بازدید 2625

پارلمان کوبا احیای روابط با آمریکا را تایید کرد

پارلمان کوبا به اتفاق آراء تصمیم دولت رائول کاسترو برای احیای روابط با واشنگتن را پس از پنج دهه مناسبات خصمانه، تایید کرد.
کد خبر: ۴۵۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱ 20 December 2014
پارلمان کوبا به اتفاق آراء تصمیم دولت رائول کاسترو برای احیای روابط با واشنگتن را پس از پنج دهه مناسبات خصمانه، تایید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بیش از 600 قانونگذار مجلس ملی کوبا روز جمعه به لایحه تجدید روابط حسنه با آمریکا رای مثبت دادند. این اقدام پس از آن انجام شد که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا و رائول کاسترو، همتای کوبایی وی روز چهارشنبه از بهبود روابط دو کشور خبر دادند و اوباما به تسهیل روابط اقتصادی و سفر میان دو کشور متعهد شد و در واقع به دشمنی دیرینه با هاوانا پایان داد.

با این حال رئیس‌جمهوری آمریکا با تاکید بر اینکه تحریم‌های کوبا فوراً لغو نمی‌شود، گفت: از سرگیری روابط دیپلماتیک دوجانبه نمی‌تواند یک شبه رخ دهد و رفع کامل تحریم‌ها زمان‌بر خواهد بود.

اوباما در کنفرانس خبری سالانه خود گفت: کوبا همچنان رژیمی دارد که مردمش را سرکوب می‌کند. دوست دارم که زمانی به کوبا سفر کنم اما هم‌اکنون این اقدام ممکن نیست و ما نیز نمی‌توانیم میزبان رائول کاسترو (رئیس‌جمهوری کوبا) در واشنگتن باشیم.

با این حال اوباما تاکید کرد که تغییر در سیاست‌ها باید این امکان را برای آمریکا فراهم کند تا نفوذ بیشتری بر روی هاوانا پیدا کند و اذعان کرد که 50 سال انزوا علیه کوبا کارآمد نبوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار