بازدید 4272

۵۳ نفر قربانی سوءمصرف الکل در ۷ ماه

مسئول امور آزمایشگاه‌های سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: ۵۳ تن به دلیل سوء مصرف الکل طی هفت ماه اخیر جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۴۵۹۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷ 19 December 2014
مسئول امور آزمایشگاه‌های سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: ۵۳ تن به دلیل سوء مصرف الکل طی هفت ماه اخیر جان خود را از دست دادند.

کامبیز سلطانی نژاد، در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: این میزان فوت در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل 1 / 31 درصد کاهش داشته است.

وی اظهار کرد: از آنجا که سوء مصرف و اعتیاد الکل در مصرف کننده با بروز اختلالات روانی همراه است، این موضوع می‌تواند زمینه ساز ایجاد بسیاری از حوادث و جرایم مانند سوانح رانندگی، حوادث کار، نزاع‌ها و سایر آسیب‌های اجتماعی در کشور شود.

سلطانی نژاد ، اختلال در قضاوت و نیز تأخیر در بروز واکنش‌های مناسب و بهنگام را از موارد اختلالات روانی در معتادان به الکل عنوان کرد و گفت: به همین علت است که مصرف مشروبات الکلی زمینه ساز بسیاری از حوادث و نزاع‌های خیابانی به شمار می‌آید.

مسئول امور آزمایشگاه‌های سازمان پزشکی قانونی، مصرف مشروبات الکلی در کشور را با پدیده سوء مصرف و اعتیاد به الکل همراه دانست که سبب گسترش اعتیاد و آسیب‌ها به سلامت روان، بهداشت فردی و اجتماعی آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

سلطانی نژاد گفت: هر چند میزان مصرف مشروبات الکلی در کشور ما به علت مبانی شرعی و فرهنگی، پایین‌تر از دیگر کشورها است اما این معضل به دلیل گستردگی عوارض مصرف و نیز نقش آن در وقوع حوادث و جرایم مختلف به توجه جدی نیاز دارد.

عضو هیات علمی سازمان پزشکی قانونی اضافه کرد: در کشور ما بر اساس معیارهای شرعی و قانونی، هر گونه تولید، خرید و فروش، حمل و نگهداری و مصرف مشروبات الکلی ، ممنوع و مشمول مجازات است.

به گفته وی، تولید و توزیع مشروبات الکلی تقلبی در کشور، هر از گاهی با بروز مسمومیت‌هایی با متانول همراه است که این امر سبب مسمومیت، مرگ و میر و آسیب‌های دایمی در سوء مصرف کنندگان این فرآورده‌ها می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار