بازدید 3303

بودجه درخواستی کمیته المپیک برای سال 1394

رییس کمیته ملی المپیک از درخواست بودجه 120 میلیارد تومانی این کمیته برای سال 94 خبر داد و گفت: با توجه به ضرورت کسب سهمیه بیشتر برای حضور در المپیک و موفقیت در این رقابت‌ها موافقت با بودجه درخواستی ما نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.
کد خبر: ۴۵۹۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹ 20 December 2014
رییس کمیته ملی المپیک از درخواست بودجه 120 میلیارد تومانی این کمیته برای سال 94 خبر داد و گفت: با توجه به ضرورت کسب سهمیه بیشتر برای حضور در المپیک و موفقیت در این رقابت‌ها موافقت با بودجه درخواستی ما نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

به گزارش ایسنا کیومرث هاشمی در جمع خبرنگاران درخصوص جلسه با روسای برخی فدراسیون‌های المپیکی اظهار کرد: در راستای برنامه‌ریزی جهت حضور موفق در المپیک 2016 و کسب سهمیه‌های دیگر جلساتی را با فدراسیون‌های ورزشی برگزار می کنیم و این روند را ادامه خواهیم داد. پس از آنکه فدراسیون‌ها برنامه خود را اعلام کردند بحث‌های تخصصی را در این فدراسیون‌ها به صورت حضوری و از نزدیک دنبال کردیم تا بتوانیم در جریان مشکلات آن‌ها و همچنین درخواست‌هایشان قرار بگیریم. شرایط به گونه‌ای است که این نشست‌ها مطمئنا استمرار خواهند داشت تا بتوانیم بیشترین حمایت را مخصوصا از رشته‌های مدال آور داشته باشیم.

رییس کمیته ملی المپیک درخصوص جلسه با مسئولان فدراسیون کشتی و امکان حل مشکلات مالی فدراسیون گفت: کشتی یکی از رشته‌های پرمدال ماست که به همراه دو سه رشته ورزشی دیگر همواره در المپیک افتخارآفرینی کرده است. طبیعی است اگر بخواهیم مدال‌های خوشرنگی داشته باشیم باید از فدراسیون کشتی حمایت ویژه‌ای انجام دهیم البته پرداخت بدهی آن‌ها جزو وظایف ما نیست اما معتقدم ورزش اول ایران باید به صورت ویژه حمایت شود.

وی در ادامه درباره اولتیماتوم وزارت ورزش به رییس فدراسیون وزنه برداری برای انتخاب یکی از پست‌های ریاست فدراسیون یا حضور در شورای شهر تهران گفت: باید همگی به قانون احترام بگذاریم و از طریق قانونگذار مشکلات را حل کنیم. این موضوع توسط قانونگذاران باید پیگیری شود تا به خوبی حل و فصل گردد.

هاشمی درباره حمایت از فدراسیون‌هایی که در مجامع بین‌المللی دارای پست هستند گفت: باید مسائل داخلی فدراسیون‌ها در درون خودشان حل و فصل شود و به گونه‌ای نشود که باعث انعکاس بد در مجامع بین المللی گردد. مطمئنا از فدراسیون‌های که داراسی کرسی‌های بین المللی هستند حمایت ویژه‌ می‌کنیم تا خدشه ای به موقعیت آن‌ها وارد نشود.

رییس کمیته ملی المپیک درباره میزان بودجه سال 94 این کمیته گفت: با توجه به اینکه سال آینده سال سختی را پیش رو داریم و باید برای حضور در رقابت‌های المپیک کسب سهمیه کنیم قطعا کاهش بودجه تاثیر مخربی بر روند کاری ورزشکاران ما خواهد داشت اما تا چیزی نهایی نشده نمی‌توان درخصوص آن پیش‌بینی کرد. خوشبختانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نگاه ویژه‌ای به حل مشکلات ورزش دارند. مخصوصا در این راه باید به رشته‌های المپیکی برای کسب موفقیت در المپیک 2016 کمک ویژه‌ای شود.

وی در پاسخ به سوال ایسنا درخصوص بودجه درخواستی این کمیته برای سال 94 گفت: ما برای سال 94 ،‌120 میلیارد تومان درخواست بودجه کرده‌ایم تا بتوانیم عملکرد خوبی در المپیک داشته‌ باشیم. ان شاالله نمایندگان با این میزان بودجه موافقت کنند چرا که سال بسیار سختی را پیش رو داریم.

وی در خصوص میزان بودجه سال گذشته کمیته ملی المپیک گفت: بودجه سال گذشته ما 48 میلیارد تومان بود اما امیدوارم در سال پیش رو نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بودجه درخواستی ما که مبلغ 120 میلیارد تومان است موافقت کنند. از رسانه‌ها نیز می‌خواهم در این راه کمک رسان کمیته ملی المپیک باشند.

هاشمی در ادامه درباره برگزاری دهمین دوره مسابقات واترپلوی جام باشگاه‌های آسیا به میزبانی ایران نیز اظهار کرد:‌اولین بار بود که این رقابت ها توسط ایران انجام شد شاید هم اشکالاتی در برگزاری آن وجود داشت اما در شرایطی که مشکلات مالی شدیدی در ورزش وجود دارد برگزاری این رقابت‌ها قابل تقدیر بود. مطمئناً این میزبانی‌ها به توسعه ورزش ایران کمک زیادی خواهد کرد.

وی درباره شکست نماینده ایران در فینال این رقابت‌ها نیز گفت: ورزشکاران ایران تلاش خود را کردند اما ظرفیت واترپلوی ما در حال حاضر در همین حد است. ان شاالله در آینده با تلاش بیشتر بتوانیم عناوین بهتری کسب کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر