بازدید 6428
نخست وزیر عراق عنوان کرد ;

جلوگیری ازحضور «سربازان خیالی» در ارتش عراق

نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر تشکیل گارد ملی عراق اعلام کرد اجازه نمی‎دهد حضور افسران و فرماندهان فاسد و نظامیان «جعلی» در ارتش بیشتر شود.
کد خبر: ۴۵۹۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۲ 20 December 2014
نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر تشکیل گارد ملی عراق اعلام کرد اجازه نمی‎دهد حضور افسران و فرماندهان فاسد و نظامیان «جعلی» در ارتش بیشتر شود.

به گزارش فارس، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق امروز (شنبه) اعلام کرد که دولت قانون پاسخگویی و عدالت و مساوات برای به کار گرفتن کارکنان دولتی سابق را تغییر و همچنین گارد ملی تشکیل خواهد داد.

وی ضمن تاکید بر تلاش دولت بر تجهیز و آموزش نیروهای پیشمرگه کُرد اعلام کرد که اجازه حضور بیشتر «سربازان خیالی» که اسامی آنها در ارتش جعلی است و همچنین افسران و فرماندهان فاسد در ارتش عراق را نخواهد داد.

نخست وزیر عراق چندی پیش از وجود 50 هزار «سرباز خیالی» که با جعل و تقلب نام آنها در ارتش عراق ثبت شده است، خبر داده بود.

حیدر العبادی در مقاله‌ای که روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» آن را منتشر کرده است، نوشته که عراقی‌ها از خود در برابر تروریست ها دفاع می کنند و در عین حال برای آزادسازی هر وجب از اراضی اشغال شده عراق تلاش می کنیم.

نخست وزیر عراق در ادامه افزود: اقدام نظامی برای بیرون کردن داعش از سرزمینی که به آن علاقه دارد ضرورت دارد اما پیروزی همیشگی بدون در نظر گرفتن منافع ملی و بازسازی زیربنای اقتصادی و اجتماعی و اصلاح نهادهای دولتی امکان پذیر نیست.

العبادی گفت: ما تلاش می کنیم گارد ملی که در کنار ارتش باشد، تشکیل می دهیم و در عین حال بر تجهیز و آموزش نیروهای پیشمرگه جهت ضمانت تحرکات آن در کنار ارتش عراق تاکید داریم.

وی در ادامه افزود: با کمک آمریکا و شرکای بین المللی خود مبارزان قبایل را که در کنار نیروهای امنیتی عراق می جنگند آموزش و تجهیز کنند.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: در حال حاضر تلاش می کنیم با قبایل سنی مذهب در مناطقی که تحت سیطره داعش قرار دارد، روابط مجدد برقرار کنیم.

نخست وزیر عراق گفت: قانون پاسخگویی و عدالت و مساوات در خصوص موضوع غربالگری حزب بعث و بعثی‌ها پس از سقوط صدام را تعدیل خواهیم کرد تا بر اساس آن کارکنان سابق دولت و نظامیانی که دستان آنها به خون مردم عراق آلوده نیست بتوانند به نهادهای دولتی و ارتش بازگردند.

پیش از این نیز دفتر حیدر العبادی با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که اقدامات قانونی و اجرایی برای تشکیل نیروی گارد ملی در حال پیشرفت است.

در این بیانیه آمده است: با وزارت دفاع عراق، سازمان نیروهای مردمی و کمیته آشتی ملی در مناطق درگیری با داعش برای تشکیل نیروی گارد ملی هماهنگی می شود.

دفتر نخست وزیر عراق اعلام کرد که تشکیل گارد ملی باید به تصویب مجلس عراق برسد

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر