بازدید 6314

نگاه شما: پرواز بي سرانجام نفت

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۵۹۹۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۵ 21 December 2014
كامران حدادي: رفتارهاي متناقض شركت هاي هواپيمايي در ايران مرا به ياد اين مصرع زيباي حافظ مي اندازد ه مي فرمايد" ببين تفاوت ره از كجاست تا به كجا ...

از تاخيرهاي گاه و بي گاه پرواز هاي داخلي بسيار گفته اند و نوشته اند و همه ما هم شنيده ايم.

در حالي كه در كشور كره جنوبي مديريك شركت هواپيمايي به دليل تاخير 20 دقيقه اي پرواز از سمت خود كناره گيري مي كند و رسما از مردم و مسافران پوزش مي خواهد، مسئولان شركت هاي هواپيمايي در ايران متاسفانه هيچ توضيح قانع كننده اي براي كوتاهي در وظايفشان ندارند.

اتفاقي كه  روز جمعه صبح 28 آذر ماه براي مسافران پرواز اهواز- شيراز هواپيمايي نفت افتاد يكي از اين موارد است.

ماجرا از اين قرار است كه  اينجانب براي دو كودك خردسال و همسرم براي  اين پرواز به شماره 2614 در ساعت 13و 30 دقيقه روز جمعه 28آذر از چند روز  قبل از پرواز بليت خريداري نموده و تدارك سفر را ديديم.

يك روز قبل از پرواز در كمال تعجب و ناباوري پيامكي با اين مضمون براي اينجانب ارسال گرديد" مسافرین محترم پرواز 2641 هواپیمائی نفت مسیر اهواز -شیراز مورخ 93/09/28 با عرض پوزش به اطلاع میرساندپرواز شماباتعجیل در ساعت 07:00صبح انجام میپذیرد
با احترام
هواپیمائی نفت ایران".

دونكته در اين پيامك نهفته بود.اول اينكه برخلاف ساير پروازهايي كه باتاخير هاي چندساعته انجام مي شود اين بار شركت هواپيمايي نفت در يك تصميم محيرالعقول و بسيار شجاعانه  و مدبرانه! تصميم گرفته تا چند ساعت زودتر اين پرواز را انجام دهد كه اين موضوع بدون هيچ ترديد نشان از اوج بي برنامگي اين شركت هواپيمايي دارد.

نكته دوم اينكه در روزهاي اخير مه بسيار شديد وغليظي از ساعت هاي پاياني شب تا حدود ساعت 10 صبح سراسر استان خوزستان را فرامي گيرد كه ميدان ديد را حتي به كمتر از 100 متر هم مي رساند.البته سازمان هواشناسي به صورت دقيق اين مه را پيش بيني كرده است .

بهرحال ما با دوكودك خردسال با هزار بيم واميد نسبت به مخاطرات سفرهاي هوايي اما به ناچار و توكل بر لطف و مهرباني خدا ساعت 5 صبح  پابه فرودگاه اهواز گذاشته و در آنجا در كمال آرامش مسئول محترم اطلاعات با صدايي دلنشين باطل شدن اين پرواز را به علت بدي هواي اهواز اعلام داشته و مراتب " تاسف و تاثير " شركت هواپيمايي نفت را اعلام نمودند و مردم مسافر و سرگردان را به حال خود رها كردند.

جالب اينكه در آن ساعت و آن روز حتي يك نفر از مسئولان اين شركت در فرودگاه اهواز حضور نداشت كه پاسخگوي اين مشكل و معضل بزرگ در بي برنامگي اين شركت باشد.

با توجه به اين ماجرا كه من سعي كردم به صورت شفاف و عيني مسايل را ذكر نماييم اميد وارم  مسئولان اين شركت تنها به دو سوال بنده و امثال بنده پاسخ بدهند.براي طرح سوالاتم هم جايي بهتر از سايت تابناك پيدا نكردم ، چرا دسترسي به مسئولان اين شركت به صورت حضوري گويا تصوري است محال.

1-آيا شركت هواپيمايي نفت از اطلاعات به روز هواشناسي استفاده مي كند ؟ اگر استفاده مي كند پس چطور در حالي مادر بزرگ فرزندان من هم قادر به پيش بيني مه غليظ براي روز جمعه صبح بودند و سازمان هواشناسي هم از چند روز قبل اين را پيش بيني كرده بود پروازي را كه به راحتي مي توانست در ساعت 13و 30 انجام شود به 7 صبح منتقل كرد تا عملا باطل شود ؟ ( به هيچ وجه مايل نيستم كه حتي تصور كنم اين شركت قادر به پيش بيني هواي روز هاي آينده نيست !! )

2- چه كسي از مسئولان اين شركت خسارت معنوي عدم انجام اين پرواز و سلب آسايس روحي و رواني فرزندان خردسال من در ساعت 5 صبح و سرماي زمهرير خوزستان  و تاثر ناشي از بهم خوردن اين برنامه سفر را جبران مي كند؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل