بازدید 3863

آغاز فصل جدیدی در مناسبات حماس با ایران

نماینده 'جنبش مقاومت اسلامی فلسطین' (حماس) در لبنان دیدار اخیر هیات نمایندگی این جنبش با مقام های جمهوری اسلامی را 'آغاز فصلی جدید' در روابط میان تهران و 'حماس' عنوان کرد.
کد خبر: ۴۵۹۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵ 20 December 2014
نماینده 'جنبش مقاومت اسلامی فلسطین' (حماس) در لبنان دیدار اخیر هیات نمایندگی این جنبش با مقام های جمهوری اسلامی را 'آغاز فصلی جدید' در روابط میان تهران و 'حماس' عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، 'علی برکه' دیروز (جمعه) در مصاحبه با خبرگزاری 'آناتولی' ترکیه از ادامه حمایت های تهران از مقاومت فلسطینیان در مقابل رژیم صهیونیستی خبر داد.

هیات نمایندگی حماس هفته گذشته به منظور گفت و گو در زمینه روش های بهبود و توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی، به تهران سفر کرد، هرچند این اقدام نخستین گام حماس برای بهبود مناسبات با ایران نیست.

پیشتر در ماه میلادی جاری نیز رهبران 'گردان های عزالدین قسام' شاخه نظامی حماس از جمهوری اسلامی به خاطر تامین موشک هایی که در مقابل حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به ساکنان بی دفاع منطقه غزه استفاده شد، تقدیر و تشکر کرد.

رژیم صهیونیستی در حملات 50 روزه تابستان گذشته به غزه، بیش از دو هزار و 150 غیر نظامی فلسطینی را به شهادت رساند و بیش از یکصد هزار نفر دیگر را آواره کرد.

برکه افزود: حماس از حمایت همه کشورهای عربی یا مسلمان استقبال می کند، اما متاسفانه کشورهای عربی صرفا تماشاچی روند نظام مند 'یهودی سازی بیت القمدس' توسط صهیونیستها و توسعه شهرک سازی های غیرقانونی آنان هستند.

برکه یادآور شد که انفعال بسیاری کشورهای عربی نسبت به درخواست فلسطین مبنی بر حمایت از این ملت در مقابل تجاوزهای رژیم صهیونیستی، باعث شد که حماس از دیگر کشورهای مسلمان، نظیر ایران درخواست کمک کند.

حماس از زمان پیروزی در انتخابات سال 2007 کنترل نوار غزه را به دست گرفت و همین امر خشم رژیم صهیونیستی را برانگیخت.

حصر این منطقه توسط رژیم صهیونیستی که از همان سال آغاز شد، هرگونه ورود و خروج کالا را با محدودیت مواجه ساخته و بحران های انسانی متعددی را در غزه سبب شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار