بازدید 20294

از دولت استرالیا به خاطر حمایت از گروگان گیر، شکایت کنید!

تا زمانی که این شخص مرتکب جنایتی بدین شکل نشده،او را استرالیایی می نامند.اما به محض اینکه وی گروگان گیری می کند. رسانه ها را از هویت ایرانی او پر می کنند.در حالی که تا زمانی که هویت و تابعیت ایرانی داشت مجرم و تحت تعقیب بود و وقتی تابعیت استرالیایی اخذ می کند به یک مجرم آزاد تبدیل می شود که می تواند پنجاه مورد ازار جنسی و حتی قتل همسرش را به نام خود ثبت کند.
کد خبر: ۴۵۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴ 18 December 2014
ماجرا خیلی ساده بود؛ اما دولت استرالیا به خاطر مخالفت هایی که با دولت ایران دارد، آن را برای خودش پیچیده و برای مردمش مرگبار کرد. 

به گزارش «تابناک»؛ ماجرا ساده است؛ فردی به نام منطقی که در سال  ۷۵ در ایران یک آژانس مسافرتی داشته و از شهروندان کلاهبرداری کرده بود به استرالیا فرار می کند.پلیس ایران از استرالیا تقاضای استرداد این مجرم فراری را می کند اما آنان چون آنان با ایران قرار داد استرداد مجرم ندارند، وی را تحویل ایران نمی دهند و در عوض به وی تابعیت استرالیایی هم می دهند. به زبان ساده تر آنان،یک مجرم سابقه دار را تبعه خود می کنند.شهروند خود می کنند. از این پس از ایرانی بودن وی فقط یک تبار می ماند. یک استرالیایی که ایرانی تبار است. اما شهروند استرالیا است و زیر پرچم این کشور زندگی می کند.

با این وجود و پس از پناهندگی نیز مقامات وزارت خارجه ایران،مجددا شرایط خطرناک این فرد استرالیایی را به مقامات این کشور گوشزد می کنند. مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه ایران در این باره می گوید:

«سوابق و شرایط روحی - روانی این فرد که نزدیک به دو دهه قبل به استرالیا پناهنده شده، مکرراً با مقامات استرالیا مطرح شده است و وضعیت وی برای مسوولان ذی‌ربط آن کشور کاملا روشن بوده است».

از دولت استرالیا به خاطر حمایت از گروگان گیر،شکایت کنید!

با همه این تماس‌ها و تذکرها، دولت استرالیا فقط به خاطر فشار به ایران و به خاطر اینکه بگوید در ایران آزادی سیاسی نیست،به یک مجرم سابقه دار پناهندگی سیاسی می دهد. او را شهروند خود می کند و او را تحت حمایت خود در می آورد . عمل دولت استرالیا در اعطای پناهندگی سیاسی و شهروندی به یک مجرم،برای این مسئولیت ایجاد می کند. 

تا زمانی که این شخص مرتکب جنایتی بدین شکل نشده،او را استرالیایی می نامند.اما به محض اینکه وی گروگان گیری می کند. رسانه ها را از هویت ایرانی او پر می کنند.در حالی که تا زمانی که هویت و تابعیت ایرانی داشت مجرم و تحت تعقیب بود و وقتی تابعیت استرالیایی اخذ می کند به یک مجرم آزاد تبدیل می شود که می تواند پنجاه مورد ازار جنسی و حتی قتل همسرش را به نام خود ثبت کند.

در حالی که اکنون وزارت خارجه ایران و مسئولان امر باید طلبکار مقامات استرالیایی باشند و حتی از آنان در مجامعی که امکان مطالبه گری دارد،مطالبه کنند که چرا دولت استرالیا مجرمانی را که باید مجازات باشند را تحت حمایت خود قرار می دهد و به هنگام ارتکاب جنایت مسئولیت آنان را نمی پذیرد.

چرا مقامات این کشور مسئولیت فردی را که به او تابعیت داده اند و از تمایلات افراطگرایانه وی اطلاع دارند را بر عهده نمی گیرد. چرا فردی را که به اعتقاد خودش با انصراف از تشیع مسلمان شده را، دائما در لباس روحانیون اهل تشیع نشان می دهند؟

شاید وزارت خارجه و یا مسئولان امر لازم باشد در چنین بزنگاه هایی فعالانه تر عمل کرده و اتهام را در محافل رسمی و رسانه ای متوجه همچنین کشورهایی بدانند.  
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۵
انتشار یافته: ۵۳
تابناک در ان کشور قاون هم هیا هیچ نیست که یا تابعیت داشته باشی یا خارجی بودن حقی
بلکه اقامت گرفته اند یا دایم یا موقت که دارای بسیاری از حقوق استرالیایی ها هستند وحتی متونند رای بدن یا استاد دانشگا هبشن شرکت بزنن خونه بخرند و..... کارهایی که افغانیها بعد از 30 سال زندگی محرومند در ایران
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
با توجه به اینکه استرالیا کشور بزرگ و کم جمعیتی است و داعش علاقه وافری به این سرزمین دارد من پیشنهاد میکنم جزیره تاسمانی را به گروه داعش هبه کند تا حکومت خود را در آنجا تشکیل دهند و مزاحمت های بیشتری مثل گروگانگیری در استرالیا ایجاد نکنند
بردیا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
آقا یا خانم ناشناس،اگرافغانی هستی که هیچ ،اگرایرانی هستی 2زار وقت بزار قانون اساسی ایران را بخوان متوجه میشی که ایران کشور مهاجرپذیر (((((نیست)))))
اگرهم افغانی هستی در زمان قبل یک تفاهم نامه اقتصادی بین ایران و افغانستان به امضا رسید که در ازا استفاده (افغانستان)از بندر چاه بهار حق آبه ای از طریق هام.ن به ایران بدهند ،درحال حاضر افغانیها از بندر ما استفاده میکنند ولی حق آبه مارا نمی دهند،همین که تو ایران زندگی میکنیدو طالبان هم دستشون بشماها نمیرسه خدارا شکرکنید
تا زمانی که این شخص مرتکب جنایتی بدین شکل نشده،او را استرالیایی می نامند.اما به محض اینکه وی گروگان گیری می کند. رسانه ها را از هویت ایرانی او پر می کنند.در حالی که تا زمانی که هویت و تابعیت ایرانی داشت مجرم و تحت تعقیب بود و وقتی تابعیت استرالیایی اخذ می کند به یک مجرم آزاد تبدیل می شود که می تواند پنجاه مورد ازار جنسی و حتی قتل همسرش را به نام خود ثبت کند. واقعا غرب در مورد ایران چقد عقده ای برخورد میکنه
وزارت امور خارجه ما و این کارها؟!!! شوخی می کنی تابناک جان. شوخی می کنی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
متاسفانه وزیر خارجه ما فعلا فقط راه وین رو بلده، انگار دیگه هیچ کشوری وجود نداره
چرا فردی را که به اعتقاد خودش با انصراف از تشیع مسلمان شده را، دائما در لباس روحانیون اهل تشیع نشان می دهند؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
برای بد نشان دادن تشیع . میخواستی با لباس داعشی خونخوار نشون بدن؟!
محمدباقر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
به همون دلیل که بغدادی داعشی وهابی لباس روحانی شیعی به تن میکنه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
چون با لباس دیگه ای مگه بوده که عکس داشته باشه
از قدیم گفتن مال بد بیخ ریش صاحبشه!
پاسخ ها
محمد حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
صاحبش گفت مال بد را به من بدید اما استرالیا فکر کرد گنج پیدا کرده به ایران پس ندادنش! البته متاسفانه. چون اون 2 نفری که کشته شدن گناهی نداشتن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
خو چرا پسش ندادن؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
هرکس دور ماند از اصل خویش .....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
حالا صاحبش ایرانه یا استرالیا؟؟؟
تابناک جان ! شما هم شدی مثه 20:30 ... در استرالیا بعد از گذشت سه روز اونقدر که ما ایرانی ها در خصوص این فرد حرف زدیم و جبهه گرفتیم هیچکس در خصوص ملیت این فرد حرفی نمیزند !
فعلا که رسانه های اینجا دولت را نشانه گرفته اند ( البته خود دولت هم همین را میخواد که بتونه قانون پذیرش مهاجر را سخت تر کنه )
قابل توجه بقیه : مسابقات کریکت و برنامه های کریسمیشان هم همچنان ادامه دارد! از تعطیلی و عزای عمومی و متهم کردن دشمن خارجی هم خبری نیست !
یعنی تابناک منتشر میکنه !
یک سناریوی جدید از طرف غربی ها ...
من که اونقدر سیاست مدار نیستم ... اما مقامات ما خیلی خیلی بیشتر از این حرفها باید برای شیطنتهای کشورهای غربی به این سبک به هوش باشند.
بهترین کار ساخت یه فیلمه البته در حد آرگو با اون موسیقی فیلم خفنش
دکتر ظریف لطفا پی گیری کنید
در حالی که روابط امریکا و کوبا در جهان تیر همه روز نامه هاست . چرا شما خبری چاپ نکردید آیا دستوری رسیده است
متاسفانه صدای ایرانی در جهان شنیده نمیشه مثل صدای غیر تهرانیها در ایران. همینه که هر چقدر هم مسولان وزارت کشور بخوان تلاش کنن که این توجیه رو بیارن باز فایده ای نخواهد داشت!
بنده میگویم شما فکر کنید
این گروگان گیری با هماهنگی سرویس جاسوسی بریتانیای کبیر انجام گرفته و برای انجام آن و چسباندش به ایران چه کسی بهتر از یک مهره مناسب؟
از اگر بپرسید میگویم همان موقع که به او تابعیت میدادند او را برای چنین روزی در نظر داشتند وگرنه متخصص در صف انتظار اقامت بسیارند
اینو برای روزنامه ورادیو تلویزیون استرالیا بگین اگه ازادی باشه انها افکارعمومی خودشونو روشن کنند/کم عقل
در غرب دروغ یا راست ذاتا معنا و ارزشی ندارد. بلکه در ذیل ابزاری بودن و مفید بودن (البته به معنای سود آور بودت) معنا پیدا می کند. کلا غرب و مخصوصا رسانه ای که نماینده شاخص این ویژگی هاست، یعنی بی بی سی به هیچ وجه برای رضای خدا راست نمی گه و هر جا به نفعش باشه راست و یا دروغ میگه. حدیثی هست که می گه منافقین (کسانی که راست و دروغ را به نفع خود مخلوط می کنند و البته به عنوان دروغ گو شناخته نمی شوند) از کفار بدترند.
به جای این حرف ها یه کم با مردم استرالیا ابراز همدردی کنید و بگید در صورت لزوم با پلیس استرالیا همکاری میکنید.
حالا خوبه یک عده از این روشن فکرنماها ننداختن گردن امر به معروف و نهی از منکر. خداییش بیشتر از اسیدپاشی به این قضیه ارتباط داره!!!!
جالبه در استانه بازیهای قهرمانی اسیا که در استرالیا انجام می شوداین اتفاقات می افتد
یعنی حالا اگه یه کار خوبی کرده بود، شما نمی گفتین ایرانی
تو بوق نمی کردین ایرانی ایرانی ...
ایشان در ایران کلاه برداری کرده بعد جیم فنگ زده رفته،آیا دولت استرالیا که از استردادایشان به ایران ممانعت بعمل آوردند غرامت طلبکاران را خواهد داد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به باور ما،دولت استرالیا به دلیلی هدفمند به این رپانی پناهندگی داد ،برای چنین روز هایی وگرنه در کدام کشوری یک نفر ادم می کشد،ازار جنسی و کلاهبرداری در پرونده اش دارد و او را با وثیقه!؟!؟! ازاد می کنند؟ پس داستان چیز دیگری است و وزارت امور خارجه باید یک کنفرانس خبری بدهد و از خبرنگاران خارجی دعوت کند و داستان را بگوید.
چه عجب يك مقاله خوب در تابناك خوانديم!
اين موضوع را به انگليسي بنويسيد و براي نشريات استراليايي بفرستيد.
شما خوب بلدید با کلمات بازی کنید،ایرانی تبار به کسی می گویند که در خارج کشور به دنیا آمده و پدر و مادر ایرانی داشته یاشد با این ترفند نمی توانید اصل موضوع را که ایشان ایرانی است(درحال حاضر) کتمان کنید، درضمن مگر دولت ایران تابعیت دوم را به رسمیت می شناسد که شما به رسمیت شناخته اید؟ البته اگر جرات چاپ این نظر رو داشته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
عزیزکم، ما که نمی گوییم ایرانی نیست. ما می گوییم وقتی طرف مجرم است و دزدی کرده، بدین دست اینترپل. اونوقت می گین نخیر او یک مبارز سیاسی است و اصلا استرالیایی شده و به شما ربط هم نداره. الان می گویین او ایرانی بوده و ما لطف کردیم بهش جا دادیم. او نه تنها شیعه بوده که روحانی بوده. می گویین نمک خورده و نمک دان رو شکسته. حرف ما فقط اینه که با هدف سیاسی دارین مجرما رو پناهندگی می دین. آخر حرف ما اینه: هر که خربزه بخوره باید پای لرزش بایسته !
متاسفانه وزارت خارجه در همه دوران ها در اینگونه موارد خیلی منفعالنه عمل میکند.
اگر این مطالب به چند زبان زنده دنیا و توسط سایت های مختلف ایرانی بیان شود کمک بزرگی به وزارت خارجه خواهد بود.
این فرد اصلا ایرانی نبوده فقط تابعیت ایران رو داشته
فراموش نکنیم اجداد سفید پوستان استرالیا اکثرا مجرمان ی بودند که در قدیم دولت انگلیس به آنجا تبعید کرده است شاید این هم ذات پنداری بوده که کار دستشان داد ه است
وزارت خارجه در راستای تنش زدایی و دیپلماسی فعال هیچ وقت از این کارها نمی کند.
دلیل این کار استرالیا خیلی مشخص هست، الان با خیال راحت میتونه پناه جویانی که تو اون جزیره زندانی کرده را بیشتر از هر وقت دیگر بدون هیچ مزاحمت و شکایتی اذیت کنه ...
الان اگر این آقا جایزه و یا هر کار خوبی دگری کرده بود میشد استرالیایی الاصل .
خدا کنه که دولت آقای روحانی بتونه جلوی این ایران ستیزی را بگیره و همچنین ایران و ایرانی هراسی..
من ۵ سال مالزی زندگی میکردم، با اینه به ظاهر روابط خوب هست، تبلیغات گسترده بر علیه ایرانی ها میشد و کسی هم پیگیری نمیکرد از دولت ما. باید برخورد بشود با این کار در تمام دنیا. سفارت های ایران هم اگر یکمی به هموطنان خودشان اهمیت بدهند و حمایت بکنند ایرانیها را، به این صورت نمیشود که هر کسی هر چیزی بخواهد بتونه بگه بر علیه ایران و ایرانی.وقتی که یک روزنامه مالزیایی هرچی که دلش بخواهد میگوید بر علیه ایرانیها و سفارت هیچ اعتراضی نمیکند، نتیجه بهتری نخواهد دآشت. همچنین مورد مشابه در دیگر کشورها.
زنده باد ایران و ایرانی.
تابی جون
این همه دکترا و فوق لیسانس رشته ی ادبیات بیکاره...
یه ویراستار جذب کن
این چه جور نوشتنه؟
چرا مقامات این کشور مسئولیت فردی را که به او تابعیت داده اند و از تمایلات افراطگرایانه وی اطلاع دارند را بر عهده نمی گیرد. چرا فردی را که به اعتقاد خودش با انصراف از تشیع مسلمان شده را، دائما در لباس روحانیون اهل تشیع نشان می دهند؟
چند تا را ...؟
چند جای متن هم اشتباهاتی هست که معلومه طرف از انشا سر در نمیاره
تابی جون جدیدا زیادی سانسورچی شدی
نکنه با فارس همپیمان شدی یا بچه های کیهان اومدن این جا؟
حاجی تریپ فیلم آژانس شیشه ای را زده بود
تابناک چرا جرات نداری اون عکس دوم را کامل نشون بدی و فقط دستشو و نوشتشو نشون دادی ؟؟ سانسور تا این حد!!!!
لطفا به مسئولین سفارت ایران در کانبرا بفرمائید که یه کمی‌ از بخور و بخواب دست بردارند و الان در جهت این مطالبی که شما فرمودید حرکتی‌ از خود نشان داده و در استرالیا به افکار عمومی اطلاع رسانی کنند
گرچه خیلی دیر این ایده مطرح شد ولی ممنون تابناک. باور کنید من که یک شهروند معمولی هستم از همون لحظه اول که از کم و کیف این ماجرا مطلع شدم گفتم ایران بایستی از دولت استرالیا شکایت کند آنهم با سر و صدای زیاد در مجامع بین المللی .
تابناک جان خواهشا این قضیه رو پیگیری کن تا مگر سیاسیون ما یک حرکتی از خودشون نشون بدن. ایران به راحتی میتونست سر و صدای این ماجرا را به خود اونها منعکس کنه و نتیجه بسیار خوبی هم بگیره
کاملا صحیح. من در سیدنی زندگی میکنم. جا دارد آقای ظریف که بسیار هم فصیح به انگلیسی صحبت میکنند با یک رسانه استرالیایی مصاجبه کرده و مواضع ایران را اعلام نماید. متاسفانه در استرالیا سابقه این شخص در حال پنهان شدن است و مرتب او را ایرانی خوانده و با لباس روحانیت نشان میدهند. مصاحبه یک مقام ایرانی با رسانه های اینجا بسیار مهم است نه اینکه فقط در سایتهای فارسی پیش خودمان گلایه کنیم.
تابناک جان حالا خانم افخم یک چیزی گفت شما چرا باور می کنی
چرا مجرم به سادگی از کشور خارج میشود ؟وموجب بدنامی ایران ایرانی می شود چرا؟
این که آدم های مشکل دار بهشان تابعیت داده شود چیز جدیدی نیست اغلب پناهندگان در کشور خودشان دارای سابقه بدی هستند
آقا این آدم فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق بود و داماد آقای مبشری معاون دانشگاه امام صادق بود که پس از کلاهبرداری مالی از ایران گریخت و همسر وی غیابا از وی طلاق گرفت . سایر مورادی از قبیل آزار جنسی و اینا رو نداشت پیام منو بزارید تا بدونم حقیقتا تابناک یا واقعا یک نشریه است یا نشریه دوهزار ریالی است .
واقعا برای نجات ایران ما باید هر دروغی که می توانیم بگوییم . واقعا اگر این اتفاق داره برای مملکت ما می افته شاید بهتره که همه ما از این مملکت بریم . این الاسلام . این الرسول . این علی !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
این که فارغ التحصیل کجاست و داماد کی هست مهم نیست. مگه فرزند پیغمبر خدا-نوح- بد در نیومد؟ مهم اینه که اون آدم آدم خوبی نبوده. کلاه بردار بوده، و بعدش که رفته استرالیا در قتل همسر ذومش شرکت کرده و کلی پرونده آزار زنان داشته.( به روزنامه های انگلیسی مراجعه کنید). اون آدم داعشی بوده و از شیعه اعلام انزجار کرده.
این بس نیست برای شما؟
در ضمن تابناک جان، عزیزم، چرا اسم این بنده خدا رو اجازه دادی تو نظرات بیارن؟ اون مگه گناه کرده که آبروشو می برین؟ (البته در فرض صحت این نظر)
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
خب شاید هم کلاهبرداری مالی داشته، هم مشکلات دیگه. چه منافاتی با هم دارن؟ بعدشم شما از کجا می گی کلاهبرداری مالی داشته؟ شاید اون رسانه هائی که شما ازش اطلاع کسب کردی دارن دروغ می گن...
آن وقت ميان از شبكه هاي خارجي دفاع ميكنند(هرچي به ايران بپردازن ايران هراسي بيشتر در نتيجه اعتماد به نفس پايين تر)
من نمیدونم چرا شماها اینقدر سطحی به مسائل نگاه میکنید دولت استرلیا همون کاری را کرده که اگر ما هم بودیم میکردیم هویت این شخص را بازگو کرده اگه نمیگفت ایرانی هست اصلیتش پس باید میگفت کجاییه اون تبعه استرلیا هست ولی اصلیتش که ایرانی او گفته حالا به شما برخورده چطور یک ایرانی که میره تابعیت کشور دیگه ای را میگیره وجایزه های بین اللملی مبره اونجا تو بوق وکرنا میکنید که اگرچه تابعیت فلان کشور را دارد ولی اصلیتش ایرانی هست و حتی معترض هم میشید که جایزه را باید به کشور ایران بدهند اما اینجا مرغ همسایه غازه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان