بازدید 10744

تلفات سنگین داعش در ۳ منطقه عراق

اقدام ارتش عراق برای آزادسازی مناطقی در صلاح‌الدین، الانبار و نینوا به تلفات سنگین گروه تروریستی تکفیری داعش منجر شد و در اثنای این عملیات ده‌ها تروریست عضو داعش که در میان آنان اتباع کشورهای عربی و غربی نیز دیده می‌شوند، به هلاکت رسیدند.
کد خبر: ۴۵۹۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴ 20 December 2014
اقدام ارتش عراق برای آزادسازی مناطقی در صلاح‌الدین، الانبار و نینوا به تلفات سنگین گروه تروریستی تکفیری داعش منجر شد و در اثنای این عملیات ده‌ها تروریست عضو داعش که در میان آنان اتباع کشورهای عربی و غربی نیز دیده می‌شوند، به هلاکت رسیدند.

این درحالی است که آمریکا با نمایندگان اهل تسنن عراق در شهر اربیل کنفرانسی را برای مبارزه با داعش برگزار کرده که برای مقامات عراقی سوال برانگیز بود.

به گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از شبکه الاخباریه سوریه، منابع نظامی عراقی در استان صلاح الدین اعلام کردند در حمله هوایی ارتش عراق، 14 عضو داعش در مرکز و شمال شهرستان بیجی در شمال تکریت کشته شدند و شش خودروی مجهز به تسلیحات پیشرفته آنان نیز منهدم شد. فرماندهی عملیات الانبار عراق نیز اعلام کرد در حملات هوایی نیروهای آمریکایی به بخش ورودی شهرستان القائم در غرب الانبار40 عضو گروه تروریستی داعش کشته شدند.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین در مصاحبه با شبکه سومریه نیوز گفت: در درگیری های مسلحانه و عملیات ویژه در جنوب تکریت، بیش از 31 عضو داعش از جمله مسئول بمب گذاری ها در این گروه به هلاکت رسیدند.وی افزود: نیروهای امنیتی با کمک داوطلبان مردمی با اعضای داعش در اطراف شهرستان الدجیل (120 کیلومتری جنوب تکریت) درگیر شدند و بیش از 30 عضو داعش را به هلاکت رساندند.

در همین حال منابع آگاه در عراق اعلام کردند در خشونت هایی در شهر بعقوبه 21 نفر کشته و 19 نفر دیگر زخمی شدند. این منابع افزودند: 9 نفر از اعضای داعش در حملات ائتلاف در مناطق شرقی این شهر کشته شده و سه غیرنظامی نیز در انفجار بمبی در غرب بعقوبه جان خود را از دست دادند و 9 نفر دیگر زخمی شدند.

دریک خبر دیگر اعلام شد نیروهای پیشمرگ کرد صبح دیروز حمله گروهک تروریستی داعش به منطقه سهلجی در نزدیکی سد موصل در شمال عراق را دفع کردند. به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، نیروهای پیشمرگ کرد خسارت زیادی به داعش وارد کرده و اکنون اجساد 17 داعشی از جمله یک فرمانده آنها همچنان بر زمین افتاده است.

محاصره «سنجار» شکسته شد

پیشمرگه های کرد روز پنجشنبه از شکستن محاصره سنجار خبر داده و آن را بزرگ ترین پیروزی خود در مقابل عناصر داعش معرفی کردند. به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، مسرور بارزانی، رئیس سازمان اطلاعاتی اقلیم خودگردان کردستان با تائید این خبر گفت نیروهای پیشمرگه کرد با نفوذ به مواضع داعش توانسته اند محاصره سنجار را بشکنند. هزاران شهروند ایزدی از چند ماه پیش دراین منطقه تحت محاصره و اسیر بودند. گزارش ها همچنین حاکی است که هشت روستا نیز توسط پیشمرگه های کرد آزاد و ۸۰ نفر از اعضای داعش در جریان درگیری ها کشته شده اند.خروج ایزدی ها از این کوهستان از صبح دیروز شروع شد. حمله پیشمرگه های کرد به سنجار از چهارشنبه گذشته آغاز شده بود.

نیروهای پیشمرگ همچنین اعلام کردند طی عملیات خود توانستند بیش از صد تروریست داعشی را به هلاکت برسانند. نیروهای پیشمرگ با حمایت جنگنده های ائتلاف، عملیاتی را برای بازپس گیری منطقه سنجار که داعش آن را تحت تصرف خود در آورده است، آغاز کردند. در همین حال، مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد در حملات جنگنده های ائتلاف به مواضع داعش در عراق سه نفر از سرکرده های داعش کشته شدند.

به گزارش مهر و به نقل از رویترز، جان کربی سخنگوی پنتاگون با اعلام این مطلب گفت: در حملات اخیر جنگنده ها به مواضع داعش سه فرمانده ارشد این گروه از جمله یکی از معاونان ابوبکرالبغدادی سرکرده داعش، کشته شدند. بر اساس اعلام سخنگوی پنتاگون، فرماندهان داعش که در حملات اخیر کشته شده اند، عبارتند از: عبدالباسط، حاجی موتاز و طالب الحمدونی. از سوی دیگر باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا طی تماس تلفنی با نخست وزیر عراق در جریان جدیدترین تحولات امنیتی و سیاسی عراق و پیشروی های نیروهای عراقی علیه داعش قرار گرفت. آمریکا می گوید قصد دارد نیروهای بیشتری به عراق بفرستد.

کنفرانس شکست خورده

در یک تحول دیگر مربوط به عراق، روز پنجشنبه کنفرانسی در اربیل تشکیل شد که با واکنش منفی مقامات بغداد همراه بود. به گزارش فارس، شخصیت های سیاسی عراق با انتقاد از اقدامات خودسرانه واشنگتن در این کشور تاکید کردند برگزاری چنین کنفرانسی نقشه آمریکا برای تجزیه عراق و خاورمیانه است.

دولت منطقه کردستان عراق روز پنجشنبه کنفرانس مبارزه با تروریسم و افراط گری را با حضور نمایندگان پارلمانی و دولت های محلی استان های پرتنش عراق و سفرای آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا در اربیل برگزار کرد. نکته عجیب این کنفرانس آن که «طارق الهاشمی»، معاون اسبق رئیس جمهور عراق و رافع العیساوی وزیر دارایی پیشین این کشور که دو متهم فراری هستند، از جمله حضار این کنفرانس بودند. برگزارکنندگان این کنفرانس از شخصیت های برجسته اهل تسنن استان های بغداد، کرکوک، الانبار، دیالی، صلاح الدین و نینوا برای حضور در این کنفرانس دعوت کردند و استان اربیل به عنوان محل برگزاری این کنفرانس انتخاب شده، زیرا ورود برخی از این افراد به استان های ذکر شده و همچنین شهر بغداد ممنوع شده است.

در همین رابطه « فالح الخزعلی»، نماینده ائتلاف ملی در پارلمان عراق تاکید کرد: کنفرانس اربیل با حضور رهبران و شخصیت هایی برگزار شد که تحت پیگرد دستگاه قضایی عراق هستند و معنایش این است که کردها با استقبال از افرادی همچون طارق الهاشمی، رافع العیساوی، علی حاتم السلیمان و دیگرانی که مردم الانبار، نینوا و دیگر استان های پر تنش عراق با آنها مخالفند، دستگاه قضا و قانون عراق را به سخره گرفته اند. وی افزود: آمریکایی ها و اسرائیلی ها وقتی طرح خود را در سوریه ناکام دیدند، تحرکات خود را متوجه عراق کردند.

از سوی دیگر محمود المفرجی روزنامه نگار و نویسنده عراقی هم با انتقاد از برگزاری کنفرانس اربیل گفت: ما نمی دانیم این سیاست ها ما را به کجا سوق می دهد بخصوص که آمریکا با نادیده گرفتن دولت و تسلیح کردها، قصد دارد فردا با دعوت آشکار به تجزیه عراق این کشور را نابود کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار