بازدید 6756
۱

نگاه شما: ماجرای گوجه فرنگی های مسموم

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۵۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۲ 21 December 2014
مجید دستجردی: مدتی است که در رسانه های مختلف موضوع سبز زدایی رنگ پوست گوجه فرنگی با ماده تجاری اتفن مورد بحث قرار گرفته و روز گذشته نیز رییس سازمان حفظ نباتات کشور و وزارت بهداشت نیز در این باره در تلویزیون صحبت کردند. اینجانب فارغ التحصیل دکتری فیزیولوژی پس از برداشت محصولات میوه و سبزی از دانشگاه تهران می باشم و مطالبی را جهت روشن شدن موضوع بصورت خلاصه بیان می کنم اتفن نام تجاری یک محلول شیمیایی است که نزدیک ده ها سال است که بر روی درختان میوه در دنیا مصرف می شود و محلول پاشی آن بر روی درخت یا بوته سبب آزاد شده گاز اتیلن در محصول می شود.

این گاز موجب تسریع در رسیدن محصول می شود. استفاده از گاز اتیلن نزدیک به ده سال است که در ایران برای رساندن مصنوعی موز در ایران استفاده می شود. و تقریبا تمامی موزهای وارداتی به ایرات با گاز اتیلن رسانده می شود. رساندن محصولات با گاز اتیلن هیچ خطری برای سلامتی ما ندارد چراکه این یک ماده کاملا طبیعی است و بطور طبیعی در خود میوه نیز تولید می شود. من در این یکی دو هفته از این همه هیاهوی رسانه ها کاملا متحیر شدم و از نا آگاهی رسانه ها و حتی برخی از مسئولان کشور نیز بیشتر متحیر شدم. لازم به یاداوری است در کشور ما آنقدر سم بی رویه مصرف می شود و یا کود نیترات بصورت بی رویه در محصولات استفاده می شود که خطرات سرطانزایی آن اثبات شده است و در دنیا هم مصرف بیش از حد آنها ممنوع گردیده است و وزارت بهداشت و سازمان حفظ نباتات چشم های خود را بر روی آنها بسته است .

اما چیزی که در همه جا مجاز است و هیچ خطری برای ما ندارد بعنوان ماده سرطانزا گزارش می شود. بعبارتی حرام ها، حلال و حلال ها، حرام شده است. لا اقل به آنها توصیه می کنم کمی در مورد مطالبی که عنوان می کنید تحقیق و مطالعه کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
پس به این علت است که گوجه های قرمز مغزشان سبز ونارس میشود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار