینی کرده است.

وی گفته، امیدوار است تا ‌ژوئن ۲۰۱۵، نتیجه مورد نظر از مذاکرات هسته‌ای حاصل شود. وزیر خارجه ایتالیا همچنین ضمن اشاره به نقش مهم ایران در مبارزه با گروه تروریستی داعش‌ گفته، ایران می‌تواند به مبارزه بین‌المللی با تروریسم پیوسته و جوامع مسلمان شیعه را نیز با خود همراه کند.
 

واکنش عربستان سعودی به رویکرد غرب در مذاکرات هسته‌ای ایران

اما در میان دیگر مطالب، خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، اظهارات اخیر وزیر دفاع ایران را بازتاب داده که درباره خطوط قرمز ایران در عراق سخن گفته است. این خبرگزاری می‌نویسد، حسین دهقان، وزیر دفاع ایران گفته، در صورتی که اماکن مقدس در عراق از سوی داعش یا هر گروه مسلح دیگری مورد تهدید قرار گیرند، ایران فوراً علیه این گروه‌ها وارد شده و مداخله خواهد کرد.

وی همچنین افزوده: «امنیت ما برایمان بسیار مهم است. اگر تهدیدی تروریستی در نزدیکی مرزهای ما‌ باشد، ما ‌اقدام خواهیم کرد». دهقان همچنین گفته، در صورت درخواست کمک دولت عراق، ایران آماده فراهم کردن کمک برای این کشور است.
واکنش عربستان سعودی به رویکرد غرب در مذاکرات هسته‌ای ایران

در ‌‌نهایت‌ در مطلبی دیگر درباره عراق، سایت خبری «عراقی نیوز» از برنامه رئیس مجلس ایران برای سفر به عراق خبر داده است. این سایت می‌نویسد، علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران قصد دارد طی هفته آینده به عراق، سوریه و لبنان سفر کند. سفر منطقه‌ای لاریجانی روز یکشنبه آغاز خواهد شد و شامل دیدار با همتایان خود در کشورهای مذکور و همچنین دیگر مقامات این سه کشور خواهد بود. وی همچنین با این مقامات درباره مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای و نیز اوضاع امنیتی موجود در منطقه با مقامات عراق، لبنان و سوریه گفت‌و‌گو خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۴
عربستان هر چي بيشتر دست و پا بزند در باتلاق بدخواهي و كينه نسبت به ايران بيشتر فرو ميرود.هر كاري كند ايران با قدرت بيشتري خار چشم عربستان خواهد بود.
به کوری چشم اسرائیل و عربستان توافق صورت می گیرد
بزرگ ترین دشمنان ایران
1- عربستان که نیاز به توضیح نداره.
2- ترکیه طرفداری از داعش و همکاری با اسراییل از نمونه های دشمنی ترکیه با ایران ؛شیعه و... است
باسلام يكي از مشكلات اين است كه نميتوانيم مانند انها ايجاد شكاف كنيم لذا بايد ببينيم كجا اشتباه مينماييم ايجاد جنگ قبيله اي در عربستان ميتوان اين كشور را به 2 يا 3 كشور كوچك تبديل كند وغير وهابيان در حجاز به قدرت برسند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل