بازدید 7713

وقتی قیمت دلار یک شبه ۵ برابر شد، کجا بودید؟

حال گذشته از اینکه زمان انتخابات نزدیک است و رفته رفته بر داغ شدن بازار این گونه سخنان افزوده خواهد شد، به نظر می‌رسد ‌بیان این ‌جملات از دهان هر ‌که باشد، خوب است؛ هر چند ‌بسیار دیر شده باشد.
کد خبر: ۴۵۹۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳ 19 December 2014
۱۲۵ میلیارد تومان بی‌نتیجه خرج می‌شود؟در روز‌های اخیر، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به اظهارات یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری ۹۲ ـ که گویا این روز‌ها خود را برای انتخابات در مجلس شورای اسلامی آماده می‌کند ـ اعتراض شدیدی کرده ‌و نسبت به این گفته وی، که مهم‌ترین مساله انتخابات است، واکنش نشان داده است.

به گزارش «تابناک»، مهرداد بذر‌پاش‌ در نامه خود خطاب به محمد رضا عارف، نوشته است: مهم‌ترین مسأله ما انتخابات مجلس است. این جمله‌ای است که از شما مرتبا در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌ها شنیده ‌و توسط رسانه‌های خاص بازتاب داده می‌شود که لازم است در این خصوص نکاتی را یادآور شوند.

به نظر شما گران شدن نان، ‌گاز، آب، برق و بسیاری از مایحتاج مردم و پرداخت نکردن یارانه و این افزایش قیمت‌ها برای مردم چه میزان اهمیت دارد؟ رشد واردات حدود ۱۰۰ درصدی بسیاری از کالا‌ها و اقلام مصرفی و سرمایه‌ای و ایجاد اشتغال برای کارگران خارجی چه میزان برای شما مهم است؟ به نظر شما، رکودی دامن‌گیر ‌بسیاری از صنایع کشور که باعث بیکاری جوانان این کشور شده، چه میزان اهمیت دارد؟ آیا پرداخت نشدن وام ازدواج سه میلیون تومانی، مسأله مهمی نیست و از بین رفتن سرمایه مردم در بورس و افزایش دو برابری قیمت مسکن مهر اهمیتی ندارد؟ به نظر شما کاهش قیمت نفت به بشکه‌ای کمتر از ۶۰ دلار و کاهش ۴۵ درصدی درآمدهای نفتی چه میزان اهمیت دارد؟ این‌ها تنها بخش کوچکی از مهم‌ترین مسائل ماست. ان‌شاألله با نگاهی واقع‌بینانه‌تر به موضوع، مهم‌ترین مسائل شما هم این گونه مسائل باشد.

این یک اتفاق خوب است که بلاخره یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وخا مت اوضاع جامعه خبر می‌دهد و مسئولان کشور را به رفع مشکلات فرا می‌خواند، این نشان از واقعه مهمی دارد که بالاخره مسئولان به میان مردم بازگشته‌اند و دردهای آن‌ها را می‌بینند.

حال گذشته از اینکه زمان انتخابات نزدیک است و رفته رفته بر داغ شدن بازار این گونه سخنان افزوده خواهد شد، به نظر می‌رسد ‌بیان این گونه جملات از دهان هر ‌که باشد، خوب است؛ هر چند ‌بسیار دیر شده باشد.

اما گفتن چند نکته در این باب نیز شاید خالی از لطف نباشد. باید این نماینده مجلس را به یاد گذشته نه چندان دور انداخت؛ روزگاری که قیمت جهانی نفت بالا‌ترین و بی‌سابقه دوران خود را می‌گذراند و کشور در این سال‌ها به اندازه درآمد سی ساله از فروش نفت درآمد کسب کرد، اما این درآمد‌ها به جای ساخت و ساز زیر‌ساخت‌های کشور در جاهایی هزینه شد که در ‌‌نهایت به جای کمک به مردم شد بلای جان مردم.

این نماینده اشاره درستی کرده است به اینکه افزایش قیمت نان و آب و برق مردم مهم است و دولت باید به فکر مردم باشد، اما احتمالا از این نکته غافل است که شاید دولت در راهی گیر کرده ‌که نه راه پس دارد و و نه راه پیش‌ و برای اعتراض کردن به دولت برای بهبود معیشت مردم قدری دیر شده باشد.

باید از این نماینده مجلس شورای اسلامی سؤال کرد، چرا آن زمان که قمیت دلار یک شبه از ۹۰۰ تومان به بیش از ۴۰۰۰ تومان صعود کرد، کسی در مجلس اعتراضی نداشت؟ باید از نمایندگان نگران مردم پرسید، زمانی که در دولت احمدی‌نژاد قیمت مسکن هر روز به صورت تصاعدی بالا می‌رفت و در عرض دوسال تا ده برابر قیمت‌ها بالا رفت چرا سخنی پیش کشیده نشد؟

اما به هر حال حال سخن حق، حق است و گوینده آن موافق هر طیف و گروهی باشد شنیدنی است؛ اما به شرطی که در آستانه انتخابات نباشد و یا برای تخریب و از بین بردن گروه مقابل به کار نرفته شود، باید امیدوار بود که سخنان این دست نیز فقط از روی خیر خواهی باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر