بازدید 74427
ادعاهای بزرگی که منجر به جدل کلامی شد؛

سینمای ایران مدیون «باند شریفی‌نیا» است؟!

به دلیل نبود تاریخچه شفاف درباره سوابق سینماگران و همچنین ‌مجموعه اطلاعات دقیقی از آن‌ها، چنین ادعاهایی در سال‌های دور بسیار بیش از این‌ها مطرح خواهد شد و بسیاری سینمای ایران را مدیون خود خواهند دانست؛ اتفاقی که تنها راه جلوگیری از وقوعش، تلاش برای جمع‌آوری تاریخ شفاهی سینمای ایران است.‌
کد خبر: ۴۵۹۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰ 20 December 2014
اظهارات تازه محمدرضا شریفی‌نیا درباره کشف چهره‌های برجسته سینمای ایران با واکنش‌هایی همراه بوده است؛ واکنش‌هایی که جدی‌ترین آن‌ها از سوی پرویز پرستویی مطرح شد؛ اما آیا آن گونه که شریفی‌نیا مدعی شده، او نقشی مؤثر در بسیاری از پروژه‌های مهم سینمای ایران داشته و آنچه خود نیز از آن به ‌«باند شریفی‌نیا» یاد می‌کند، برای سینمای ایران اثر مثبت داشته است؟

به گزارش «تابناک»، محمدرضا شریفی‌نیا با نقش «ولید» در سریال امام علی (ع) ساخته داو‌د میرباقری مقابل دوربین رفت و پس از آن با «آدم برفی» اثر داو‌د میرباقری (۷۳)، «پری» ساخته داریوش مهرجویی (۷۳)، «برج مینو» اثر ابراهیم حاتمی (۷۴) و «لیلا» اثر داریوش مهرجویی (۷۵) موقعیتی تثبیت شده در سینمای ایران یافت و این وضعیت به جایی رسید که او سالیانه با چندین پیشنهاد مواجه بود و دهه هشتاد برای شریفی‌نیا به دوران اوج بازیگری‌اش بدل شد.

شریفی‌نیا که روزگاری از چهره‌ محبوبی برخوردار بود، آهسته آهسته سراغ فضایی رفت که به جایگاهش آسیب زد، ولی او را به چهره‌ای پرکار بدل کرد. او در سال ۸۱ در سه فیلم سینمایی، سال ۸۲ در سه فیلم، سال ۸۳ در سه فیلم، سال ۸۵ در شش فیلم، سال ۸۶ در سه فیلم، سال ۸۷ در چهار فیلم، سال ۸۹ در یک فیلم و سال ۹۰ در پنج فیلم نقش‌آفرینی کرد و این‌ها به جز ۹ مجموعه تلویزیونی است که در این یک دهه در آن به عنوان بازیگر حضور داشت.

اما چگونه شریفی‌نیا به اندازه یک عمر حضور مؤثر یک بازیگر در سینما، در یک دهه نقش آفرینی کرد و چه شد ‌در سراشیبی قرار گرفت؟ پاسخ را باید در راهی جست که شریفی‌نیا در پیش گرفت و گمانه‌هایی که با گذشت این سال‌ها، اکنون او به صراحت تأیید می‌کند؛ اما نوع روایتش و گزاره‌هایی که مطرح کرده، یک به یک تکذیب شده است. در دهه هشتاد، این موضوع که شریفی‌نیا برای پروژه‌ها‌ بازیگر انتخاب می‌کند و در مقابل یک نقش برای خود برمی‌دارد، بسیار پررنگ بود.

سینمای ایران مدیون «باند شریفی‌نیا» است؟!

او در این ارتباط به بانی فیلم گفته است: «من چه کسی را به سینما معرفی کردم که بد بوده؟ لیلا حاتمی را برای بازی در فیلم «لیلا» انتخاب کردم که جایزه‌اش را گرفت. علی مصفا برای بازی در «پری» جایزه گرفت. خسرو شکیبایی را برای بازی در «سالاد فصل» انتخاب کردم که جایزه‌اش را گرفت. بهرام رادان برای «سنتوری» جایزه گرفت و ... مگر مترو معیار ما برای بهترین‌ها جایزه نیست؟ خب کسانی که من معرفی کردم که اکثرشان جایزه گرفتند. کدام باند؟ سریال «کیف انگلیسی» و سریال «کلاه پهلوی» تعداد زیادی بازیگر دارند که با هم یکی نیستند. بله ممکن است من با ۱۰ درصد بازیگران سینما کار نکرده باشم که یا موقعیت شان به نقش‌هایی که من کار می‌کردم نمی‌خورد یا اخلاق و رفتارشان با گروه کاری ما سنخیت نداشته. این که ناراحتی ندارد».

او اما لیست را همین جا نمی‌بندد و چنین ادامه می‌دهد: «من کسانی را که حس می‌کنم در جایگاهشان درست هستند، ‌انتخاب می‌کنم. مثلا ویشکا آسایش را برای سریال «امام علی (ع)» انتخاب کردم. مگر بد بود؟ فرهاد اصلانی در تئاتر «گرگ و میش» با ما کار می‌کرد، ایشان را برای نقش یزید به داود میرباقری معرفی کردم و تا به امروز هم همچنان در کارها مختلف با هم کار می‌کنند. مگر بد انتخاب کردم؟ همین طور حسن پورشیرازی را برای «مهمان مامان» و پارسا پیروزفر را برای «پری» و «نقاب» معرفی کردم؛ بد بودند؟‌

حسن پورشیرازی که کاندیدای بهترین بازیگر برای «مهمان مامان» شد. حالا اگر این نامش باند باشد بسیار خوشحالم که در این باند کسانی انتخاب شده‌اند که هرگاه در جایگاهشان قرار می‌گیرند صاحب بهترین جوایز می‌شوند. خیلی نقش‌ها بوده که دوست داشتم بازی کنم. مثلا نقش آقای پرویز پرستویی در «مارمولک». این نقش در ابتدا به من پیشنهاد شد اما چون کار عقب افتاد سر کار دیگری رفتم و نتوانستم آن را بازی کنم. آقای پرستویی بسیار نقش روحانی را خوب بازی کردند، اما من بعدا افسوس خوردم که چرا نتوانستم آن را بازی کنم‌
».

مجموعه این ادعاها طبیعتاً با واکنش‌های گسترده‌ای همراه می‌شود که بخشی از آن را در چند روز اخیر شاهد بوده‌ایم و بخشی دیگر نیز به مرور مطرح می‌شود؛ اما به هر حال شریفی نیا روایت خودش را آن گونه که دوست داشته، بیان کرده و بخشی از این روایت نیز هرچند صحیح نیست، به گونه‌ای دیگر بیان شده است.

سینمای ایران مدیون «باند شریفی‌نیا» است؟!

به عنوان نمونه، محمدرضا گلزار درباره انتخاب پارسا پیروزفر به عنوان بازیگر «مهمان مامان» فیلم مهم داریوش مهجویی، گفته بود: «ما سه‌ تا می‌رفتیم و دورخوانی‌ها را با آقای مهرجویی انجام می‌دادیم. امین که زنگ زد ،گفتم: «امین به من زنگ نزدند‌». گفت: «یعنی چی؟ به من امروز زنگ زدند دورخوانی بروم، حتماً تو امروز نیستی‌». امین رفت و آمد گفت: «رضا، پارسا آن‌جا بود‌». گفتم: «عجب کار غیرحرفه‌ای! یعنی چی؟ لباس‌های من آن‌جاست...» خیلی به‌م برخورد. گفتم: «لباس‌های من رو بگیر بیار‌». گفت: «حالا بیا صحبت کن‌». گفتم: «اصلاً حرف نزن. فقط لباس‌های من رو بگیر‌».

گلزار ادامه ماجرا را این طور تعریف می‌کند: «بعداً آقای مهرجویی به امین گفته بوده که رفیقت خیلی کار بدی کرد که یک‌دفعه گفت نمی‌آیم. امین هم می‌گوید یعنی چی؟! آقای مهرجویی هم گفته آقای شریفی‌نیا آمده گفته رضا گلزار گفته من نمی‌آیم. آقای مهرجویی هم گفته حالا ما چه کنیم؟ ما همه تمرین‌هایمان را با رضا کردیم. آقای شریفی‌نیا هم گفته مشکلی نیست من یک نفر را دارم آماده است، پارسا پیروزفر، هر وقت بگویید می آورمش سر صحنه. بعد آقای مهرجویی هم گفته بگویید بیاید. امین زنگ زده به آقای شریفی‌نیا که چرا؟ چی شده؟ چرا با رضا گلزار چنین رفتاری کردی؟ آقای شریفی‌نیا هم گفته چرا رفته سر فیلم "کما" و ته‌ریشش را زده و به من نگفته باید حتماً به من می‌گفت و با من هماهنگ می‌کرد...».

ویشگا آسایش نیز پیش از این ‌درباره حضورش در نقش قطام در رسال امام علی که او را در تلویزیون و سینما برجسته کرد، گفته بود: «آقای شریفی نیا نخستین نفر بودند که من را دیدند و به دایی ام مازیار پرتو (سینماگر) گفتند خواهرزاده ات را برای تست بیاور. من در حال گرفتن ویزا و رفتن به لندن بودم. دایی ام مخالف بود و اصلا دوست نداشت کسی از فامیل در سینما باشد. او گفت من در حال رفتن هستم و اصلا بازیگری نمی دانم. اصرار آقای شریفی نیا موجب شد دایی پیشنهاد تست گریم را به من بدهد. دو دختر دیگر همزمان گریم بودند و از هر سه ما عکس انداختند و چند روز بعد گفتند آقای میرباقری از روی عکس ها من را انتخاب کرده است. هفته اول تست بازیگری بود که من در جریان نبودم‌».

اما تندترین واکنش نسبت به گفته‌های اخیر شریفی‌نیا توسط پرویز پرستویی رسانه‌ای شد. پرستویی با اشاره به صحبت‌های شریفی‌نیا پیرامون اینکه نقش رضا مارمولک برای اولین بار به او پیشنهاد شده، گفته است: «...چیزی که آزارم می‌دهد خلاف واقع‌گویی است. کاملا مطمئنم منوچهر محمدی تهیه‌کننده «مارمولک» که فیلمنامه از طرح ایشان شکل گرفت، پیشنهاد این نقش را به کسی نداده و از همان ابتدا که فکر این فیلم را مطرح کرد، نقش رضا مارمولک را به من پیشنهاد داد؛ زمانی که حتی نه نویسنده و نه کارگردان انتخاب شده بود. خوشبختانه در ‌46 سال بازیگری که هیچ ادعایی هم در کارم ندارم، جایگزین کسی نبوده‌ام‌».

سینمای ایران مدیون «باند شریفی‌نیا» است؟!

پرستویی با بیان اینکه اگر این گفته‌ها از سوی شخص دیگری مطرح می‌شد، جواب نمی‌داده است، اظهار کرد: «همیشه گفته‌ام جایی که شریفی‌نیا باشد حضور پیدا نمی‌کنم. حتی اگر بفهمم نقشی قبل از من به او پیشنهاد شده باشد، قطعا قبول نمی‌کنم، هدفی که سال‌ها دنبال کرده‌ام. برنامه «هفت» بارها من را برای حضور در استودیو دعوت کرده است و یکی از دلایل اصلی‌ که نپذیرفتم، نشستن ایشان بر روی آن صندلی است. متأسفانه آنقدر اعتماد به نفس دارد که هر چه به ذهنش می‌آید، می‌گوید‌».

اگر شریفی‌نیا روزگاری مجموعه‌ای از بازیگران را در اطرافش داشت که تعبیر «باند» از آن می‌شد، با اتفاقاتی که در چند سال اخیر برای او رخ داد، تنها ذکر این خاطرات ـ آن هم به صورت ناقص ـ برای او ‌مانده و همین شکستن سکوت این بازیگر نشان می‌دهد، دوران طلایی‌اش به پایان رسیده است. هنوز وقتی شریفی نیا به کاخ جشنواره فجر می‌آید، بازیگران بسیاری سراغش می‌آیند و بعضی با کنایه از همکاری با او در پروژه‌های آینده سخن می‌گویند؛ اما ظاهراً او تمام شده و تعداد آثاری که او در این سه سال اخیر بازی کرده، مؤید همین موضوع است.

با این حال آنچه از سرنوشت شریفی‌نیا و کارنامه سینمایی‌اش پراهمیت‌تر است، ادعای مطرح ‌از سوی او درباره نقش مؤثرش در شکل گرفتن و ثبت برخی از بهترین فیلم‌ها و بهترین نقش‌ها در سینمای ایران است، تا جایی که حتی انتخاب خسرو شکیبایی برای سالاد فصل را زنده نیست نیز انتخاب او می‌شود و البته شکیبایی بر خلاف پرستویی در قید حیات نیست که بتواند از خود دفاع کند.

واقعیت این است که به دلیل نبود تاریخچه شفاف درباره سوابق سینماگران و همچنین یک مجموعه اطلاعات دقیق از آن‌ها، چنین ادعاهایی در سال‌های دور بسیار بیش از این‌ها مطرح خواهد شد و بسیاری سینمای ایران را مدیون خود خواهند دانست؛ اتفاقی که تنها راه جلوگیری از وقوعش، تلاش برای جمع آوری تاریخ شفاهی سینمای ایران است، ولی آیا در وضعیت کنونی سینما، اساساً چنین دغدغه‌هایی در اولویت قرار می‌گیرند و تاریخ سینمای ایران در آینده با قرائت‌های مختلف در دسترس خواهد بود که از تقاطع این روایت‌ها، به واقعیت‌های تاریخی در این حوزه پی برد؟
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۱۲۲
آقای شریفی نیا لطفا استاد پرستویی را با خودت مقایسه نکن و خودت را هم رده اساتید قلمداد نکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
یشاید بازی آقای شریفی نیا در حد و اندازه بازیگران مطرح نباشد ولی انتخاب بازیگر ایشان حرف اول را میزند .
اگر توجه کنید اکثر فیلمهایی که ایشان انتخاب بازیگر را انجام داده اند فیلمهای خوبی از آب در آمده است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
شما فیلم خوب رو تعریف کن بعد نظر بده جناب ناشناس
sami
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
ناشناس اول
خخخخخخخ
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
فرق استاد پرستویی و جناب شریفی نیا آنجا مشخص میشود که استاد پرستویی با هزینه خودش و بالا و پایین کردن ها و مشقات بسیار به کمک یک جانباز می رود تا برای درمانش مسئولین اقدام کنند. و در نقطه مقابل آقای شریفی نیا برای گرفتن عکس یادگاری در جام جهانی برزیل با خانم های نابازیگر له له می زند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
از فروش میلیاردی فیلم های آقای شریفی نیا میشه پی به محبوبیت ایشان نزد مردم پی برد.
sami
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
این منفی های که مردم میزنن پس چیه نکنه همه مثبت زدنو ما نمی بینیم
پرویز پرستویی شرف سینمای ایران است ولی متاسفانه آقای شریفی نیا ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
شما هم نخود هر آش ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
شما عدسی عزیزم نخود هم نیستی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
ناشناس 12:51
چرا می سوزی ؟؟؟؟
متنفر از ناشناسِ بیکار
| United States |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
واقعیت بدجوری داره داره اذیتت می کنه. حب چرا نمی ری سَرِت رو بکوبی به دیوار هم خودت راحت شی هم یه ملت رو خوشحال کنی.
دوستدار ایران
| United States |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
این آقای نسبتا محترم( شریفی نیا ی ...) انقدر تو مشاوره دادن استاده که رابرت دنیرو هم با اجازه این نقش های پیشنهادی رو قبول می کنه....
مه شید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
دقت کنین این مخالف به اسم ناشناس تو یه ساعت یه تاریخ برای همه جواب گذاشته ...
درود بر استاد پرويز خان پرستويي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
و خداحافظ شما
آقاي شريفي نيا
خيلي اعتماد به سقفتان ! ماشاءالله بالاست!...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
بالاترش هم داریم !
lجوابش سادس!یه نظر سنجی بزارین بینین آقای پرستویی چقدر محبوبه آقای شریفی نیا چقدر؟!درود بر پرویز پرستویی مرد با شرف سینمای ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
مثبت و منفي ها خودش نظر سنجي است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
ما کثل شما بیکار نیستیم که برای موضوع پیش پا افتاده ای مثل سینما، نظرسنجی کنیم !
وقتی ... انتخاب بازیگر از کوچه شریفی نیا رد میشه این ادعاها که چیزی نیست .

فردا خواهند گفت سینمای ایران یعنی شریفی نیا .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
ای که از کوچه محمدرضا میگذری
بر حذر باش که آبرو میبرد از تو دیوارش !
یعنی کلا خدا نکنه ما ایرانیارو جو بگیره ...
.
.
یه مدت بود که همین دوستان خودشان را سوپراستار معرفی می‌کردند که استاد فراستی به واقع جواب کوبنده‌ای داد و گفت که سوپراستار کسانی مثل آرنولد، جت‌لی و ... هستند که در تمام دنیا شناخته شده اند نه معدود بازیگرانی ایرانی که در کشور خودشان هم به زور... بازیگر شده اند... واقعا کدامیک از دختران آقای شریفی‌نیا سینمای حرفه‌ای یا حتی نیمه‌حرفه‌ای آموخته‌اند...؟!؟!؟!؟!؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
استاد فراستی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خیلی خنده دار بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
شما به دختر مردم چیکار داری؟
مری دیگه چه اسمیه برای خودت انتخاب کردی؟ منظورت همون مراده؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
فراستی همونه که میگه من مخالفم؟
چرا علیه شریفی نیا جبهه گرفته اید مگه گفته من اونا رو هنرپیشه کردم
بنده خدا میگه برای فلان نقش اونا رو پیشنهاد کردم و در بسیاری از فیلم ها هم می بینیم که نوشته شده " انتخاب بازیگران توسط شریفی نیا"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
تو دیگه چی میگی این وسط؟
بابا حق شریفی نیا تو این سینما خورده شده این اقا الان باید تو هالیوود به اسپیلبرگ مشاوره میداد و با رابرت دنیرو و الپاچینو رو فرش قرمز قدم میزد بعدم میرفت جشنواره کن فرانسه کنار ژراژ دپاردیو و الن دلون روی صندلی داوری جشنواره کن مینشست تازه میگن چارلی چاپلین هنگام مرگش به اطرافیانش گفته بزرگ مردی در سینمای دنیا از ایران ظهور خواهد کرد که مرد خیلی شریفی میباشد
پاسخ ها
محمد جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
که مرد خیلی شریفی میباشد
خیلی باحال بود
البته اقای شریفی نیا نقشهای مهم وخوبی بازی میکند ولی درخت پربار سر به زمین فرود میاورد نه بالا
نظر سنجی د رمورد آقای پرستویی با آقای شریفی نیا. یعنی نتیجه از همین الان مشخص نیست. یعنی اصلا حیف نیست برای محک زدن محبوبیت آقای پرستویی اون رو با یه آقایی به اسم شریفی نیا مقایسه کنیم.............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
صد آفرين دلم خنك شد رفيق
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
البته نیازی به نظر سنجی نیس ...
این کامنتا خودشون نتیجه رو با این مثبت و منفیا می ده...
نىکا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
واقعا راست گفتى شان اقاى پرستوىى خىلى بالاتر از اىنهاست
جفتشون از نوابغ سینمای ایران هستند و به اندازه خودشون محبوب. امیدوارم سوء تفاهم پیش اومده حل شه
پاسخ ها
آریو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
شریفی نیا!!!!؟؟؟؟ نابغه!!!؟؟؟...
اقای شریفی نیا اگه منو با خودت برده بودی برزیل صفا سیتی الان من شدیدا ازت دفاع میکردم.!!!!!
من به عنوان یه آدم بی طرف از این بیانات آقای پرستویی شرمم اومد.واقعا فکر میکنه کیه؟
پاسخ ها
سعید
| Luxembourg |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
بقول یکی از کامنتهای بالا آقای پرستویی شرف سینمای ایرانه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
بی طرف؟ !! هر هر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
آقای پرویز پرستویی ...
نمی شناسیش ؟
ناشناس
| United States |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
معلومه خیلی بی طرفی....!!!
آنتونی کووین را هم برای فیلم محمد رسول الله با اجازه جناب شریفی نیا بازی دادند.اگر موافقت حضرتشان نبود این کار غیر ممکن بود شدنی باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
شک داری واقعا؟!
کافی شما به نقشهای تکراری که آقای شریفی نیا مدام دارند تکرار میکنن که عموما شخصی است که دور و بر خانمها می چرخه نگاه کنید کل قضیه دستتون میاد.
هر چی باشه ایشون برای همه نقش انتخاب کردن لابد این نقش رو هم دوست دارند که دائم روش تاکید دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
شما هم مثل اینکه دوست داریا !!
حقیقتا بازی آقای شریفی نیا در سریال امام علی بسیار ماندگار و برجسته بود و جناب آقای پرستویی که قله بازیگری سینمای ایران هستند همه قابل احترام هستند هر چند رفتار سالهای اخیر آقای شریفی نیا بی تاثیر در روند افول ایشان نیست.
بعضیها معروفند بعضیها محبوب.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
بعضیها هم بیکار !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
بعضیا هم درمونده و سوزان ...
متاسفانه در سینمای ایران چند سالی است که موضوع اتخاب هنرپیشه باب شده است واقعا برای کارگردان و فیلمنامه نویسی که نمتونند در موقع نوشتن فیلمنامه کسی را انتخاب کنند متاسفم تو هیچ جای دنیا همچین چیزی وجود نداره و همین امر پیش میره به سمت باند بازی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
چه کامنت تأسف باری. اشکم در اومد.
حاج پرويز كارش درسته، درود بر پرستويي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
چقدر هم که حاجی با پرویز جور در میاد!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
این نمکدون چی میگه زیر هر پستی یه نظر میذاره
بسلامتی بچه های پایین شهر هرچند برن اون بالا بالاهای شهر مرام شون عوض نمیشه مخلص پرویز خان هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
چی به تو میرسه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
نکنه با طرفداری از شریفی نیا چیزی به تو رسیده ؟
ایشون مرد هزار چهره سینمای ایران هستن!
اسم پرستویی که میاد، تنم میلرزه.غیرت و مردانگی این مرد در نقش هاش دیونم میکنه ولی اسم شزیفی نیا که میاد، یاد... می افتم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
وااااااااااااای.
نگو که سکته کردم.
بیگیر منوووووووووووو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
وای خانم /آقا ... با این جور کامنت زدنات ما سکته می زنیما!!!!!!!!
آقای شریفی نیا لطفا خودت را با استاد پرویز پرستویی مقایسه نکن تو به گرد پای پرستویی هم نمیرسی
وای ترسیدم!
آقا سینما رو من آوردم تو این مملکت ها
یکدفعه کسی به اسم خودش نزنه!!
آقاي شريفي‌نيا كمي به استادان خود احترام بگذار هنر هنرمند فروتني است.
درود بر محمد رضا شریفی نیا واین استعداد یاب به تمام معنا
آقا استعداد یابه مگه جرمه به نظر من بازیگر خیلی خوبی هم هست.
ما ارادتمند داش محمد هم هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
تو هم یه ... بدتر از اون ....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
باش
ياسر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
باش تا اموراتت بگذره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
آفرین .... آفرین....
اسمتم می نوشتی ... شاید فردا پس فردا واست یه نقشی آماده کردم !!!!!!!!!!!
شریفی نیا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
بیخودی .... نکن. نقشها تقسیم شده!
بنظرم دوستان با کینه و بغض اظهارنظر می کنن. مقایسه آقای پرستویی و شریفی نیا کار درستی نیست چون هرکدام در نقش خودشان در ذهن ما هستند و بلحاظ فردی ویژگی ها و سوابق خودشان را دارند اما اگر با ملاک هنر و انصاف قضاوت کنیم هر دوی این بزرگواران نقش های به یادماندنی و جاودانه ای را رقم زده اند. اینکه چه کسی نقشی را پذیرفته یا رد کرده یا اول کی دوم کی مطلب مهمی نیست. مطمدن باشید اگر قرار بود آقای پرستونی نقش ولید را بازی کند همانقدر زیبا میشد که اگر قرار بود آقای شریفی نیا نقش رضا مارمولک را.
پاسخ ها
جابر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
قبول ندارم.در نظر بگير آقاي شريفي نيا يا بدل ايشون با اون شكم ميخواست سكانس بالا رفتن از ديوار براي نجات اون خانم جوان رو اجرا كنه . چه افتضاحي ميشد.
هر فیلمی یک نفر مسئول انتخاب بازیگر دارد. شاید منظور آقای شریفی نیا معرفی بازیگران برای هر فیلم با توجه به این مسئولیت باشد. چون در تیتراژ خیلی از فیلمها دیده شده که انتخاب بازیگر به عهده ایشان بوده. شاید.
همين امروز پيامكي از ديار باقي آمده با امضاي جمعي از هنرمندان كه نوشتند همه اسناد اينجا مشهود است و اين ... گولش رو نخوريد!!! اسامي امضا كنندگان: خسرو شكيبايي - انوشيروان ارجمند - جميله شيخي - حميد سمندريان و 250 نفر از مرحومين محترم ديگر.
حرف باد هوا است . اگر اینجوری پس من هم نقشم رو در سینمای ایران رو می کنم:
انتخاب ... برای قیصر
انتخاب ... برای هامون
انتخاب ... برای گاو
انتخاب ... برای م مثل مادر
انتخاب ... برای مجموعه دروغ ها
انتخاب ... برای جدایی من بازگر در اسکار تولید می کنم
اصلا من خدای سینمایم
به همه شماچه؟
ای کاش و ای کاش وایکاش، تا زمانی که بزرگان سینمای ایران همچون آقایان انتظامی و مشایخی ، نصیریان ، ملک مطیعی و ..... در قید حیات هستند، تاریخ شفاهی سینمای ایران توسط یکی از کارگردانان به نام و مورد وثوق همه طراحی وتهیه میشد. یعنی با این همه ادعای رسانه ای از شبکه هایی مثل من وتو که تاریخ شفاهی موسیقی ایران (درست یا غلط) را میسازند کمتریم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
از کی تا حالا ملک مطیعی جرء بزرگانه؟؟؟
البته شکمش کمیییی بزرگ شده ولی خودش..
مدت ها بود همه منتظر پاسخگویی یک فرد موجه به رفتارهای آقای شریفی نیا بودند.دست آقای پرستویی درد نکنه.
جو گیرا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
جوابت یکمی بالا به رنگه قرمزه .... یکمی دقت کنی می بینی ...
مطمئناً استاد مشایخی, نصیریان، کشاورز و ... راایشان به سینما و... معرفی کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
پ ن پ
خودشون با استعداد فراوونشون وارد شدند !
فوتبال، موسيقي، سينما در ايران جز هزينه چيزي ندارد.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
یعنی حرفتو باید طلا گرفت.
راستی تو که حرف نزدی. نوشتی!
حیف ....................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
حیف از من؟
ما ببينده ها بايد نظر بدهيم اگر ما نباشيم اينها براي كي ميخواهند بازي كنند نظر ما ببينده ها اين است اقاي شريفي وخانواده لطفا دست از سر سينما وتلويزيون بر داريد متشكر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
کی گفت شما نظر بدی؟!
آقاي شريفي‌نيا كمي به استادان خود احترام بگذار هنر هنرمند فروتني است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
با تشکر از استاد اخلاق محترم !
آقاي شريفي‌نيا كمي به استادان خود احترام بگذار هنر هنرمند فروتني است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
یه بار گفتی ما هم تشکر کردیم. تا یه چیز دیگه نگفتم برو بخواب.
اگر روش میشد میگفت فیلم دختر لر مدیون زحمات منه
به نظر من استاد شریفی نیا بسیار عالی هستند. استاد شریفی نیا حق بزرگی به گردن سینما دارد. سینمای دهه ی هشتاد و نود مدیون شریفی نیا هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
نظر شما اصلا مهم نیست.
متا سفانه چهره هايي در رسانه هاي ملي بعنوان هنر مند و هنر پيشه به مردم معرفي ميگردندكه اساسا" شايسته نيستند از استاد پرستويي بخاطر روشنگري واگاهي دادن بسيار متشكرم
مگه ايران سينما براش مونده؟
آقاى اخراجيهاى٣،٢،١ در حد و اندازه استاد پرستويى نيست
طرح تخریب شریفی نیا !!
کاری به شریفی نیا و کارهاش و حرف هایی که زده ندارم و حتی به درستی و غلط بودنش!
بحثم نحوه ی تحلیل شما در مورد این کاراکتر هست که متاسفانه بوی تخریب و یک جانبه گرایی میده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
بایدم تخریب بشه یک همچین آدمی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
ببخشید اشتباه منفی دادم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
شما هم کامنتت بوهای مشکوکی میده! واقعا اسمت بابکه؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
وا !!!!!!!!!!!!!
شریفی نیا = کلارک گیبل
راستی نگفتید " جان وین " رو کی انتخاب کرد !
یعنی کارگردان کشک!نظر استاد مهمه بله.
بعنوان يک هم وطن شما که درس سينما مي خوانم و فيلم زياد مي بينم بايد بگويم آقاي شريفي نيا سطح سينماي ما پايين آورده اند. همه چيز جايزه نيست. جايزه معيار نيست .تمام کارهاي حاتمي کيا معيار سينماي ايران است.حالا خودتان شريفي نيا را با حاتمي و استاد پرستويي مقايسه کنيد!!!
عصر بخير
اینجاست که مجلات فیلم و سینما جاشون خالی است که با مصاحبه های مکرر این مسایل را حتی گاهی قبل از اکران فیلم مطرح میکنند
این ناشناس چطور زیر همه کامنتها آنقدر چرندیات نوشته بعد همشو هم تابناک منتشر کرده
ناشناس که حالش خوب نیس شما خوبی تابناک؟
زنده بادپرویزپرستویی مرد پاک صادق وبی تکبر
آقاى شريفى نيا با اينهمه ادعا
پس اصغر فرهادى چى بگه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
اصغر فرهادی شاگرد شریفی نیا بوده!!! همه شاگرد ایشون بودن
درود بر استاد ارجمند وگرانقدر اقای پرستویی
باز هم موردی در مورد هنرمندان پیش اومد . ملت رو جو گرفت شروع کردن به توهین و قضاوت . خدایا کی فرهنگ ما درست میشه؟
بله, این آقا اصلآ بنیان گذار سینمای ایران هستند. حتا کارگردان های مطرح دنیا مانند Steven Spielberg با ایشون قبل از ساختن هر فیلم مشاوره میکنن.
حالا من کار ندارم کی راست میگه کی دروغ اما اقای شریفی نیا جان من تو با اون هیکلت میتونستی تو سکانس بالا رفتن از دیوار تو فیلم مارمولک بازی کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
استاد پرستویی تا ابد در قلب ماست مشهور نه محبوب قلبهاست هنرمند واقعی دور از ادعا و غرور
پرستوئی وکیانیان شرف سینمای ایران اما.........
در لفافه گفتی
-آهسته آهسته سراغ فضایی رفت که به جایگاهش آسیب زد، ولی او را به چهره‌ای پرکار بدل کرد-
البته پیامش خیلی روشن بود
آقای شریفی نیا
نه یا
نه یا که پرویز خان هست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار