بازدید 4528

افتخار لیونی به جلوگیری از طرح قطعنامه فلسطین

وزیر اخراجی رژیم صهیونیستی و رهبر حزب «هاتنوعا» از سخنان وزیر خارجه آمریکا درباره قطعنامه پایان اشغالگری اسرائیل در شورای امنیت برای رقابت انتخاباتی پارلمان این رژیم بهره گرفت.
کد خبر: ۴۵۹۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹ 20 December 2014
وزیر اخراجی رژیم صهیونیستی و رهبر حزب «هاتنوعا» از سخنان وزیر خارجه آمریکا درباره قطعنامه پایان اشغالگری اسرائیل در شورای امنیت برای رقابت انتخاباتی پارلمان این رژیم بهره گرفت.

به گزارش فارس، «زیپی لیونی» می‌گوید از اینکه توانسته آمریکا را به جلوگیری از رای‌دادن به قطعنامه پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در شورای امنیت متقاعد کند،‌ به خود افتخار می‌کند.

به نوشته روزنامه «تایمز اسرائیل»، لیونی گفته از اینکه توانسته با متقاعد کردن آمریکا به جلوگیری از رای‌‌گیری درباره قطعنامه به رسمیت شناختن دولت فلسطینی در شورای امنیت، از منافع رژیم صهیونیستی در سازمان ملل محافظت کند، احساس غرور می‌‌کند.

مجله «فارین پالیسی» جمعه (روز گذشته) گزارش داد، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا به سفرای 28 کشور اروپایی گفته لیونی و «شیمون پرز» رئیس سابق رژیم صهیونیستی به او گفته‌اند اگر پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی این رژیم در 17 مارس، به قطعنامه به رسمیت شناختن دولت فلسطینی و پایان اشغالگری صهیونیست‌‌ها در کرانه باختری و بیت‌المقدس رای دهند، شرایط به نفع «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و رهبر حزب لیکود و «نفتالی بنت» رهبر حزب «بیت یهودی» و در کل راستگراها خواهد بود یعنی کسانی که به مذاکرات سازش اعتقاد چندانی ندارند (جزئیات بیشتر).

این نشریه به نقل از دیپلمات‌هایی که در این ضیافت ناهار حضور داشتند، نوشت: «جان کری به سفرای اروپایی گفت آمریکا تا بعد از انتخابات اسرائیل در 17 مارس (26 اسفند) اجازه نمی‌دهد شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای درباره روند صلح اسرائیل-فلسطین تصویب کند».

به نوشته این روزنامه، احزاب «هاتنوعا»‌ به ریاست لیونی و «کارگر» به ریاست «آیزاک هرتزوگ» امروز (شنبه) از این موضوع بهره گرفتند و با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: «لیونی همواره مخالف هر گونه تلاش فلسطینی‌ها برای تحمیل واقعیت جدید بر اسرائیل از طریق گام‌های یکجانبه بوده است. این رویکرد همیشگی او به طور علنی و در گفت‌وگوی خصوصی با آمریکایی‌ها بوده و امروز هم همچنان موضع اوست».

در این بیانیه آمده:‌ «لیونی به خود افتخار می‌کند که توانسته منافع اساسی اسرائیل را در شورای امنیت حفظ کند. منافع امنیتی اسرائیل با سیاست درست قابل حفاظت است و این سیاست درست در صورتی به کار گرفته می‌شود که لیونی و هرتزوگ کابینه ائتلافی بعدی را تشکیل دهند».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر