بازدید 4889

احتمال لغو ممنوعیت حضور زنان در ارتش انگلیس

'مایکل فالون' وزیر دفاع انگلیس روز جمعه اظهار امیدواری کرد که ممنوعیت خدمت زنان نظامی این کشور در خط مقدم جنگ تا سال آینده میلادی و یا پس از آن لغو شود.
کد خبر: ۴۵۹۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۱ 19 December 2014
 'مایکل فالون' وزیر دفاع انگلیس روز جمعه اظهار امیدواری کرد که ممنوعیت خدمت زنان نظامی این کشور در خط مقدم جنگ تا سال آینده میلادی و یا پس از آن لغو شود.

به گزارش ایرنا، فالون در گفت وگو با شبکه رادیویی 'بی بی سی' گفت که وی خواهان پایان یافتن این ممنوعیت قانونی در ارتباط با حضور زنان در خدمت مقدم جبهه است.

وزیر دفاع انگلیس با اشاره به اینکه کارهای تحقیقاتی بر روی این مساله رو به پایان است، گفت: زنان نیز همانند مردان می توانند در زمینه مبارزه در خطوط مقدم موثر واقع شوند.

فالون افزود: تفاوت های کمی در نوع فعالیت زنان و مردان وجود دارد اما انتخاب نیروهای نظامی بایستی براساس توانایی و نه نوع جنسیت آنان صورت گیرد.

وزیر دفاع انگلیس گفت:« من امیدوارم که بتوانیم پس از کار بیشتر در مورد شیوه های آموزش و تجهیزات، ردیف های شغلی رزمی را برای زنان در سال 2016 میلادی ایجاد کنیم.

'کیون جونز ' وزیر دفاع در سایه از حزب کارگر انگلیس نیز با استقبال از لغو ممنوعیت زنان نظامی انگلیسی در خط مقدم جنگ گفته است که زنان این کشور پیشتر نیز در خط مقدم در زمینه های پزشکی، مهندسی و بخش های اطلاعاتی حضور داشته اند.

به گفته وی هم اینک نیز زنان در ارتش انگلیس می توانند در جنگ های هوایی و دریایی به عنوان خلبان و یا خدمه زیردریایی ها مشارکت مستقیم داشته باشند.

اما به رغم تمایل دولت انگلیس و احزاب سیاسی، شماری از افسران ارشد ارتش انگلیس با این نظرمخالف هستند که از آن جمله می توان به ژنرال 'پاتریک کوردینگلی'، سرهنگ 'ریچاد کمپ' و نیز سرگرد 'جودیت وب' اشاره کرد.

ژنرال 'پاتریک کوردینگلی'فرمانده پیشین یک تیپ رزمی ارتش انگلیس معروف به 'موش های بیابان ' در واکنش به این تصمیم دولت کامرون گفته است که این حرکت می تواند اشتباه باشد.

وی در گفت وگو با روزنامه 'دیلی میل' گفت: این حرکت، ناشی از یک انگیزه سیاسی است و فکر می کنم انجام آن در نیروهای مسلح انگلیس اشتباه باشد.

این نظامی انگلیسی گفت: من می دانم از جنبه سیاسی می تواند یک اقدام خوب به نظر برسد اما از جنبه دیگر، وضعیت عملی زنان در گروه های مسلح و پیاده نظام نبایستی از نظر دور داشت.

سرهنگ 'ریچاد کمپ' یک فرمانده پیشین ارتش انگلیس در افغانستان نیز گفته است زنان فاقد غریزه لازم برای کشتن در جنگ های تن به تن و نزدیک هستند.

خانم 'جودیت وب' سرگرد سابق ارتش انگلیس نیز دراین خصوص عنوان کرده است : من به برابری زن و مرد اعتقاد دارم اما ما در عرصه جسمی متفاوت هستیم .

از سوی دیگر ژنرال ' 'جان نیکلاس هوفتون'' فرمانده ارتش انگلیس گفته است: باید مسوول بود. انجام دادن تحقیقات درباره خطرهای روانی اساسی است تا مطمئن شویم ماموریت های رزمی برای سلامت نظامیان زن مضر نیست.»

براساس قوانین موجود، زنان در ارتش انگلیس مجاز هستند در جبهه حضور یابند اما نمی توانند در ماموریت های تماس با دشمن مشارکت کنند.

این مقررات در واقع زنان را از پیاده نظام و همه یگان های مسلحی که ممکن است آنان را در وضعیت رزمی نزدیک قرار دهد ، کنار می گذارد.

درهمین حال شماری از زنان در نیروی هوایی انگلیس خلبان هستند و در عملیات در عراق مشارکت دارند ضمن اینکه از اوایل سال جاری میلادی ممنوعیت خدمت زنان برای حضور در زیر دریایی ها این کشور لغو شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس