بازدید 9450

هشدار موشکي پکن به واشنگتن

کد خبر: ۴۵۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۲ 20 December 2014
روزنامه رسالت نوشت: آزمايش موشک قاره پيماي چين شوک تازه اي به مقامات ايالات متحده آمريکا وارد ساخته است. مقامات وزارت دفاع آمريکا اعلام کردند که چين يک موشک دوربرد را آزمايش کرد که قادر است به صورت مستقل چندين هدف را مورد اصابت قرار دهد.

اين آزمايش اولين تست موشک بالستيک بين قاره‌اي چين با کلاهک چندگانه است.پيشتر مشخص شده بود که چين به دنبال توسعه فناوري موشک با کلاهک چندگانه است که اين فناوري را در دهه 90 به صورت غيرقانوني از آمريکا به‌دست آورده بود.برآورد مي‌شود که زرادخانه هسته‌اي چين شامل 240 کلاهک بسيار بزرگ باشد. انتظار مي‌رود اين تعداد با به کارگيري فناوري کلاهک‌هاي چندگانه به شدت افزايش يابد.

اين اقدام چين، نوعي هشدار موشکي نسبت به واشنگتن محسوب مي شود. اين اقدام چين در حالي صورت مي گيردکه اسناد به دست آمده از بايگاني آژانس امنيت ملي آمريکا آشکار ساخته است که در زمان دولت‌هاي «جان اف کندي» و «ليندون جانسون» ‌روساي جمهور سال‌هاي دور آمريکا، تصميم گرفته شده بود تا تاسيسات هسته‌اي چين بمباران شود. اين تصميم به خاطر ممانعت يا تاخير انداختن در برنامه‌هاي هسته‌اي چين و ساخت جنگ افزار هسته‌اي از سوي پکن عنوان شده بود.اسناد مربوطه به اين جريان که به تاريخ 21 ژوئن 1963 برمي‌گردد در ژورنال «گلن سيبرگ» رئيس کميسيون وقت انرژي هسته‌اي سال‌هاي 1961 تا 1971، نيز ثبت شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر