بازدید 11970
۳

نگاه شما: غلط املایی در پایانه مرزی مهران

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۵۹۹۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۰ 21 December 2014
دکتر اسماعیل رهدار : در پایانه مرزی مهران ، تابلو زیر با اشتباهات فاحشی که مشاهده می کنید نصب گردیده است .

همانطور که می دانید « اهل بیت النبوة » جمع است و باید برای آن « السلام علیکم » بکار برود نه « السلام علیک ».

همچنین در خط دوم «اِنَّک» بکار رفته یعنی « الف » ، مکسوره است در حالیکه باید « الف » ، مفتوحه باشد یعنی « اَنَّک » .

البته با توجه به اینکه خط دوم مرتبط با خط اول است پس باید کلا جمع بکار رود نه مفرد و اگر مربوط به امام حسین(ع) است باید حتما خط اول عبارت « السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین » باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۳
البته تست کنکور عربی نیست که .... در پارچه نویس و تابلوها و در اشعار و در هر موقعیتی بنا به ذوق خطاط و همینطور آنکس که نوشته را برای نوشته شدن نهایی کرده ...از این 2 حال خارج نیست که با احتمال 70% مبحث زیباسازی کلام و سلام به بزرگان است و یا آنطور که شما میگویید ....دفتر دیکته هست آخه !
آفرین به این تذکر و توجه. متاسفانه این بی سوادی ها در نقاط مختلف بویژه درمسیرجاده ها فراوان است. مثلا در مسیر تهران ـ چالوس، دریک تابلو بزرگ نوشته شده :"من لی غیرک". تهیه کننده این تابلو بدون اطلاع از معنا، بخشی از یک فراز دعای کمیل را گرفته وبدون ذکر مخاطب (یعنی"الهی وربی") ، با اعتماد به نفس کامل، باخط درشت، درمنظر مردم قرار داده است درصورتی که عبارت کامل،"الهی وربی من لی غیرک"است. لذا از آنجاکه این قبیل تابلوها مبین سطح سواد دست اندرکاران است،لازم است که نهادهای مسوول نسبت به آن حساسیت داشته باشند.
احسنت به این دقت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار