بازدید 5402

حداد: آمارهای علوم انسانی نگران کننده است

امروز شاهد گرایش روزافزون دانشجویان به رشته‌های علوم انسانی هستیم و این آمار محصلین نگران کننده است.
کد خبر: ۴۵۹۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷ 20 December 2014
به گزارش خبرنگار «نسیم»، غلامعلی حدادعادل در جمع روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزی عالی استان قم با تاکید بر استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه در تحقق طرح تحول علوم انسانی گفت: امروز شاهد گرایش روزافزون دانشجویان به رشته‌های علوم انسانی هستیم و این آمار محصلین نگران کننده است.

رئیس شورای تحول علوم انسانی با تاکید براینکه در شورای تحول علوم انسانی مخالف تمام دستاوردهای علوم انسانی غرب نیستیم تصریح کرد: آنچه در دانشگاه‌ها در تضاد و تعارض با آموزه‌های و مبانی دینی ما باشد موضوع تحول است؛ تحول علوم انسانی تنها با برگزاری کنفرانس و همایش محقق نمی‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید براینکه وزارت علوم نیز باید در تحول علوم انسانی با شورای تحول همکاری کامل داشته باشد، خاطرنشان کرد: وزارت علوم نیز باید برای تحول علوم انسانی نیز احساس مسئولیت کند.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات شورای تحول علوم انسانی عنوان کرد: این شورا متشکل از 21 نفر است که از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در آن حضور دارند، در این شورا 15 رشته در رأس برنامه‌ها و تحول است؛ همچنین 16 کارگروه که 15 مورد آن مربوط به دانشگاه‌ها و یک کارگروه برای آموزش پرورش است.

حدادعادل بومی سازی، اسلامی کردن علوم انسانی، روزآمدی و کارآمدی از جمله مهم‌ترین اهداف شورای تحول علوم انسانی است، خاطرنشان کرد: اگر در تحول علوم انسانی موفق نشویم انقلاب اسلامی ناقص خواهد ماند از همین رو لازم است علوم انسانی سازگار با مبانی اسلامی در دانشگاه‌ها داشته باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها