بازدید 2373

الزامات قانونی اجرایی شدن شناسنامه فنی ملکی

کد خبر: ۴۵۹۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹ 19 December 2014
دکتر غفرانی، رییس نظام مهندسی ساختمان تهران در حاشیه دومین همایش شناسنامه فنی ملکی، ضمن اشاره به الزامات قانونی موجود برای ایجاد شناسنامه فنی ملکی گفت: الزام قانونی برای ایجاد شناسنامه فنی وجود دارد، اما الزام به تنهایی کافی نیست.قانون از همان زمان که توسط دولت مصوب میشود الزام است اما اینکه قانون اجرا نشده ، مشکل از اینجا شروع میشود.دولت باید اجرای آن را تضمین کند.در دولتهای گذشته و کنونی این  وزارت مسکن و شهرسازی سابق و راه و شهرسازی کنونی است که باید ضمانت اجرای آن را پیگیری کند و موانع را از سر راه آن بردارد.

به گزارش تابناک ایشان بیان داشتند: توسط کمیسیون اصل 90 مجلس نیز در راستای عدم تمکین بخشهایی که به قانون تمکین نمیکنند هم می توان پیگیری کرد.ولی به طور کلی معتقدم که اگر شهرداری ها همراهی و همسویی داشته باشند با اجرای قانون، بحث شناسنامه فنی ملکی خیلی راحت تر در کشور قابل اجرا خواهد بود، لذا یکی از فاکتور های تاثیر گذار در بحث اجرا یا عملیاتی شدن تهیه شناسنامه فنی ملکی را حوزه های مدیریت شهری میدانم.

وی در پایان ضمن تاکید بر هم افزایی بین سازمانها گفت: دستیابی به شناسنامه فنی ملکی نیازمند یک همسویی با همه دست اندر کاران و ذی نفعان است، یعنی کسانی که میل دارند این سرمایه های ملی به درستی ، فنی و با کیفیت ساخته شوند. همه باید کمک کنند اعم از حوزه های مدیریت شهری، شوراهای اسلامی شهر ها ، نظامات مهندسی، وزارت راه و شهر سازی و ادارات کل استانها و مردم. این چند وجه باید با یکدیگر هماهنگی، همسویی و همراهی داشته باشند تا شناسنامه فنی ملکی عملیاتی شود و این به نفع همه مردم است. به نفع سرمایه های کشور است و اگر چنین اتفاقی بیفتد ما شاهد صدور شناسنامه فنی برای ساختمانهای که در حال ساخت اند یا  در آینده ساخته خواهند شد، خواهیم بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی